Man kan ven bli persona non grata (ej nskvrd person) av vrdlandet om man misskter sig lagom mycket.
P Upplandsgatan i Stockholm bor det en asiatisk familj som har en bil med bl skyltar. De str fan ALLTID dubbelparkerade eller p handikappsruta. Jag har sett orkneliga bilar st felparkerade, sen om det beror p att de ger blankt fan i svenska regler eller om det handlar om att de inte knner till dem (i Belgien r det inte ovanligt att bilar r parkerade P vergngsstllen...) lter jag vara osagt. Men jag tror att Carola skulle bli en utmrkt ambassadr ur den synpunkten.
Nr det gller diplomatisk immunitet s har jag nrstende som har/haft diplomatpass i och frn olika lnder. De har rtt roliga historier att dela med sig av

Allt frn att ka fast fr snatteri, visa passet och f kvitto p det de snattat till att riva snder bter framfr ansiktet p poliser till att bli omringad av snutar som inte gr ett piss bara fr att man visat passet.
Visserligen r samtliga roliga historier frn nr de hade passen p grund av sina frldrar, men att alltid planka p lokaltrafiken och ge blankt fan i trafikbter r ngonting som ven de vuxna sysslar med...