Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-28, 10:52
Medlem
Flytande_argots avatar
I is da Shiz är en s.k tolvstegsraket. Han har funnit "programmet" och upplever nu en sorts frälsning som han tidigare erhöll via drogerna.
Det tråkiga är att dessa tolvstegsraketer, likt raketer i stort oftast bränner slut på sitt bränsle långt innan de frigjort sig från det som drar i dem och således återfaller väldigt många inom något år.
Citera
2007-08-28, 10:53
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I is da Shiz
Ja visst, kan du säga ja, som har illuminatipyramiden i din avatar

Det är inte illuminatpyramiden, utan framsidan på världens, i min mening, bästa album någonsin - "Dark side of the moon" med Pink Floyd. Albumet handlar om just om mentala problem, dvs sådana som du omedvetet besitter iom din tro på högre makter och att droger skulle ta bort en obefintlig själ från människan. Sanningen om människans själ och livets mening har mörklagts genom tiderna av osäkra människor och fått många tro att materialism och månresor är det viktiga. Det vi i grund och botten behöver är vatten, mat och sömn. Livets mening är att våga visa kärlek och förståelse, så kommer det att generera i fred.
Citera
2007-08-28, 13:04
Medlem
Citat:
Jag tror fanimej det... När jag gick runt på stan häromdagen... Typ den sista gången jag var påtänd... Så gick jag runt med en känsla av att inte ha någon själ. Jag gick rakt fram och tittade på folk som om jag vore en zombie... Jag kände mig verkligen som en zombie... Fast jag mådde ändå bra förutom den känslan... Om man tittar på faces of meth så finns det folk som bokstavligen ser ut som zombies...

Jag tror att amfetaminet ersätter själen

Du vill verkligen skriva av dig, va? Kan du inte vara snäll och beskriva känslan av att inte ha någon själ för mig? Det vore högst uppskattat. Jag tror det är dags du tar dig i kragen och växer upp, förstår inte riktigt vad det här är, ett skrik på hjälp eller söker du bara uppmärksamhet?
Citera
2007-08-28, 13:11
Bannlyst
Citat:
Men om man antar att man har en själ. Klart man har en själ förresten... Det vore helt off topic av mig att försöka förklara detta för dig, men det finns alla möjliga belägg (inklusive vetenskapliga) för att med säkerhet kunna påstå att människan har en själ.

sök på "21 grams", den vikt människan tappar vid dödsögonblicket sägs det.. (har tyvärr ingen källa på det, läst det i någon blaska och sett filmen med samma namn) själens vikt? finns det en själ så påverkas den säkert liksom övriga kroppen av amfetaminet.
oåterkalleligt?
det beror nog mycket på hur personen brukat/missbrukat drogen.
jag vet hur jag brukar må efter ett längre race, vet inte om det skapas nya kanaler/medvetande/genvägar i hjärnan men sliten blir jag.

jag skall försöka ta ett uppehåll på en månad nu bara för att se om jag klarar det utan större abstinens, för Din del: kämpa på bara!
edit: man kanske skulle väga sig före/under/efter ett tjackrus?
Citera
2007-08-28, 14:29
Medlem
Citat:
Jag tror fanimej det... När jag gick runt på stan häromdagen... Typ den sista gången jag var påtänd... Så gick jag runt med en känsla av att inte ha någon själ. Jag gick rakt fram och tittade på folk som om jag vore en zombie... Jag kände mig verkligen som en zombie... Fast jag mådde ändå bra förutom den känslan... Om man tittar på faces of meth så finns det folk som bokstavligen ser ut som zombies...

Kanske något liknande som depersonalization som du upplever bara..

http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization
Citera
2007-08-28, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Kanske något liknande som depersonalization som du upplever bara..

http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization

Faktum är att det du säger mycket väl kan stämma, enligt min uppfattning.
Citera
2007-08-29, 00:03
Medlem
Citat:

Jag vet exakt vad du menar och har själv kännt det och tänkt på det utan att någon har sagt det till mig. droger är djävulens påfund/frestelser
Citera
2007-08-29, 00:46
Medlem
tjack är verkligen en förbannat onödig drog tycker jag, visst, det är jävligt
schyst att vara fjudad men i slutändan håller det verkligen inte, man blir knas
av det helt enkelt!

bless
Citera
2007-08-29, 01:08
Medlem
badboyerikssons avatar
...mina erfarenheter säger att de är benzo´n som man tar när man ska vila som fuckar ur ens personlighet. Aldrig gjort något dumt på T men på benz o vila...så fixa jag sex år... tjack i sig gör en inte så bäng om man inte tvingar sig på ett långrace o sömnbristen gör en bäng...
Citera
2007-08-29, 01:51
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Men om man antar att man har en själ. Klart man har en själ förresten... Det vore helt off topic av mig att försöka förklara detta för dig, men det finns alla möjliga belägg (inklusive vetenskapliga) för att med säkerhet kunna påstå att människan har en själ.

Om man skall säga att människan har en själ måste man först och främst deffinera vad en själ är, inte ens det kan man komma överens om så...
När man har AT blir man ju deprimerad (tom på dopaminer) och då blir det lätt så att man får skev verklighetsuppfattning samt overklighetskänslor..
Citera
2007-08-29, 13:01
Bannlyst
Kanske lite fel del av forumet att bli djup och sådär :P Om du hade ställt en liknande fråga i hallucinogenforumet så hade du säkert fått mer intressanta svar. Här finns ju bara trasiga tjackpundare
Citera
2007-08-30, 02:02
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Sanningen om människans själ och livets mening har mörklagts genom tiderna av osäkra människor och fått många tro att materialism och månresor är det viktiga. Det vi i grund och botten behöver är vatten, mat och sömn. Livets mening är att våga visa kärlek och förståelse, så kommer det att generera i fred.

fan va fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in