• 1
  • 2
2007-08-28, 14:26
Medlem
lepops avatar
http://www.wippies.com/order_homebox.phtml

Vad tror ni om det?

Citat:
Note! If you order the free-of-charge Wippies WifiBox or HomeBox, you are obliged to link the device to your broadband connection and to provide access to the Wippies WLAN network for 12 months from delivery of the device. If we notice during the 12 month contract period that your HomeBox is disconnected from the network for over two weeks, we will charge you the retail price of the device.

Är det värt att riskera tror ni? jag är inte säker på att jag kommer använda den hela tiden om jag beställer än.
Citera
2007-08-28, 15:17
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Är ju som Fonera, inte direkt jobbigt att ha den inkopplad och man får gratis trådlös router...

Citera
2007-08-28, 15:50
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Är ju som Fonera, inte direkt jobbigt att ha den inkopplad och man får gratis trådlös router...
..för 425 kr, ja.
Citera
2007-08-28, 16:17
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Du var för långsam, vid årsskiftet beställde halva Sverige varsin gratis...
Citera
2007-08-28, 18:08
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Du var för långsam, vid årsskiftet beställde halva Sverige varsin gratis...
Säkert sant, men för tillfället är den inte gratis.

Man kan inte hålla på och referera bakåt i tiden på det viset du gör när man för en diskussion.
Citera
2007-08-28, 18:11
Medlem
Azzazins avatar
Edit: Glöm det

Edit2: Någon som hittar spec på Wippies router ?
Citera
2007-08-28, 18:17
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Va sött, alla som tycker jag är dum kommer och svarar i tråden, varav en ångrade sig. Fon var gratis för att få genomslagskraft, det är antagligen samma här, att det bara är gratis tills alla vet om företaget och sen börjar man ta betalt!
Citera
2007-08-28, 18:22
Medlem
Wuzzies avatar
Min Fon router ligger numera enbart och samlar damm, så jag är ganska osäker på om en till skulle ge så speciellt mycket?

Och innan ni bombar mig med PM: routern är INTE till salu...
Citera
2007-08-28, 18:24
Medlem
Azzazins avatar
Trodde ni pratade om att Wippies kostade och skulle skriva att den inte gjorde det. Sen kopplade det att ni pratade om att Fon kostade nu...

HomeBox och WifiBox, vad är skillnaden ?
Citera
2008-01-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzazin
Trodde ni pratade om att Wippies kostade och skulle skriva att den inte gjorde det. Sen kopplade det att ni pratade om att Fon kostade nu...

HomeBox och WifiBox, vad är skillnaden ?

Homebox är ett ADSL 2+ modem med usb portar och 4 lan ingångar! NICE
Wifi boxen är en liten router för dem som inte har samma stora behov!

Wippies kommer att vara gratis ett bra tag framöver och deras affärs model bygger på att sedan sälja extra tjänster till medlemmar. De tjänsterna kommer givetvis vara frivilliga men jag har redan hört att de släpper rätt användbara produkter! först ped push to talk i sverige!

Har själv kopplat in en HomeBox som funkar suveränt! Det krävs en del inställningar för att den ska fungera med mina behov och hemma byggen men det är en mycket bra och prisvärd produkt
Citera
2008-01-21, 17:26
Medlem
Ajjes avatar
Förklara lite nu, det här kan ju vara intressant
Vad är haken? Eller beställer man bara en HomeBox och låter den vara ikopplad i 12 månader? Stjäl den bandbredd eller vad?
Citera
2008-01-21, 17:53
Medlem
CacciZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajje
Förklara lite nu, det här kan ju vara intressant
Vad är haken? Eller beställer man bara en HomeBox och låter den vara ikopplad i 12 månader? Stjäl den bandbredd eller vad?

Du ställer väl in en hastighet den får använda. Sedan får alla Wippies (medlemmar) använda din så som du får använda andras
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in