2007-08-28, 15:11
Medlem
:Ericuss avatar
Sen jag bytte till linux har jag haft ett stort problem med att få subtitles att funger i VLC. När jag ställer in en film att ha subtitles så kommer och går texten, ibland skitstort över hela skärmen, ibland är den borta ett tag. Kör ubuntu 7.04, vad är problemet?
Citera
2007-08-31, 07:35
Medlem
Mjölkbudets avatar
Har aldrig kört VLC i Linux, men kolla efter nån inställning som heter "subtitles text encoding" eller liknande. Försök med olika alternativ och se om det är nån skillnad.
Citera
2007-08-31, 07:50
Medlem
onoprijenkos avatar
Jag har haft samma problem väldigt länge, orkade inte ta reda på problemet. Jag installerade istället Mplayer som funkar lika bra som VLC och texten flyter på utmärkt!
Citera
2007-08-31, 07:58
Medlem
><((((°>s avatar
testa att byta vlc-version en, del av dom kukar ur efter ett tag.
Citera
2007-08-31, 08:28
Medlem
Krakatoas avatar
Jag har samma problem, men för min del spelar det inte så stor roll för jag brukar sällan ha på texter. Inte på amerikanska/engelska filmer, utan om jag ser någon på ett språk jag inte förstår.

Huromhelst var det uppe förut här och jag tror tipset var att byta typsnitt på texten då å,ä och ö kan ställa till det i textningen.

Du kan ju kolla när du väl har text om någon av dessa bokstäver är med, om de är det så är det något annat fel.

Vet att sökfunktionen här är bajs men försök kolla om du hittar den tråden här på FB. Jag skummade bara snabbt, men jag är nästan helt säker på att det var byta typsnitt som var lösningen.
Citera
2007-08-31, 14:56
Medlem
antiviruss avatar
Inställningar _ inmatning _andra kodekar _textremsor _ textkodning skall vara ISO 8859-1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in