Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-29, 09:59
Medlem
Golonkas avatar
Jag har länge irriterat mig på att jag blir automatiskt utloggad efter en viss tid. Detta är skitjobbigt när man exempelvis håller på att komponera sedvanligt välformulerade och retoriskt pricksäkra inlägg och mer än en gång har det ställt till problem i det att jag måste logga in igen för att få inlägget postat. Ofta har det helt enkelt hängt upp sig och allt går därmed förlorat. Omvärlden har gått miste om ännu ett informativt och klarsynt inlägg i en debatt.

Jag har kollat mina inställningar, men hittar ingenstans att reglera hur länge jag kan vara "inaktiv" online. Datorn uppfattar väl mig som inaktiv medan jag skriver, eller hur?

Det är så jävla jobbigt med "the computor says noooooo" mitt i alltihopa!

Hur gör man?
Citera
2007-08-29, 10:04
Medlem
Ajajajs avatar
Det finns väl något val där man väljer "kom ihåg mig" vid inloggningen?

Citera
2007-08-29, 10:10
Medlem
ABBORREs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=505397

Citera
2007-08-29, 10:21
Medlem
Golonkas avatar
Men jag har inte komihågmig för jag vill inte att andra skall komma in på min inloggning. Delad dator, you know.

Jag är aktiv på andra forum och där har jag inte samma problem.
Citera
2007-08-29, 10:24
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men jag har inte komihågmig för jag vill inte att andra skall komma in på min inloggning. Delad dator, you know.

Jag är aktiv på andra forum och där har jag inte samma problem.
Ok.

Jag tror det är en bestämd tidsperiod du är inloggad om du valt att vara inloggad utan att bli ihågkommen. Kan det vara 30-40 minuter?

Citera
2007-08-29, 10:25
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Ok.

Jag tror det är en bestämd tidsperiod du är inloggad om du valt att vara inloggad utan att bli ihågkommen. Kan det vara 30-40 minuter?

Så detta är inget jag kan styra själv då? Jag kan inte vara ihågkommen, för då blir jag påkommen...

Jag känner mig strukturellt diskriminerad!!!
Citera
2007-08-29, 10:39
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Så detta är inget jag kan styra själv då? Jag kan inte vara ihågkommen, för då blir jag påkommen...

Jag känner mig strukturellt diskriminerad!!!
Jag vet inte säkert, tobes eller någon annan tekniskt kunnig moderator kan ge dig ett definitivt besked.

Du kan alltid pröva att skicka in ett klagomål till DO, med ett cc till CMR! Glöm dock inte att fingera ditt namn till något i stil med: Nghurdmunghu Mbeke!

Citera
2007-08-29, 12:57
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Ok.

20 minuter är det.
Citera
2007-08-29, 12:59
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
20 minuter är det.
Ok, tack för informationen.
Citera
2007-08-29, 14:07
Medlem
Golonkas avatar
Men av vilken anledning har man lagt in den här 20min-regeln? Varför inte utsträcka det till en timme, så man garanterat hinner få till ett inlägg med källor och annat lull-lull? Jag blir så jävla förbannad när man lagt ner ett hästjobb för att få ihop en postning och allt bara försvinner i ett litet tunnt moln av blå rök! Eftersom något uppenbarligen är instabilt här i samband med att man måste logga om -skitsamma om det är i min burk, i internetleverantörens skit eller om det är Fb som strular- så vore det ju jävligt najs om man kunde få i varje fall en timme "inaktivitet" innan man blir utkastad. Eller skall jag ta detta som att jag mest skriver skit och alla är glada som slipper läsa smörjan? Det är ok att vara ärlig! Jag kan ta det...
Citera
2007-08-29, 14:18
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Men av vilken anledning har man lagt in den här 20min-regeln? Varför inte utsträcka det till en timme, så man garanterat hinner få till ett inlägg med källor och annat lull-lull? Jag blir så jävla förbannad när man lagt ner ett hästjobb för att få ihop en postning och allt bara försvinner i ett litet tunnt moln av blå rök! Eftersom något uppenbarligen är instabilt här i samband med att man måste logga om -skitsamma om det är i min burk, i internetleverantörens skit eller om det är Fb som strular- så vore det ju jävligt najs om man kunde få i varje fall en timme "inaktivitet" innan man blir utkastad. Eller skall jag ta detta som att jag mest skriver skit och alla är glada som slipper läsa smörjan? Det är ok att vara ärlig! Jag kan ta det...
Ett bra tips är annars att du alltid tar för vana att skriva allt i ett worddokument, och därefter kopierar och klistrar in för att sedan posta. Hinner du bli utloggad så går ju inte informationen förlorad i alla fall.

Citera
2007-08-29, 14:28
Medlem
Zwerchstands avatar
• Förhandsgranska oftare.
• I IE går det att bara backa browsern. När man fnulat för länge och inloggningsuppmaningen kommer i stället för klarpost kan man logga in, backa (3 steg) till senaste redigering som ligger kvar – och därifrån posta.
• Logga in med "Kom ihåg mig" förbockad. Skribbla loss & posta. Logga ur.
[Från tråden blir utloggad hela tiden som väl egentligen gällde ett annat problem.]
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in