Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-27, 16:12
  #1
Medlem
:Ericuss avatar
Har försökt och försökt att få igång WoW i wine hur länge som helst nu.
Ska försöka ge så mycket info som möjligt. Har ett ATI-kort och Ubuntu 7.04. Testat flera versioner av wine. Testat flera olika inställningar i config.wtf-filen. Fick rådet att lägga till detta i xorg.conf:

Kod:
Section "Device"
	Identifier	"ATI Technologies Inc RV350 AS [Radeon 9550]"
	Driver		"fglrx"
	Busid		"PCI:1:0:0"
	Option "Capabilities" "0x00000800"
	Option "UseFastTLS" "off"
	Option "KernelModuleParm" "locked-userpages=0"
EndSection
Tre sista raderna har jag lagt till, vet inte vad det ska vara bra för dock. Trots mina försök så fryser hela datorn vid login-skärmen i WoW.

Snälla hjälp mig!
Citera
2007-08-29, 10:31
  #2
Medlem
fäjss avatar
Använd Cedega

Wow kan fungera på Linux men du måste använda ett program som heter Cedega.
Jag har ingen riktig info på hur man gör (fick tipset av en polare) men ladda ner och använd Guide borde det funka.
Citera
2007-08-29, 13:29
  #3
Medlem
Acid1911s avatar
Vad är det som inte funkar, hänger det sig vid login eller vad?
Annars kan du prova att lägga till SET gxApi "opengl" i din config.wtf fil.

Skulle inte detta funka så prova att lägga till SET ffxDeath "0" och SET ffxGlow "0" i config.wtf.
Citera
2007-08-29, 13:54
  #4
Medlem
PyR0s avatar
Den här länken är nog användbar för dig: http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=8903
Citera
2007-08-29, 15:23
  #5
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fäjs
Wow kan fungera på Linux men du måste använda ett program som heter Cedega.
Jag har ingen riktig info på hur man gör (fick tipset av en polare) men ladda ner och använd Guide borde det funka.

Cedega vägrar fungera tillsammans med WoW för mig. Vid installationen då det ska till att byta skiva så vägrar det hitta nya skivan. Har även provat att lägga alla filer i en mapp och installera därifrån, men då hittar den tydligen ingen installer data. Tillochmed testat att göra alla fyra isos till en stor, inte funkade det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Acid1911
Vad är det som inte funkar, hänger det sig vid login eller vad?
Annars kan du prova att lägga till SET gxApi "opengl" i din config.wtf fil.

Skulle inte detta funka så prova att lägga till SET ffxDeath "0" och SET ffxGlow "0" i config.wtf.

Kraschar efter 1-2 sekunder vid login-skärmen. Måste boota datorn varje gång, går inte att göra någonting. Redan testat lägga till alla tre i config.wtf.


Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Den här länken är nog användbar för dig: http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=8903

Ska ta en titt där.

Andra saker jag gjort sedan jag skapade tråden är att uppgradera till senaste drivrutinerna. Hjälpte inte.
Citera
2007-08-29, 16:25
  #6
Medlem
Acid1911s avatar
Prova det som står här: http://ubuntuforums.org/showthread.p...=wow+%2B+crash
Dom verkade ha liknande problem, så det kanske funkar.
Citera
2007-08-30, 19:49
  #7
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Cedega vägrar fungera tillsammans med WoW för mig. Vid installationen då det ska till att byta skiva så vägrar det hitta nya skivan. Har även provat att lägga alla filer i en mapp och installera därifrån, men då hittar den tydligen ingen installer data. Tillochmed testat att göra alla fyra isos till en stor, inte funkade det heller.

Installera på en windowsdator och kopiera mappen du installerade det dit du egentligen vill ha det installerat.
Citera
2007-08-30, 19:54
  #8
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid1911
Prova det som står här: http://ubuntuforums.org/showthread.p...=wow+%2B+crash
Dom verkade ha liknande problem, så det kanske funkar.
Tack, funkade dock icket.

Citat:
Ursprungligen postat av m0g
Installera på en windowsdator och kopiera mappen du installerade det dit du egentligen vill ha det installerat.
Been there, done that..
Citera
2007-08-31, 10:09
  #9
Avstängd
Beardos avatar
Jag vet att det här inte är svaret du hoppats på, men installera Windows och spela i det. Wine och Cedega är bra verktyg för den som är ute efter frustration och vansinne och inte så mycket spelande. Kanske får du ditt spel att fungera nån vacker dag, precis lagom till släppet av nyaste patchen och så är det bara att börja om från början.
Citera
2007-08-31, 10:14
  #10
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Jag vet att det här inte är svaret du hoppats på, men installera Windows och spela i det. Wine och Cedega är bra verktyg för den som är ute efter frustration och vansinne och inte så mycket spelande. Kanske får du ditt spel att fungera nån vacker dag, precis lagom till släppet av nyaste patchen och så är det bara att börja om från början.


nja.. allt jag behövde göra var att följa en guide på 10 min på gentoo-wiki, sen funkade mitt WoW klockrent. Visst, många spel måste man kriga skitmycket med för att få igång dom, men det finns även vissa spel som går igång helt utan problem för väldigt många, WoW bland annat. (notera väldigt många, inte alla).

TS, du kan ju kolla om du hittar några tips här. http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Install...raft_with_wine

även om du inte kör gentoo
Citera
2007-08-31, 13:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
nja.. allt jag behövde göra var att följa en guide på 10 min på gentoo-wiki, sen funkade mitt WoW klockrent. Visst, många spel måste man kriga skitmycket med för att få igång dom, men det finns även vissa spel som går igång helt utan problem för väldigt många, WoW bland annat. (notera väldigt många, inte alla).

TS, du kan ju kolla om du hittar några tips här. http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Install...raft_with_wine

även om du inte kör gentoo

Word.

Till trådskaparen: Jag fick mitt WoW att funka genom att följa guiden på winehq, och jag kör också ett ATI-kort i Ubuntu 7.04. Du kanske borde testa cedega och se vad som händer? Har du installerat nya grafikkortsdrivrutiner?
Citera
2007-08-31, 13:17
  #12
Medlem
atms avatar
Ni som fått igång wow i wine, hur mycket slöare är det i jämförelse?

Körde det på min bärbara, ganska slö rendan för windowsversionen, helt ospelbart i wine.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback