Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-28, 08:48
Medlem
Tjacket tar mer än vad det ger, i det långa loppet.
Men om det tar själen? Mycket möjligt
Citera
2007-08-28, 08:54
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I is da Shiz
Klart man har en själ förresten... Det vore helt off topic av mig att försöka förklara detta för dig, men det finns alla möjliga belägg (inklusive vetenskapliga) för att med säkerhet kunna påstå att människan har en själ.

Du kan inte förklara det och det finns inga "vetenskapliga belägg".
Citera
2007-08-28, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Du kan inte förklara det och det finns inga "vetenskapliga belägg".

Jo... Det finns... Jag ska hitta dom åt dig om du tjatar lite till!

Asså det var ju nån artikel jag läste... Där det står att forskare är eniga om att endast en högre makt kan ha producerat människan... För det finns ingen vetenskaplig förklaring för evolution.....

Äh skit samma förresten.. Jag kanske förklarar sen. ska hitta en url, så slipper jag nöta ut fingrarna
Citera
2007-08-28, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dophilus
Tjacket tar mer än vad det ger, i det långa loppet.
Men om det tar själen? Mycket möjligt

Jag tror fanimej det... När jag gick runt på stan häromdagen... Typ den sista gången jag var påtänd... Så gick jag runt med en känsla av att inte ha någon själ. Jag gick rakt fram och tittade på folk som om jag vore en zombie... Jag kände mig verkligen som en zombie... Fast jag mådde ändå bra förutom den känslan... Om man tittar på faces of meth så finns det folk som bokstavligen ser ut som zombies...

Jag tror att amfetaminet ersätter själen
Citera
2007-08-28, 09:06
Medlem
Tillåt mig skratta.
Citera
2007-08-28, 09:09
Bannlyst
Tjacket i sig är inte skadligt men att missbruka det såklart leder det till negativa sidor!
Citera
2007-08-28, 09:22
Bannlyst
Citat:
Asså det var ju nån artikel jag läste... Där det står att forskare är eniga om att endast en högre makt kan ha producerat människan... För det finns ingen vetenskaplig förklaring för evolution.....
Men snälla människa. Du bör nog försöka lära dig att tänka en aning mer kritiskt.

Det pågår ett "krig" mellan människor och kristna fundamentalister, där människorna anser att man ska dra slutsatser utifrån vilka observationer man gör, medans det omvända gäller hos de kristna.

För varje länk du kan posta som stöder teorin om "intelligent design", kan jag posta 200 länkar som krossar "teorin".

Nej, vi har ingen själ. Dock upplever vi en känsla av ett "jag", en medvetenhet om vår egen existens. Den medvetenheten kan, inte speciellt felaktigt, kallas "själ".
Citera
2007-08-28, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Men snälla människa. Du bör nog försöka lära dig att tänka en aning mer kritiskt.

Det pågår ett "krig" mellan människor och kristna fundamentalister, där människorna anser att man ska dra slutsatser utifrån vilka observationer man gör, medans det omvända gäller hos de kristna.

För varje länk du kan posta som stöder teorin om "intelligent design", kan jag posta 200 länkar som krossar "teorin".

Nej, vi har ingen själ. Dock upplever vi en känsla av ett "jag", en medvetenhet om vår egen existens. Den medvetenheten kan, inte speciellt felaktigt, kallas "själ".

Jo, vi har visst en själ och det har ingenting med kristenhet att göra!!! Din dumma jävel, tror du verkligen att människan härstammar från apor? Kolla länkarna i min signatur
Citera
2007-08-28, 09:50
Bannlyst
Citat:
Jo, vi har visst en själ och det har ingenting med kristenhet att göra!!! Din dumma jävel, tror du verkligen att människan härstammar från apor? Kolla länkarna i min signatur
Du gjorde inte dig själv en tjänst när du postade det där. Men vi kan skylla på tjacket.

Jag har inget intresse av att diskutera ID eller evolutionsteori, jag ville bara påpeka att du inte verkade så insatt. Du hade bestämt dig för att vi har en själ, för att du hade "läst en artikel". Det lät inte så genomtänkt.

Tack och hej.
Citera
2007-08-28, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Du gjorde inte dig själv en tjänst när du postade det där. Men vi kan skylla på tjacket.

Jag har inget intresse av att diskutera ID eller evolutionsteori, jag ville bara påpeka att du inte verkade så insatt. Du hade bestämt dig för att vi har en själ, för att du hade "läst en artikel". Det lät inte så genomtänkt.

Tack och hej.

Genomtänkt är det sannerligen. Jag känner guds kraft i universum och är medveten om min oändliga gudomlighet. Bla bla bla... Sånt där. Och sen har vi faktiskt en MAJORITET av forskare som anser att chansen att människan INTE skulle vara skapad av något högre än vi förstår är slående stor! Jag baserar inte detta på något jag har läst i "en artikel", men på en hel rad artiklar! Och fakta!!!
Citera
2007-08-28, 10:06
Medlem
Skullheads avatar
På något sätt känns det som att du startat denna tråden för att du vill ha uppmärksamhet, du skriver för mycket om att du slutat använda amfetamin överallt, bara för att man slutar bruka något behöver man inte förkasta det totalt.

Nu säger jag inte att det är så, men det känns som att du vill att precis alla ska vet att du slutat med tjack och nu fördömmer du skiten
Citera
2007-08-28, 10:19
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Genomtänkt är det sannerligen. Jag känner guds kraft i universum och är medveten om min oändliga gudomlighet. Bla bla bla... Sånt där. Och sen har vi faktiskt en MAJORITET av forskare som anser att chansen att människan INTE skulle vara skapad av något högre än vi förstår är slående stor! Jag baserar inte detta på något jag har läst i "en artikel", men på en hel rad artiklar! Och fakta!!!

Jaså du? Fram med fakta då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in