2011-10-09, 21:11
Medlem
Jag vet precis vilken öppning du snackar om Nate Black
Senast redigerad av Alexxz 2011-10-09 kl. 21:22.
Citera
2011-10-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Hittade idag (igår) en öppning som har en relativt enkel plombering en bra bit ifrån den ingång som är täckt med grus/jord. Ser ut som om ingen pillat på den öppningen senaste 5 åren iallafall.

Om jag säger "fyrkantig sten" vet någon vilken det är jag talar om?

Ska tillbaka dit någon gång i veckan och ta en bättre titt.

Jag vet precis var du menar
Citera
2011-10-09, 21:31
Medlem
ifconfigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexxz
Jag vet precis var du menar

Bilder?
Citera
2011-10-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Lär dig söka,min vän!
Detta tas upp i UE-skåne tråden. Men tyvärr,bergrummet på orup är plomberat med jord och betong sedan ett år tillbaka.. Tur att jag ändå kan skryta med att jag har varit inne LAGLIGT i rummet när det var i drift! enrom stor var det... Om du ändå vill gå dit: PM mig om vägen, så skall jag berätta om ett läskigt järnlors som står i marken med ett namn på. Märkliga är att ingen verkar veta vad det är...

Ryktet säger att det var en liten kille som blev mördad där, mer än så vet jag inte, och jag kan ha fel!
Citera
2011-10-12, 08:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -yO-
Ryktet säger att det var en liten kille som blev mördad där, mer än så vet jag inte, och jag kan ha fel!
Du har definitvt fel. Nåt mord på något barn har aldrig skett. Förmodligen kan det vara något husdjur som liogger begravt där.
Citera
2011-10-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du har definitvt fel. Nåt mord på något barn har aldrig skett. Förmodligen kan det vara något husdjur som liogger begravt där.

Jag har också sett korset och där står ett förnamn och efternamn på korset. Jag tror inte på att ett husdjur har blivit begravt där.
Citera
2011-10-15, 12:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexxz
Jag har också sett korset och där står ett förnamn och efternamn på korset. Jag tror inte på att ett husdjur har blivit begravt där.
Nej, bara ett namn. och det namnet är knappast något namn som en människa skulle haft.
Citera
2011-10-16, 14:52
Medlem
Det är ju exakt det de är ju. Bor i trakterna och sett det ett antal gånger, man döper inte ett husdjur med ett efternamn.
Citera
2011-10-16, 14:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -yO-
Det är ju exakt det de är ju. Bor i trakterna och sett det ett antal gånger, man döper inte ett husdjur med ett efternamn.
Nej precis, därför står det bara ett namn typ Alezzi eller liknade. Du måste tala om något annat kors...
Citera
2011-10-16, 14:59
Medlem
Hmm.
Senast redigerad av -yO- 2011-10-16 kl. 15:04.
Citera
2011-10-16, 15:02
Medlem
Har du bra koll på hur det ser ut i omgivningen där? för jag kan beskriva det rätt väl var det ligger, i PM dock.

-Det behöver inte vara någon som ligger begravd där, utan något symboliskt för att tragedin skett där... Om du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av -yO- 2011-10-16 kl. 15:24.
Citera
2011-11-17, 23:44
Medlem
Nate Blacks avatar
Serung har rätt, står bara ett för/efter/namn på korset, och en ganska så kort levnadstid enligt datumen. Hade en bild på det korset. Jag skickade den till dig väl, Serung, har du kvar den bilden?

Tror också att jag försökte spåra namnet, enda jag fick fram var någon avelshäst. Kollade lite med lokaltidningar också, fick inte fram något om ett mord eller något barn som dött där.

EDIT* Hittade bilderna på korset: http://i43.tinypic.com/11bspvt.jpg http://i42.tinypic.com/16gl5xl.jpg http://i41.tinypic.com/vx10s8.jpg
Senast redigerad av Nate Black 2011-11-17 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in