2007-08-26, 18:24
Medlem
Hello.

Jag hade tidigare vista på min dator som jag nu har tagit bort med killdisk och istället installerat xp.(vista var så segt)

och de gick bra osv.. men nu kan ja inte få det trådlösa att funka. har prövat att installera med skivan som följde med routern, men inget händer, internet funkar om ja har sladd i, men inte annars.

Så vad har ja gjort för fel, lr vad ska ja göra för att få det att fungera?? finns ingen ikon för trådlöst på nätverksinställningarna

help! plz
Citera
2007-08-26, 19:27
Medlem
Ondkvists avatar
Du ska helt enkelt installera drivrutinerna för ditt trådlösa nätverkskort. Skivan som följde med routern kan inte gissa vad du har för utrustning på datorsidan, däremot har du säkert en CD med chipsetdrivrutinerna till moderkortet som följde med datorn.

Annars får du ta redan på vilket fabrikat du har på det trådlösa i datorn och ladda ner från tillverkarsidan.
Citera
2007-08-26, 19:35
Medlem
fy fan,

lät krångligt.. inte bra, för de e samma med ljudkortet, den finns inte heller, o inga skivor för det har följt med , e ja rökt lr?? alltså, måste lämna in?
Citera
2007-08-26, 19:51
Medlem
Ondkvists avatar
Ladda ner och kör något diagnosprogram, så ser du fabrikatet på komponenterna utan att behöva skruva isär datorn för att kolla.

Duger utmärkt med någon trial-version av till exempel Sisoft Sandra eller Everest.

Därefter går du som sagt till tillverkarnas hemsidor och laddar ner det du behöver. Är det en märkesdator så hittar du säkert allt redan på datortillverkarens sida, bara att söka på den modell du har.
Citera
2007-08-27, 08:39
Medlem
testa sätta i sladden och sen köra windowsupdate, med lite tur hittar du rätt drivisar där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in