köpte ett flak carlsberg sort guld runt midsommar, smakade inte alls som den brukat.. trodde det var nått tillfälligt fel, men nu har jag köpt en låda smuggelöl och den var ännu värre. nån som vet vad det beror på? den är ju knappt drickbar nu
Sort Guld är bryggt på ett mycket gammalt hemligt recept som, enligt sägnen innehåller en väldigt säregen blandning av destillerade konkelbär a la skogstroll och sekret från ovanligt gammal flugsvamp. Skall tydligen också vara den ökända dryck som den indonesiska landslagstränaren i koordinerad spasmdans gav sina tävlande innan öppning. Se video nedan för resultatet: http://www.youtube.com/watch?v=W3u3qmpuGek
(Även skaparen av musiken i showen sägs ha varit som uppslukad av denna magiska dryck vid tillfället.)
P.S Det är med stor säkerhet jag kan säga att du troligtvis inte automatiskt blir lika duktig som dessa ivriga kroppskonstnärer efter ett par Sort Guld, men du kan ju alltid försöka. D.S
För övrigt tycker jag att Sort Guld smakar piss och påminner alltför mycket om fyllorna i min tidigare ungdom.
Som jag har märkt så verkar alla i min omgivning uppskatta denna öl, men det kanske inte bara är jag som inte tycker det är någon höjdare inser jag när jag läser här, tur att man inte är ensam iaf!
Verkar som vi kan sluta oss till att TS har utvecklat smaklökar, vi verkar vara rörande överrens om att öl skall inte smaka kräks? vilket sort guld gör enligt min åsikt.. Carlsberg har som sagt bättre produkter i sitt sortiment nyttja dem istället.
I början var den god om än lite för tung om man ska dricka sig full på Sort guld.
Men nu har jag tröttnat på dom. Det är i princip alltid favoritölen hos smugglarna.
Jag väljer hellre en billigare variant av smuggelöl (fast Hansa-öl går bort direkt) om det finns för jag har fördruckit mig på Sort guld.
Tycker också att den smakade bättre innan, men lär nog vara man själv som har ändrat smak. Går att dricka en eller två stycken kalla, sen är det bara äckligt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!