• 1
  • 2
2007-09-01, 00:10
Medlem
Ninsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Tack för länken, Ninso! Är inte vego själv, men många av de där recepten såg riktigt smarriga ut!

Varsågod. Det är en väldigt bra sida faktiskt med många bra recept. Hoppas du hittar något som du gillar!
Citera
2007-09-01, 11:01
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninso
Det är inte svårt att lägga om kosten, bara man lägger ner lite tid på att exempelvis koka bönor (blir godare än färdigkokade, och nyttigare får jag för mig) och planera lite annorlunda. Det kommer gå kanonbra!
Ja, det enda "långkoket" man egentligen behöver utsätta sig för är bönor och liknande. Men det är verkligen inte jobbigt, bara att lägga dem i blöt på morgonen och sen koka dom i ungefär en timme på kvällen, beroende på sort. Bara att frysa in och ta fram vid behov. Billigt som fan, smakar mums, och ger dig massor med protein.
Citera
2007-09-01, 15:52
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
De gamla egyptierna lär ha levt nästan uteslutande på bröd och öl, så det lär duga åt dig också.

Tror du medellivslängden var upp emot 75-80 då eller?
Citera
2007-09-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
Tror du medellivslängden var upp emot 75-80 då eller?
Nej, men de hann med att bygga pyramider ändå.
Citera
2007-09-02, 01:17
Medlem
FreeMarcEmerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itma Hoha
Linfröolja ska jag definitivt börja med - man vill ju inte få alzheimers i onödan.

Däremot är jag mer intresserad av kapslar än att skeda i mig oljan. Någon som har vegetariska omega3-kapslar att erbjuda?

Ett tips är förresten att alltid laga mat med sås. Stek din bulle, korv, lins, färs och häll över en förpackning iMat eller annan mjölkersättning. Det är verkligen en fröjd att lyckas laga mumsig och kladdig mat som ändå är vegetabilisk. En stor fräsch sallad förgyller också. Om du äter ost så smula/kniva ner en tredjedels förpackning fetaost.

Hampaolja är ju ett bra alternativ, kanske det bästa t.o.m.

http://www.reidarsson.se/hampakapslar.html
Citera
2007-09-02, 01:35
Medlem
Ett tips är att fortsätta äta fisk, det underlättar en del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in