Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-12, 03:07
  #301
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Har hört om detta nyligen. Sjukt att det finns folk som går på det. Visar bara att vi lever i en tillvaro av sinnessvaga. Finns ju tom ngn som kallar sig Kristers brud i knutby.
Citera
2010-08-06, 15:35
  #302
Medlem
Hallå hallå,
Har en tjejkompis som är såld på den här skiten som jag vill rädda, hon är inte trög i vanliga fall men verkar tro att det med hjälp av hjärntvättning går att "flytta sig från den vänstra sidan av the cash-flow-quadrant till den högra".
Hängde nyligen med henne på ett (sekt)möte för att undersöka vad som ligger bakom hennes hypnos.
Inget svar vad som behövde göras eller hur man skulle göra det, enbart lukrativt uppmålade scenarion om att ligga i en hängmatta och vara ekonomiskt oberoende.

Hur som helst, hon lyssnar onekligen med okritiska öron på deras propaganda utan att förstå vad som krävs av henne. Jag vill inte göra mig ovän med henne genom att babbla på för mycket om vad jag tycker, hennes sektvänner har säkert stött på sånt tidigare och lärt sig vända det till sin fördel.

Finns det någon här inne som tidigare varit engagerad i AMWAY och kan ge mig lite kött på benen innan jag gör ett allvarligt försök att lära henne att vara skeptisk till allt och alla som kommer i kostym och ett brett leende på läpparna.

Amwayare, som inte refererar till andra som kan "systemet" bättre och dessutom är "ekonomiskt oberoende" och därmed har tid att sitta på FB får gärna komma med kritik.
Andra amwayare väntar jag bara svar ifrån ifall ni har något att tillägga till hur jag ska övertala henne att avstå.
Citera
2010-08-07, 11:44
  #303
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mctoob
Hallå hallå,
Har en tjejkompis som är såld på den här skiten som jag vill rädda, hon är inte trög i vanliga fall men verkar tro att det med hjälp av hjärntvättning går att "flytta sig från den vänstra sidan av the cash-flow-quadrant till den högra".
Hängde nyligen med henne på ett (sekt)möte för att undersöka vad som ligger bakom hennes hypnos.
Inget svar vad som behövde göras eller hur man skulle göra det, enbart lukrativt uppmålade scenarion om att ligga i en hängmatta och vara ekonomiskt oberoende.

Hur som helst, hon lyssnar onekligen med okritiska öron på deras propaganda utan att förstå vad som krävs av henne. Jag vill inte göra mig ovän med henne genom att babbla på för mycket om vad jag tycker, hennes sektvänner har säkert stött på sånt tidigare och lärt sig vända det till sin fördel.

Finns det någon här inne som tidigare varit engagerad i AMWAY och kan ge mig lite kött på benen innan jag gör ett allvarligt försök att lära henne att vara skeptisk till allt och alla som kommer i kostym och ett brett leende på läpparna.

Amwayare, som inte refererar till andra som kan "systemet" bättre och dessutom är "ekonomiskt oberoende" och därmed har tid att sitta på FB får gärna komma med kritik.
Andra amwayare väntar jag bara svar ifrån ifall ni har något att tillägga till hur jag ska övertala henne att avstå.


Lysna nu noga!
Sky inga medel för att få ur din vän ur detta så fort som möjligt!!!

Hon kommer förlora många vänner som hon kommer försöka dra med på möten, och framför allt kommer hon förlora mycket pengar!!! Förr eller senare kommer hon fatta hur lurad hon är och ju förr desto bättre.

Ganska snart kommer hon erbjudas kurser, träffar och utbildningsmaterial som kostar stora pengar. Det är dessa som ger ägarna de stora pengarna, inte själva varorna.

Tydliggör att detta är ett äcklgt pyramidspel. Få henne att förstå hur sådana fungerar.

Du har fritt fram att vara oförskämd! Är det en god vän så har du till och med en skyldighet att vara det! Hon kommer att tacka dig den dagen hon inser vilken bluff det är.



Så:
  • varje gång hon tar upp ämnet var bestämd och hånfull.
  • Ser du henne prata om ämnet med andra, gå och avbryt dem och säg vad du tycker.
  • Hör du om någon hon dragit med på ett möte, kontakta dem och häckla föreningen.
  • Den dagen hon inser att det bara var en bluff så förlåt henne och bli hennes vän igen. Tydliggör att du kommer göra så redan från början.
Citera
2010-10-25, 16:27
  #304
Medlem
Jag satt o läste igenom mer eller mindre hela tråden här för någon månad sen. Och tänkte aja jag ska ta reda på mer om detta.

Men innan jag säger min åsikt, ska jag säga att jag har inte gått med i detta. och jag kommer aldrig att göra det heller.

Men om vi bortser från hur man ska bygga upp sin "verksamhet" och vad det man tjänar pengar på inom amway.
Så är det lika dant som att äga ett eget företag. Om man ska lyckas och bli rik på det. Så räcker det inte att lägga ner några timmar i veckan. Utan du får lägga ner 8-10 timmar per dag, om inte mer.
Och jag gick faktiskt på ett av dom här möterna i kista (var inte inbjuden av någon utan gick dit av fri vilja) och gick fram och pratade med nån person där framme som hade lyckas att komma en bra bit på vägen. Och min första fråga var, hur länge har du hållt på med det här? Jag frågade 4 personer exakt samma fråga. Och ingen av dom hade hållt på mindre än 4 år.
Sen frågade jag hur långt tid tar det att komma upp i deras rang som heter diamant som är bland dom högsta rankerna. Då fick jag svaret på 5-10 år. och som jag förstod det så tjänade man ca 60000kr/månaden då.
Och man då tänker som egen företagere. När jag började som egen företagare, så backade jag i början, pga att man va tvungen att köpa in massa saker, vilket man gör exakt samma sak på amway.
Så dom första 3 månaderna går man ungefär plus minus 0. Vilket man kan nog även göra på amway.
Sen den fjärde månaden så har man marknads fört sig lite och det börjar ticka in mer pengar, som med amway. (fast skillnaden där är att det tickar in mer pengar på sitt eget företag än amway skulle jag gissa)
Men sen efter 4-6 år så kan man faktiskt plocka ut en lön på runt en 40000-60000kr/månaden som i amway.
Så det jag ska komma fram till är att, det spelar ingen roll vad man håller på med. Om man ska lyckas med något så krävs det väldigt hårt arbete och lägga ner många timmar bakom det. Och det sa dom ganska tydligt där i kista att det krävdes hårt jobb för att lyckas här med.

Och sen så har amway en partner som heter network 21, som står för allt matrial, som tex cd skivor osv. Och mycket av det dom lär ut, är exakt samma saker du får lära dig som säljare när du ska sälja en produkt för något företag. Det var inte mycket som skiljer sig.
Och jag har faktiskt dragit nytta av vissa av deras matrial till min egen verksamhet.

Nu här i helgen (22-24okt) så hade dom hyrt hovet, och tagit in några av världens största talare inom detta.
Och det som var så komiskt med det hela, var att nästan alla stora talare, dom talade väldigt lite om amway och hur man bygger upp sin verksamthet inom det. Utan dom pratade mer om hur man som egen företagare kan bli stor.
Så att jag tror faktiskt helt ärligt att man kan dra nytta av networks 21 "kurser" för att kunna lägga in de i sin verksamhet.

Men sen som amway är ett pyramidspel eller inte tänker jag inte gå in på, för det finns så otroligt många vinklar av det, och vad som är ett pyramidspel eller inte enligt lag osv.

Men dom som säger att det är en sekt, dom är helt ute o cyklar enligt min åsikt.
För det första, dom går på dom där möterna för att lära sig mer om hur man lyckas inom amway. Och dom går inte o tillber lr något liknande dom som är stora. (man kan ungefär jämföra det med att din chef skickar dig på utbilning)
Och för det andra, när dom tar kontakt med folk. Så försöker dom inte få med dig i nån skum sekt, utan dom tar kontakt med dig som säljare. Precis som vilket säljare som helst som ringer dig.

Så tror jag att man kan lyckas med amway?
Absolut, om man lägger ner hårt arbete, (även om awmays system är fel eller rätt bryr jag mig inte om nu, utan nu tänker jag mer på faktan.) Men man ska aldrig blanda in nära och kära, vilket jag tror att man ska aldrig göra när det gäller affärer.

Tycker jag att amway lurar folk? nej, dom har sina produkter, och vill sälja dom. precis som alla andra företag. Men vissa av dom personerna som jobbar "åt" amway, det är dom som lurar folk, och kanske inte säger hela sanningen.

Och sen till sist, skulle jag kunan gå med i amway? nej, och anledningen är att jag driver redan ett företag som jag trivs med, och jag kan klara mig på det. Men helt ärligt talat så skulle jag kunna tänka mig att gå med ifall jag inte hade detta företag. Och anldeningen är att det går att tjäna pengar på det, men jag skulle lägga fram all fakta om det direkt. Som man ska göra som säljare, istället för att hålla tyst om vilket företag det är.

Och nu tycker ni alla att jag säkert har varit "possitiv" mot amway. Och kommer lägga fram massa kritik mot mitt inlägg osv, Men ha bara i åtanke att jag har bara kollat fakta bakom om vad som krävs för att bli stor. Och inte resten.

Men annars är det bara att köra på med kritiken osv
Citera
2010-10-25, 18:25
  #305
Medlem
BigBusinesss avatar
Käre Greenfox. Antingen ljuger du dig blå, eller så har jag obehaget att meddela dig om att du är dum i hela huvudet.

Då jag råkar ha lite tid över, och då jag hatar Amway av hela mitt hjärta så ska jag ta mig tiden att förklara varför.

Citat:
Ursprungligen postat av greenfox
Men om vi bortser från hur man ska bygga upp sin "verksamhet" och vad det man tjänar pengar på inom amway.
Så är det lika dant som att äga ett eget företag. Om man ska lyckas och bli rik på det. Så räcker det inte att lägga ner några timmar i veckan. Utan du får lägga ner 8-10 timmar per dag, om inte mer.

Ett vanligt företag är inget pyramidspel, men det är Amway.

Man behöver inte alls lägga ner den tiden du och Amway säger för att starta företag. Man kan göra det, men då ser man förmodligen frukterna av sitt företagande betydligt snabbare än inom Amway.

Berätta gärna vad du och Amway tror att vi företagare gör 8-10 timmar om dagen utan att tjäna pengar?



Citat:
Ursprungligen postat av greenfox
Och jag gick faktiskt på ett av dom här möterna i kista (var inte inbjuden av någon utan gick dit av fri vilja) och gick fram och pratade med nån person där framme som hade lyckas att komma en bra bit på vägen. Och min första fråga var, hur länge har du hållt på med det här? Jag frågade 4 personer exakt samma fråga. Och ingen av dom hade hållt på mindre än 4 år.
Sen frågade jag hur långt tid tar det att komma upp i deras rang som heter diamant som är bland dom högsta rankerna. Då fick jag svaret på 5-10 år. och som jag förstod det så tjänade man ca 60000kr/månaden då.

Jag tror de ljög för dig (eller så ljuger du nu). Möjligt är att du faktiskt träffade de som tog Amway till Sverige, och då har du alltså träffat de enda personerna som tjänar bra pengar på detta pyramidspel.



Citat:
Ursprungligen postat av greenfox
Och man då tänker som egen företagere. När jag började som egen företagare, så backade jag i början, pga att man va tvungen att köpa in massa saker, vilket man gör exakt samma sak på amway.

Om du verkligen kört ett företag så vet du att du inte "backade" för att du köpte in saker. Eller hur? Eller du kanske köpte tomater som ruttnade bort?


Citat:
Ursprungligen postat av greenfox
Så dom första 3 månaderna går man ungefär plus minus 0. Vilket man kan nog även göra på amway.
Sen den fjärde månaden så har man marknads fört sig lite och det börjar ticka in mer pengar, som med amway. (fast skillnaden där är att det tickar in mer pengar på sitt eget företag än amway skulle jag gissa)

Nej. Du går inte plus minus noll på Amway. Du går med brakförlust eftersom du tvingas köpa dyrt kranvatten på flaska eller nått annat idiotiskt. Men den stora skillnaden är att alla dina vänner hatar dig för att du tjatar om fucking jävla Amway hela tiden.


Citat:
Ursprungligen postat av greenfox
Men sen efter 4-6 år så kan man faktiskt plocka ut en lön på runt en 40000-60000kr/månaden som i amway.


Har du räknat ut hur mycket dina undersåtar måste köpa för för att du ska få dessa summor?

Citat:
Ursprungligen postat av greenfox
Så det jag ska komma fram till är att, det spelar ingen roll vad man håller på med. Om man ska lyckas med något så krävs det väldigt hårt arbete och lägga ner många timmar bakom det. Och det sa dom ganska tydligt där i kista att det krävdes hårt jobb för att lyckas här med.

Och sen så har amway en partner som heter network 21, som står för allt matrial, som tex cd skivor osv. Och mycket av det dom lär ut, är exakt samma saker du får lära dig som säljare när du ska sälja en produkt för något företag. Det var inte mycket som skiljer sig.
Och jag har faktiskt dragit nytta av vissa av deras matrial till min egen verksamhet.

Men... du var ju inte med i Amway? Varför vet du allt om deras material? Berätta då, vad är det för verksamhet du själv bedriver? Rättstavningskonsult?

Citat:
Ursprungligen postat av greenfox

Nu här i helgen (22-24okt) så hade dom hyrt hovet, och tagit in några av världens största talare inom detta.
Och det som var så komiskt med det hela, var att nästan alla stora talare, dom talade väldigt lite om amway och hur man bygger upp sin verksamthet inom det. Utan dom pratade mer om hur man som egen företagare kan bli stor.
Så att jag tror faktiskt helt ärligt att man kan dra nytta av networks 21 "kurser" för att kunna lägga in de i sin verksamhet.

Igen, du är ju inte med?!?!?! BERÄTTA VAD DU BETALADE FÖR BILJETTEN TILL HOVET?

Citat:
Ursprungligen postat av greenfox

Men sen som amway är ett pyramidspel eller inte tänker jag inte gå in på, för det finns så otroligt många vinklar av det, och vad som är ett pyramidspel eller inte enligt lag osv.


Ja det är många vinklar i en pyramid. Rita upp deras modell på väggen, vrid den så att den som värvar dig hamnar överst, se där, en pyramid!



Vore jättekul med en Amwayare som kunde berätta vad denna tjänar.
Citera
2010-10-26, 09:11
  #306
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfox
Men dom som säger att det är en sekt, dom är helt ute o cyklar enligt min åsikt.
Haha, jag har faktiskt en polare som är aktiv i Amway, och han själv kallar det för sekt!

Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Men... du var ju inte med i Amway? Varför vet du allt om deras material? Berätta då, vad är det för verksamhet du själv bedriver? Rättstavningskonsult?
Antingen är greenfox otroligt dålig på stavning och grammatik, eller så är det en text han hittat på Google och kört i nåt kasst översättningsprogram.
(Vissa meningar känns lite åt det hållet)


Hur som helst så verkar dock greenfox beskrivning stämma överens med andras berättelser hur man på Amway försöker hjärntvätta folk.
Liknelsen med att driva företag har jag hört av många att dom kör stenhårt på.
Det mesta av det Amway "lär ut" tycker jag hör till självklarheter och sunt förnuft, och det behövs inget Amway för att fatta det.
Tex, att arbeta hårt med sin försäljning för att nå toppen och tjäna pengar kan väl vilken dåre som helst räkna ut, men ärligt talat så kan jag lova att jag tjänar garanterat mer pengar och med mindre arbete på mitt lilla företag än vad majoriteten inom Amway ens kan fantisera om!
Som sagt så är det många utgifter inom Amway, tex böcker, CD:s, inträden/resor till sammankomster, egna varor som krävs att man handlar osv.
De flesta tjänar inte ens tillbaka de pengarna!
Citera
2010-10-26, 09:14
  #307
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Vore jättekul med en Amwayare som kunde berätta vad denna tjänar.
Inbitna Amwayare tjänar alltid grymma stålar enligt deras egen utsago.....
Citera
2010-10-26, 13:26
  #308
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Inbitna Amwayare tjänar alltid grymma stålar enligt deras egen utsago.....

Precis! Finns ett kul klipp på youtube på ämnet. En kille spelar upp ett telefonsvararmeddelande med en annan kille, som är amwayare berättar att han inte har någon kredit kvar på sina kort. "but wait, he's suposed to make xxxxxxx $ a year!?!".

Jag undrar fortfarande vad amwayarna tjänar?
Citera
2010-10-26, 13:33
  #309
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Inbitna Amwayare tjänar alltid grymma stålar enligt deras egen utsago.....
hehe oja den har man hört. Hade en helt gäng bekanta som trodde stenhårt på skiten och trodde de skulle vara miljonärer inom nått år. Tjatade som fan att man skulle gå med i skiten men har man lite i huvudet avstår man. De la ner massor med tid och pengar på skiten som skulle göra dem miljonärer. I dag tror jag ingen har gått plus på det.
Citera
2010-11-25, 19:20
  #310
Medlem
Vem vill visa mig Amway
Citera
2011-01-13, 01:36
  #311
Medlem
Fick för första gången i mitt liv höra om Amways alla "fantastiska" möjligheter
för en vecka sedan. Var ett par som började prata med mig som sa att dom
var på god väg att bli ekonomiskt oberoende. Att dom plötsligt en vanlig dag vaknat
och sagt till sig själva att 'Det måste finnas något annat sätt att tjäna sina pengar på än att
slita häcken av sig på sitt vanliga jobb 10h om dagen'.
Dom bokade ett litet möte med mig och berättade om detta och gav mig adresser osv.
1100:- i inträdesavgift skulle det bli sen omkring 310:- i årskostnad... men vad är det för
pengar med tanke på att jag skulle kunna tjäna iaf 10 000:-extra mina första månader och
snart därefter ligga på 20 000:-, det enda som skulle krävas är 5-10h jobb I VECKAN!
Wow...

Jag tyckte dom var riktigt trevliga, dom berättade om alla deras söner som också sysslade
med detta och hur bra det gick för dom. Till en början litade jag på dessa men när jag
sedan satt och hade mötet med dom så började jag ana att det här kan nog vara något sektliknande.
För att få mina farhågor bekräftade satte jag mig på flashback och sökte och Voila!

Eftersom jag vet att dom leende skojarna kommer komma tillbaka i morgon igen och fråga om jag har bestämt mig undrar jag om någon av er har några välformulerade spydigheter att slänga i ansiktet på dom?
Citera
2011-02-04, 23:12
  #312
Medlem
Amway är en av dom största, startades någon gång i slutet på 50-talet i USA och kom till sverige under sent 90-tal, företaget omsätter ett antal miljarder dollar per år.

Som jag skrivit i några av mina andra inlägg har tåget redan gått i detta företag lixom det har gjort för de andra, för att tjäna stora pengar i Amway skulle ni som är involverade i detta företag klivit in vid starten i slutet på 1990-talet samt några år in på 2000-talet.

Där har ni de som lever på detta idag med några få undantag. Om man inte nöjer sig med några tusenlappar per månad ska man låta detta vara!

Det är den bistra sanningen, jag har själv aldrig varit involverad i just Amway men i några andra MLM-företag. MLM-företag typen Amway dyker upp med mellan 10 och 20 års intervaller och då gäller det att haka på tåget de första åren. I dagsläget finns det enligt mig bara ett MLM-företag som har potensialen. Och jag tillhör dom ca 5% i världen som tjänat miljonbelopp på MLM så jag vet lite vad jag pratar om.

Att hitta dessa företag är mycket svårt och kräver många års erfarenhet samt ett stort kontaktnät av andra MLM-miljonärer. Det finns vissa faktorer man tittar efter och i dagsläget finns det bara enligt mig ett företag som fortfarande idag står på perongen och som fortfarande i några år till kommer generera nya MLM-miljonärer.

Och kom ihåg, du ska aldrig gå till kunden, kunden ska komma till dig! Hur går detta då till? Det är en av de hemligheter man inte delar med sig av, det går inte att läsa i någon e-bok på nätet te.x.
Det mesta som står i dessa böcker är också skräp med vissa undantag.

Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter, bara att höra av sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback