2007-08-28, 10:35
Medlem
Hej, köpte en begagnat men ganska bra bärbar dator men problemet är att jag får felmeddelandet att jag har överskridit min dators profilstorlek med 30 MB, och jag kan inte spara nåt mer även om hårddisken är på 70 gig och har ledigt 65 gig.
Vad måste jag göra för att ha tillgång till de återstoende 65 gig i och med att Disk qouta är inte aktiverat. Jag vet inte hur ska man annars skriva om rubriken. Har du nån tips?
Citera
2007-08-28, 10:41
Medlem
milks avatar
Gör om din rubrik så kanske någon orkar svara!
Citera
2007-08-28, 11:49
Medlem
Avon Barksdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostar
Hej, köpte en begagnat men ganska bra bärbar dator men problemet är att jag får felmeddelandet att jag har överskridit min dators profilstorlek med 30 MB, och jag kan inte spara nåt mer även om hårddisken är på 70 gig och har ledigt 65 gig.
Vad måste jag göra för att ha tillgång till de återstoende 65 gig i och med att Disk qouta är inte aktiverat. Jag vet inte hur ska man annars skriva om rubriken. Har du nån tips?
Om du inte vet hur man redigererar rubriken, så bör du inte pilla med datorn. Lämmna in den istället.
Citera
2007-08-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avon Barksdale
Om du inte vet hur man redigererar rubriken, så bör du inte pilla med datorn. Lämmna in den istället.

jag hur man redigerar men troligen kan ni inte förklara det för mig. Ni är lika okunniga då som jag.
Citera
2007-08-28, 15:13
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Då datorn antagligen hade XP när du köpte den kan du installera om helt för att få allt som du vill, det är också ett krav om datorn aldrig formaterats sen den kom från tillverkaren!
Citera
2007-08-28, 17:11
Bannlyst
Är det så jävla svårt att förstå vad han menar? Jag hade samma problem, men efter att jag fyllt min hårdisk ordentligt. Jag hade heller ingen lösning. Stog att jag hade många gig kvar men man kunde inte ens installera ett program på 2 mb.. konstigt
Citera
2007-08-28, 18:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostar
jag hur man redigerar men troligen kan ni inte förklara det för mig. Ni är lika okunniga då som jag.
Så är det nog. Lika bra att du letar upp ett annat forum att ställa frågan i, så slipper vi försöka få dig att förstå hur det funkar med användarrättigheter och -profiler i Windows.
Citera
2007-08-28, 19:24
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Så är det nog. Lika bra att du letar upp ett annat forum att ställa frågan i, så slipper vi försöka få dig att förstå hur det funkar med användarrättigheter och -profiler i Windows.
Nu får du väl ändå ge dig. Vad jag kan se så försökte varken milk eller Avon Barksdale hjälpa. De var bara dryga. Dessa två saker gäller även dig.

Och nej. Jag har ingen lösning på problemet. Men jag kan åtminstone erkänna min okunnighet.
Citera
2007-08-28, 20:45
Medlem
DennisOlofs avatar
Eh? , snälla flashback användare, försök svara på tråskaparens problem eller svara inte alls tack. Läs forumreglerna + vett och etikett som bör beaktas på forum.

Mostar, jag anser att du bör installera om WinXP samt INTE köra med användarkonton. Det är vanligt att konton på Win2k samt WinXP inte fungerar bra, profiler har en förmåga att växa något otroligt. Kör man som adminstratör har man inga problem med disk quota och annat som kan spöka.

Vill man har säkerhet mot virus och annat, är det enklare att skaffa sig mailwasher (finns gratisversion), Ad-Aware, antivirus, brandvägg samt andra program som skyddar.

Glöm inte att dom du ska installera om bör du ha WinXP skivan (bra med en som har SP2 integrerat) samt drivrutinerna som behövs, har du USB pinne kan du ta ner dessa och lägga dem där. Sedan bara installera om.
Citera
2007-08-29, 13:53
Medlem
tack

tack för förklaringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in