Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-28, 19:21
Medlem
Letar efter ett kort med hdmi, så att det blir lätt att överföra bild o ljud till tv:n!

Enligt namnet så borde det väl vara hdmi men om man tittar närmre på kortet så hittar jag inget....

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337066&CKS=PCW
Citera
2007-08-28, 20:29
Medlem
Hardtails avatar
Står ju HDTV ut, så det borde vara fallet.
Citera
2007-08-28, 20:35
Medlem
blueCommands avatar
Normalt är väl annars DVI->HDMI?

Står ju t.o.m. OBS! Levereras exklusive DVI-D till HDMI-adapter, detta köpes separat.
Citera
2007-08-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Normalt är väl annars DVI->HDMI?

Står ju t.o.m. OBS! Levereras exklusive DVI-D till HDMI-adapter, detta köpes separat.

Japp såg det oxå,,, fattar bara inte varför dom skriver hdmi,,, om det inte finns en sådan utgång... DVI är ju "samma" sak o finns på dom flesta kort!
Sälj knep...
Citera
2007-08-28, 20:44
Medlem
Om man använder dvi>hdmi konverter så kan man väl inte få ljud? Enda skillnaden blir väl att du kan koppla från en dvi till hdmi.

Edit: På just det kortet verkar man tydligen kunna få HDMI med en adapter, så det jag skrivit ovan kanske inte gäller i det här fallet.
Citera
2007-08-28, 21:15
Medlem
Det som förvirrar mig mest är att när man såg förhands recensioner på ATIs nya kort så pratades om att den hade ljud också via HDMI som krävde en speciell dvi>hdmi adapter som skulle skickas med korten.

1.Betyder det här att de korten som inte har adaptern inte heller kan skicka ljud genom HDMI även om man skaffar adapter?
2.Måste man skaffa en speciell adapter som det stod i förhands recensionerna eller går vilken som helst för att få ljud också?
3.Om det inte var alla ATIs nya kort som hade skicka ljud också vilka var det då?

Jag borde kanske ställa de här frågorna direkt till komplett.se.
Man kan inte hjälpa att bli förvirrad om man hade läst på lite.
Citera
2007-08-29, 18:01
Medlem
För de som är intresserad fick jag de här svaret från komplett.se om ATI's nya kort.

Citat:
Hej!

Tror jag kan besvara alla dessa frågor. Med ATi's nya HD 2000-serie så finns det inbyggda ljudkort på alla grafikkort. Detta för att de skall kunna skicka ljud via HDMI interfacet. Men det är bara med 2900 korten som den speciella adaptern som krävs medföljer, vi säljer dock den speciella adaptern löst: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337872

--
Med Vänliga Hälsningar
Henrik, Komplett.se
Citera
2007-08-29, 20:43
Medlem
datajesuss avatar
ett hett tips är att setill så hdmi interfacet är en standard port på kortet. det finns gott om kort som ahr hdmi porten inbyggd och dessutom har nån patch för att få ljudet i samma kabel vilket klart är att rekomendera för htpc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in