Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men av vilken anledning har man lagt in den här 20min-regeln? Varför inte utsträcka det till en timme, så man garanterat hinner få till ett inlägg med källor och annat lull-lull? Jag blir så jävla förbannad när man lagt ner ett hästjobb för att få ihop en postning och allt bara försvinner i ett litet tunnt moln av blå rök! Eftersom något uppenbarligen är instabilt här i samband med att man måste logga om -skitsamma om det är i min burk, i internetleverantörens skit eller om det är Fb som strular- så vore det ju jävligt najs om man kunde få i varje fall en timme "inaktivitet" innan man blir utkastad. Eller skall jag ta detta som att jag mest skriver skit och alla är glada som slipper läsa smörjan? Det är ok att vara ärlig! Jag kan ta det...

Runt 20 minuter är normalt. Det har med tekniken och HTTP-protokollet att göra. Webservrarna måste alltid spara alla sessioner minst 20 minuter för att vänta på att användaren skall komma tillbaks. Ökar man denna tiden så ökar man även minnesbelastningen i webservrarna väsentligt, i synnerhet på sajter som har så många samtidiga besökare.