2007-08-28, 17:20
Medlem
Hejsan!

Jag har en bärbardator, och jag undrar hur man aktiverar bluetooth? Eller den vill iallafall inte fungera. Det står ett bluetooth märke där nere åt höger , fast ifyllt med rött, dvs "not connected". När ja försöker öppna bluetooth eller något står det , enhet hittas inte. Jag har satt på bluetooth på min mobil, den har alltid fungerat utan problem.

Jag har en HP 6510b.

Tacksam för hjälp!
Citera
2007-08-28, 18:31
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ww3
Hejsan!

Jag har en bärbardator, och jag undrar hur man aktiverar bluetooth? Eller den vill iallafall inte fungera. Det står ett bluetooth märke där nere åt höger , fast ifyllt med rött, dvs "not connected". När ja försöker öppna bluetooth eller något står det , enhet hittas inte. Jag har satt på bluetooth på min mobil, den har alltid fungerat utan problem.

Jag har en HP 6510b.

Tacksam för hjälp!

...och på den kör du alltså Win 98, eller var det Linux? Din BT är följaktligen en USB-sticka, eller var den inbyggd?

Min poäng, hur förväntar du dig någon hjälp när du inte ger den minsta ledtråd som kan användas för att felsöka. Skärpning!

edit: och vad 17 har din mobil med saken att göra???
Citera
2007-08-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
...och på den kör du alltså Win 98, eller var det Linux? Din BT är följaktligen en USB-sticka, eller var den inbyggd?

Min poäng, hur förväntar du dig någon hjälp när du inte ger den minsta ledtråd som kan användas för att felsöka. Skärpning!

edit: och vad 17 har din mobil med saken att göra???

Det är windows xp pro .. bluetoothen är inbyggd i datorn.

Vad mer vill du veta Har försökt installera drivrutiner från hps hemsida, men efter jag gjorde det, fungerar det fortfarande inte.
Citera
2007-08-28, 19:31
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Det är windows xp pro .. bluetoothen är inbyggd i datorn.

Vad mer vill du veta Har försökt installera drivrutiner från hps hemsida, men efter jag gjorde det, fungerar det fortfarande inte.

ok, det var bättre. Jag har själv haft problem med BT och XP, men det var med en USB variant. Prova att öppna Kontrollpanelen->System->Hardware->Device manager och välj sedan Bluetooth enheten. Klicka upp Uppdatera drivrutin, väl "Select manually" eller liknande och se vilka val du får. I mitt fall kunde jag välja mellan CSR och Microsofts. Jag valde CSR och vips så fungerade det.
Citera
2007-08-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
ok, det var bättre. Jag har själv haft problem med BT och XP, men det var med en USB variant. Prova att öppna Kontrollpanelen->System->Hardware->Device manager och välj sedan Bluetooth enheten. Klicka upp Uppdatera drivrutin, väl "Select manually" eller liknande och se vilka val du får. I mitt fall kunde jag välja mellan CSR och Microsofts. Jag valde CSR och vips så fungerade det.

Jag fick bara --> bluetooth bussräknare. (dvs samma som innan).
Citera
2007-09-02, 00:00
Medlem
Citat:

Du kanske måste aktivera den med en knappkombination herr ww3?

Det kanske finns en speciell bluetooth knapp som du samtidigt trycker med Fn (brevid ctrl eller något liknande)
Citera
2007-09-02, 08:58
Medlem
project_xs avatar
Citat:

Har du läst igenom manualen ordenligt . Man tycker det borde stå där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in