2010-08-05, 10:16
Medlem
needanewhearts avatar
Det bästa man kan göra i det läget är att bara strunta helt i jantemongona. Har man högre kulturella anspråk än att titta på Beckfilmer och hänga i sommarstugan så får man alltid utstå ett visst mått av skitsnack.
Jag har en teori att detta kan bero på att folk vill se ut som att de tycker att jobbet är så viktigt att utseendet ö.h.t. inte är relevant de dagar då man jobbar, dvs vardagar. Det ses lätt som lite "ytligt" att klä sig propert då man måste gå upp vid 6 på morgonen.
Varför detta skulle gälla i plugget är dock ett outgrundligt mysterium, speciellt på högskola då man ofta har gott om tid att göra sig lite fin om man bara lägger manken till. Vilket ju just var det folk inte orkade. Äh, jag lägger ner.
Citera
2010-08-05, 10:40
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
jag har alltid skjorta på mig, de e fan bekvämare än t-shirt, går för övrigt sista året på gymnasiet, visst finns de idioter som tittar snett o jag får nog utstå en del gillringar från polarna, (har hört allt från att jag ser ut som en britisk skolpojke till nån jävla buissnesman) men vafan de e bara tänka på att dom som hackar är dom som köper jack and jones kläder och dressman jeans.

för övrigt button down e bra mycket mindre formellt och känns väldigt amerikanskt, inge fel på skjortorna igentligen o bra för dom som inte orkar stryka skjortan ordentligt så att kragen ligger kvar ändå!

Tack som fan för det där! Har också försökt få mina polare att förstå att skjorta är hur bekvämt som helst. Tycker det är det mest bekväma plagget man kan ha på överkroppen.
Citera
2010-08-05, 10:42
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Tack som fan för det där! Har också försökt få mina polare att förstå att skjorta är hur bekvämt som helst. Tycker det är det mest bekväma plagget man kan ha på överkroppen.

Jag håller med. Jag tycker till och med slips och skjorta är betydligt behagligare än t-shirt.
Citera
2010-08-05, 14:08
Medlem
Förstår inte hur folk kan klaga på skjorta med button-down krage, är bra många gånger snyggare än skjortor med andra sorters kragar.
Citera
2010-08-05, 20:41
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Förstår inte hur folk kan klaga på skjorta med button-down krage, är bra många gånger snyggare än skjortor med andra sorters kragar.
Beror ju på vad du har på dig för andra plagg, till kostym då du bär slips är cut away riktigt snyggt, betydligt snyggare än en button-down, men om du bär en skjorta under en cardigan eller liknande är t.ex. button-down snyggt. Det beror helt enkelt på vad du matchar det med.
Citera
2010-08-05, 20:45
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
skjorta känner jag många som har vardagligt, så det är inget speciellet.

Dock får man fan lust att klä sig som Barney, måste fan säga att det är snyggt med "suit". Varför inte ha det hela tiden då?
Citera
2010-08-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Beror ju på vad du har på dig för andra plagg, till kostym då du bär slips är cut away riktigt snyggt, betydligt snyggare än en button-down, men om du bär en skjorta under en cardigan eller liknande är t.ex. button-down snyggt. Det beror helt enkelt på vad du matchar det med.

Ja det är klart, men en button-down till ett par shorts, jeans eller ett par chinos är bra mycket snyggare och "ledigare" än tex en cut away.
Citera
2010-08-05, 23:46
Medlem
Vore intressant att veta ungefär hur stor by (stad?) du bor i. Skjorta är för mig iaf inte att vara finklädd.

Det kan iofs också bero på hur du bär upp kläderna tror jag. Iom att du frågar här tror jag du tagit åt dig av deras av kommentarer och då tror jag det kan se lite konstigt med "finskjorta" till vardags. Du kanske vill ha skjorta men skäms för det och då blir det fler tror jag.
Citera
2010-08-06, 02:29
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
skjorta känner jag många som har vardagligt, så det är inget speciellet.

Dock får man fan lust att klä sig som Barney, måste fan säga att det är snyggt med "suit". Varför inte ha det hela tiden då?

Håller med dig. Dock känns det som man bör ha ett jobb som "kräver" en viss klädkod för att klä sig i kostym hela tiden, att byta om från snickarbyxorna till kostym efter jobbet känns ju som hyckleri.
Citera
2010-08-06, 12:05
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Ja det är klart, men en button-down till ett par shorts, jeans eller ett par chinos är bra mycket snyggare och "ledigare" än tex en cut away.
Jo självklart, det känns lite krystat att ha cut away med shorts och flipflops.
Citera
2010-08-06, 13:06
Medlem
Jag trodde tråden gällde något i stil med att ha kostym, men att kalla en enkel skjorta för finkläder är ju löjligt. Det har jag nästan varje dag, speciellt nu på sommaren.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in