2007-08-28, 19:00
Medlem
Jag är nyinflyttad i Linköping!

Finns det någon Thaibutik här?

Finns det någon Italiensk här?
Citera
2007-08-28, 20:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix85
Jag är nyinflyttad i Linköping!

Finns det någon Thaibutik här?

Finns det någon Italiensk här?
Tyvärr vet jag inte svaret. Men jag delar din trauma.

Finns det egentligen en enda asiatisk affär i hela det här landet som är någorlunda välsorterad?!?

Ett exempel. Hitta en affär åt mig som har kinesisk sås tillverkad på deras speciella gula bönor och som man använder till sådana rätter som Kung Pao.

Jag har i alla fall inte hittat en sådan. Bor i Gbg.

~Paul~

PS PS, ursäkta bumpet
Citera
2007-08-28, 22:59
Medlem
mws avatar
Italienskt kan du handla lite på restaurang Mozarella längst ner på Nygatan, dock litet sortiment.
Thai lite svårt kanske men det finns en asiatisk butik typ vid Storatorget, om du står och tittar upp mot Storgatan så ligger den uppe i "gränden" till vänster(vid cafét Santinis).
Citera
2007-08-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Thai lite svårt kanske men det finns en asiatisk butik typ vid Storatorget, om du står och tittar upp mot Storgatan så ligger den uppe i "gränden" till vänster(vid cafét Santinis).

På samma gata fast lite längre upp ligger det en delikatessbutik med mycket italienska grejer också. Mycket gott bröd och charkdisken är det inget fel på heller.
Citera
2007-08-29, 16:14
Medlem
kexets avatar
http://gulasidorna.eniro.se/query?wh...1&disable_ka=1

Här kanske?
Citera
2007-08-30, 01:14
Medlem
Det har redan tipsats om den asiatiska butiken vid lilla torget (nära stora torget som namnet antyder). Även delikatessbutiken mitt emot, som nog kan ta hem allt du vill även om de inte har allt du vill ha i lager. De är mycket trevliga och tillmötesgående.

Om det är Siam eller inte vet jag inte, men går du storgatan ner mot Stångån så långt du kan så ligger det en mycket välsorterad thai/asiatisk butik på din högra sida. De har även sådant som färsk grön papaya.

Det finns även en asiatisk butik på östgötagatan ungefär vid restaurang Sol & Ris (som för övrigt är en hyfsad budgetrestaurang men utan att nå några höjder).

Vad gäller det italienska så kan jag inte minnas att det finns en speciell butik. Förut hade det italienska caféet i Gränden en del pasta och italienska kakor, de kanske har det fortfarande. Men stadens Hemköps-butiker är hyfsat välsorterade, och de tar säkert hem det du vill ha.

Tyvärr finns ingen saluhall i Linköping, men det är ganska typiskt för stans karaktär. Det är en förvuxen småstad som inte riktigt hängt med. Runt omkring stan finns många gårdsbutiker och lokala producenter av både det ena och det andra men en saluhall där de kunde sälja sina produkter på kontinuerlig basis hade varit perfekt.

För övrigt måste jag säga att även om jag befinner mig i Kina med jämna mellanrum via mitt jobb så hittar jag ungefär samma produkter/såser/röror här som jag träffar på i de asiatiska butikerna ovan. Utbudet är inte så illa, inte i Linköping i alla fall.
Citera
2007-08-30, 12:47
Medlem
Tackar för alla svar!

När det gäller det asiatiska så är det främst thailanskt som jag är ute efter. När det gäller det Italienska så är det kaffe/kaffebönor som jag har i kikaren.
Citera
2013-11-14, 17:04
Medlem
siamshop längst ner på storgatan mot hamngatan sen har du en i Johannelund Centrum
Citera
2013-11-23, 11:04
Medlem
dalt0ns avatar
Centralt i stan finns det 3 st Thai/Vietnames butiker

Siam (längst ner på Storgatan)
Khai Hoan (Torggatan
Kommer ej ihåg namn (Bielkegatan, Vasastan nära Resecentrum)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in