2008-03-01, 07:58
Medlem
Mikkkas avatar
Det var hans förtjänts att nazisten Anders Högström blev socialdemokrat, hahaha, och det gick ju jävligt bra för den killen, vapenstölder, steroidtorsk och helt plötsligt var han tillsammans med en mörkhyad. Tänk vad livet kan förändras på några år, från aktad nsf ledare till Björns knähund, och reklampelare såklart.
Björn Fries är också duktig på att skryta om vad han sysslar med, speciellt för unga tjejer som han sen bjuder ut. Jag var på samma tunnelbana som han och en 20-25 årig tjej härom veckan, Björn skröt med sina "flashiga" jobb på klassikt maner för att sedan utanför tunnelbanan bjuda ut tjejen på middag.
Citera
2008-03-01, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
En mycket vidrig man. Kollar man på han ser han ut som en riktig karikatyr av en pundare, glåmiga ögon, ihopsjunkna ögon samt pundarfrilla. Senast jag såg han på TV hade han en brun skinnjacka. Har för mig att hans bror pundat ihjäl sig och nu ägnar han hela sitt liv åt att "bekämpa" narkotika. Ungefär samma bakgrund som charlatanen och knäppgöken Allan Rubin.

I sitt tidigare liv trakasserade han NSF:are i Karlskrona. Han bemötte de med hot, ägnade sig åt att få NSF:are sparkade från sina jobb samt övrig psykisk terror.

Mannen är en knäppis, det enda han är bra på är att förfölja och få misshagliga individer sparkade från sitt jobb.

Du tog orden ur min mun... håller med 100%. Björn är en stor katastrof. Han och Debra Hall skulle nog komma bra överens. Bort med alla jävla bakåtsträvare. Fy fan.
Citera
2008-03-01, 11:36
Medlem
Azraels avatar
Finns även ett rykte som säger att han ertappades med massor av tvivelaktig porr i sin kommunala tjänstedator men att det tystades ner.
Citera
2008-03-02, 02:17
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Finns även ett rykte som säger att han ertappades med massor av tvivelaktig porr i sin kommunala tjänstedator men att det tystades ner.

Defineria "tvivelaktig" tack!
Citera
2008-04-20, 20:55
Medlem
Kadeks avatar
Bjöärn Fries vill dra in passet för narkotikadömda ungdommar

Googlade lite snabbt och hittade detta. Björn "Stasi" Fries ställer sig bakom ett förslag om att beslagta dömda ungdomars mopeder och pass(!!!).

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_6457394.asp , artikeln är från 2003.
Citat:
I Sverige är det olagligt att befatta sig med alla typer av narkotika. Både att inneha och använda knark är straffbart. Ändå väljer tusentals tonåringar att testa illegala droger varje år.
– Kriminaliseringen av det egna bruket är det som skiljer Sverige från många andra länder. Därför vill jag gärna att det ska vara ett verkningsfullt instrument. Det ska avskräcka unga människor från att överhuvudtaget testa narkotika, säger Björn Fries.

I dag leder ringa narkotikabrott bara till böter. En påföljd som inte alltid biter på ungdomar, konstaterar Björn Fries. Just nu för han och hans medarbetare diskussioner om att vända sig till regeringen och eventuellt föreslå en skärpning av den gällande narkotikalagstiftningen.
– Det är viktigt att vi vågar diskutera en skärpning i form av verkningsfulla åtgärder som unga människor tar till sig. Det handlar om att tydliggöra samhällets signalsystem, förklarar han.
Att, förutom dagsböter, även riskera andra påföljder kan ha avskräckande effekt, framförallt för unga människor. Det tror Jörgen Svidén, jurist och expert på kriminalvård och rättsliga frågor i regeringens projekt Mobilisering mot narkotika.

Det kan handla om att få passet eller körkortet indraget eller nekas vapenlicens. Att beslagta mopeden för en tonåring som döms för narkotikabrott är en annan tänkbar påföljd som finns med i de interna resonemangen.
Redan i dag tar länsstyrelserna hänsyn till tidigare brottslighet, inte bara narkotikabrott, när någon söker körkortstillstånd.

– Det här är fortfarande på planeringsstadiet. Men tanken är att det ska finnas många anledningar att inte testa knark. Då riskerar man att inte kunna åka till Grekland eller på tågluff eller att inte få den där åtråvärda lappen, säger Jörgen Svidén.
Den lagskärpning som diskuteras har två syften, enligt Björn Fries:
– Att väldigt tidigt kunna fånga upp unga människor, kanske inte huvudsakligen för att straffa, utan för att hjälpa dem ur det här. Men det är också ett väldigt, väldigt tydligt signalsystem, att det här inte är acceptabelt.
Ulric Hermansson på RNS, Riksförbundet narkotikafritt samhälle, tycker att det är viktigt att ett straff är ”kännbart för individen”.

– Jag tänka mig att både körkort och pass kan ha en sådan effekt, säger han.
Josef Zila, docent i straffrätt vid Stockholms universitet, konstaterar att målet om ett narkotikafritt samhälle har lett till en ökning av de repressiva inslagen, som polis och rättsväsende står för.
– Man ser att det inte leder till några resultat, men kommer ändå bara med mer av samma sak. Det är nästan tröttsamt att höra, säger han.
Citera
2008-04-20, 21:03
Medlem
Kadeks avatar
Fries hade passat in ganska bra i DDR. Man får inte resa utomlands, man får inte tycka som man vill, man får inte bilda egna partier.

Undrar om det springer runt ngn liten Björn Friesavkomma i forna Östtyskland? Skulle inte förvåna mig om han besökte östersjöveckorna i DDR, fick lite politisk skolning samt spred sin säd som den kvinnokarl han är.
Citera
2008-04-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Fries hade passat in ganska bra i DDR. Man får inte resa utomlands, man får inte tycka som man vill, man får inte bilda egna partier.

Undrar om det springer runt ngn liten Björn Friesavkomma i forna Östtyskland? Skulle inte förvåna mig om han besökte östersjöveckorna i DDR, fick lite politisk skolning samt spred sin säd som den kvinnokarl han är.
Obehaglig typ det där. Av samma slag som Yrsa Stenius, Göran Lambertz och andra av mediaetablissemangets knähundar som skulle skära halsen av sin egen morsa för en klapp på huvudet och litet judaspengar.
Senast redigerad av zatzy 2008-04-20 kl. 22:29. Anledning: namnändring
Citera
2008-04-20, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Håkan Lamberts
Menar du inte Göran Lambertz?
Citera
2008-04-20, 22:21
Medlem
wembis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Defineria "tvivelaktig" tack!

Tror han fick snuten att gå med på "dvärgporr". Sen lades det ner.
Citera
2008-04-21, 21:01
Medlem
xcvs avatar
Fries en politiskt apa.

Pk ska han vara denne människoliknande varelse. Att trakassera några ungdomar som kommunalpolitiker går bra, och att få gehör hos partikamrater i huvudstaden gick också bra. Narkotikasamordnare var visst han titel. "Knark är bajs" var hans slogan. Kunnig inom det området var han tyvärr inte. Det räcker inte att ha en brorsa som torskat på skiten. Nu har denne man blivit samordnare när det gäller ungdomsvåld. Fortfarande lika inkompetent får man förmoda.
Citera
2008-04-21, 22:44
Medlem
Provokatörs avatar
Tycker det är anmärkningsvärt att Björn Fries inte debatteras mer än han gör, i mina ögon är han PKimsen personifierad.

Han är Flashbacks fiende #1 och försökte stänga ute Flashback från Internet.

Kanske ett rubrikbyte skulle få fart på tråden.

"Vad vet vi om Björn Fries (s), mannen som fick betalt för att försöka stänga Flashback. "
Citera
2008-04-22, 00:10
Medlem
Zockerconnys avatar
Björn Fries suger fett .En typisk stalker som under politikens täcke fått för mycket publicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in