2007-08-27, 21:54
Medlem
Jag har installerat om xp p datorn och nr jag stter p den s fr jag vlja mellan windows xp och windows xp o sen enter, innan innan den brjar arbeta,

Hoppas ni frstr! jag undrar varfr det blivit s?

och en enkel frga, orkar inte googla har suttit vid datorn hela dagen nu. nr jag kommer in s ploppar mappen program upp, hr gr jag fr att den inte skall gra det.
Citera
2007-08-27, 22:13
Medlem
Mekanisks avatar
Sket du i att formatera tro?

Programmapp vid start: Googla! Du hittar frmodligen en hel hg med trdar om det hr p forumet t o m.
Citera
2007-08-27, 22:32
Medlem
Methodizeds avatar
Fr att lsa det s kan jag rda dig att g in i startmenyn -> kr -> msconfig -> Boot.
Om jag inte minns fel s borde det komma upp en ruta som frgar om du vill gra en "boot-check" typ.
Vlj "ja", s kommer den att kolla efter vilken av bootinstancerna som r kajko ;P

Lycka till!
Citera
2007-08-28, 11:53
Medlem
japp

Okej, tack

Jo jag har formaterat hrddisken, det r det som r det konstiga
Citera
2007-08-28, 14:42
Medlem
men du formaterade med hjlp av xpskivan under installationen?

msconfig ndra boot.ini
Citera
2007-08-29, 13:37
Medlem
Methodizeds avatar
Oj, jag missade helt din andra frga :O

Anledningen till att programmappen kommer upp nr du startar datorn r
troligtvis fr att windows frsker starta ngot som ligger i "Program files", men
stannar vid mellanslaget pga skumma anledningar ;D

G in i:
Startmenyn -> regedit -> HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Run

Kolla nu p alla nycklarnas vrden och se om det finns ngot som har "Program Files" i sig, eller om det av ngon anledning skulle sluta redan vid X:\Program\" s har du ju felet dr ;D
Om du hittar ngot som heter t ex 'X:\Program Files\Bajsprogrammet\bajs.exe' s tror jag att det rcker med att du stter citationstecken runt adressen fr att den ska hitta rtt.
Fungerar det inte s kan du lika grna ta bort nyckeln, d den nd inte hittar rtt och allts inte startas.

Gr sedan samma sak i:
regedit -> HKEY_CURRENT_USER -> Software -> Microsoft -> Windows -> CurrentVersion -> Run

Hoppas att det lser sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in