2007-09-01, 17:36
Avslutad
Förstår inte heller riktigt varför vissa reagerar på skjortor och kavaj+tshirt eller liknande på det sättet. Jag går på en ganska alldaglig data-baserad skola så här är väl halva pluggets standardklädsel joggingbrallor och en sweater från JC eller dylikt, men förstod inte varför jag skulle rätta mig efter det så jag körde med skjortor och kavajer på olika sätt(alltid jeans dock) och efter ett tag när folk lärde känna mig blev det mer och mer accepterat. Efter ett tag började jag även använda slipsar och västar.

Jag gillar att klä mig vad jag kallar "modern rock'n'roll", lite blandning av punk/rock och business eller vad man ska säga och numera så har en hel del folk i plugget börjat ta efter mig och tjejerna har väl knappast döljt sitt intresse vilket har sporrat polarna att börja fråga mig efter råd om vad som ska införskaffas osv. (Inte för att jag är speciellt bra på det dock, jag kan nada om mode jag bara köper vad jag tycker ser snyggt ut).
Citera
2007-09-01, 21:47
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandre
Gissar att du är en sån person som hellre använder en regnbågsfärgad skjorta med cutaway krage som helst ska löpa halva vägen till axeln..

Hehe, fel gissat..
Citera
2007-09-01, 21:57
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebuchanezzar
lundsberg skola och sigtuna skolan humanistiska läroverket..därav förkortningen sshl.

Och nej det är inte trams.
Det är visst trams. Att du ifrågasätter folks initiativ till att klä sig i skjortor som inte är "casualty" tyder på dåligt omdöme. Sluta gömma dig i bonnhålan och kom in till stan får du se.
Citera
2007-09-02, 17:11
Medlem
arnold2k5s avatar
jag har alltid skjorta på mig, de e fan bekvämare än t-shirt, går för övrigt sista året på gymnasiet, visst finns de idioter som tittar snett o jag får nog utstå en del gillringar från polarna, (har hört allt från att jag ser ut som en britisk skolpojke till nån jävla buissnesman) men vafan de e bara tänka på att dom som hackar är dom som köper jack and jones kläder och dressman jeans.

för övrigt button down e bra mycket mindre formellt och känns väldigt amerikanskt, inge fel på skjortorna igentligen o bra för dom som inte orkar stryka skjortan ordentligt så att kragen ligger kvar ändå!
Citera
2010-08-04, 14:36
Medlem
Har hört att i USA finns fortfarande en hel del som är väldigt formella även med hur deras barn skall klä sig.
Citera
2010-08-04, 14:49
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Casualtyskjorta?
Är det en skjorta någon som dött har haft eller?

haha, du fick mig faktiskt att garva.

Jag själv brukar gå runt i skjorta och sådant på vardagar, ser dock detta inte som finkläder.
Hade jag gått runt i kostym på vardagarna hade jag nog dock blivit ifrågasatt av mina kompisar osv.

Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Det är visst trams. Att du ifrågasätter folks initiativ till att klä sig i skjortor som inte är "casualty" tyder på dåligt omdöme. Sluta gömma dig i bonnhålan och kom in till stan får du se.

Borde det inte vara casual?
Senast redigerad av Roflstein 2010-08-04 kl. 14:51.
Citera
2010-08-04, 17:16
Medlem
Ni som klär er finare till vardags, hur hårda är ni med era barn? Måste till exempel din dotter också ofta ha blus och någon kjol eller skjorta och finbyxor i stället för tröja/t-shirt, mysbyxor och jeans, även om det är till vardags.
Citera
2010-08-04, 17:59
Medlem
hallberg-rassys avatar
Jag har problem ibland med gliringar från olika personer, men det är oftast avundsjuka människor utan stil.

Jag har alltid kostym, ofta slips. Fast å andra sidan hör jag ju till kategorin "Direktörerna" som någon kallade det längre bak i tråden, så det är ju mina "blåkläder"...
Citera
2010-08-04, 18:08
Medlem
tryffs avatar
Jag växte upp i partille centrum, en kranskommun i gbg med arbetarklass. Där kom sådana gliringar.
Det kan fortfarande hända men det säger mer om dem och deras världsbild än mig.
Jag kan ibland ta på mig både kostym och slips även om jag skall göra något vardagligt. Fast jag gör det mer för att jag vill se ut som man (vilket jag är) än vara fin. Ibland är jag så djävla trött på infantiliseringen av samhället....
Citera
2010-08-04, 18:10
Medlem
sebbex2xs avatar
Är det konstigt att ha en långärmad tröja på vardagen? Vafan

Edit: Jag gillar dock inte långärmade t-shirts. Fyfan vad äckliga dom är. Men vanliga tröjor, med långa ärmar, är det konstigt att gå runt med?
Senast redigerad av sebbex2x 2010-08-04 kl. 18:19.
Citera
2010-08-05, 00:31
Medlem
MrOSs avatar
For u lever i ett sossesamhalle och ungas med sossar.
Citera
2010-08-05, 06:31
Medlem
OggeOJs avatar
Sticker ut för hårt i folks bild av hur man klär sig till vardags. Nästan så man borde köpa en polotröja och cigarettförlängare och leka jazzmusiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in