Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-29, 14:54
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men av vilken anledning har man lagt in den här 20min-regeln? Varför inte utsträcka det till en timme, så man garanterat hinner få till ett inlägg med källor och annat lull-lull? Jag blir så jävla förbannad när man lagt ner ett hästjobb för att få ihop en postning och allt bara försvinner i ett litet tunnt moln av blå rök! Eftersom något uppenbarligen är instabilt här i samband med att man måste logga om -skitsamma om det är i min burk, i internetleverantörens skit eller om det är Fb som strular- så vore det ju jävligt najs om man kunde få i varje fall en timme "inaktivitet" innan man blir utkastad. Eller skall jag ta detta som att jag mest skriver skit och alla är glada som slipper läsa smörjan? Det är ok att vara ärlig! Jag kan ta det...
Runt 20 minuter är normalt. Det har med tekniken och HTTP-protokollet att göra. Webservrarna måste alltid spara alla sessioner minst 20 minuter för att vänta på att användaren skall komma tillbaks. Ökar man denna tiden så ökar man även minnesbelastningen i webservrarna väsentligt, i synnerhet på sajter som har så många samtidiga besökare.
Citera
2007-08-29, 14:58
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Runt 20 minuter är normalt. Det har med tekniken och HTTP-protokollet att göra. Webservrarna måste alltid spara alla sessioner minst 20 minuter för att vänta på att användaren skall komma tillbaks. Ökar man denna tiden så ökar man även minnesbelastningen i webservrarna väsentligt, i synnerhet på sajter som har så många samtidiga besökare.

Ahhh.... The öld memory-plöj! Tack för infon. Tänkte inte på att Fb förmodligen är avsevärt med välhängt än andra forum jag lurkar på.
Citera
2007-08-29, 16:48
Medlem
El Zorros avatar
Att köra en ctrl+c är alltid att rekommendera. Har tyvärr lärt mig den hårda vägen och inget är tråkigare än att komma på det i efterhand när man har skrivit ett riktigt mastodontinlägg.
Citera
2007-08-29, 16:58
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Så detta är inget jag kan styra själv då? Jag kan inte vara ihågkommen, för då blir jag påkommen...

Jag känner mig strukturellt diskriminerad!!!
"kom ihåg mig" funkar som så att du koms ihåg så länge du inte klickar på "logga ut" så du kan lungt klicka i "kom ihåg mig" när du loggar in så länge du kommer ihåg att "logga ut" innan du stänger webbläsaren. Varje gång man väljer "logga ut" så rensas ju alla kakor och då även kakan som "kommer ihåg dig".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in