• 1
  • 2
2007-08-26, 00:07
Medlem
Har läst om en militär anläggning i Orup utanför höör, så nu undrar jag om det är någon som vet något mer om den och om det går att komma in i den
Citera
2007-08-26, 11:33
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Ska vara plomberat.
Citera
2007-08-26, 11:39
Medlem
-SWE-ViGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Ska vara plomberat.
Även om det är plomberat, kan det tänkas att det finns någon annan väg in? Typ ventilationstrumma eller något annat som de glömt bort att plombera?
Citera
2007-08-26, 11:49
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SWE-ViGGEN
Även om det är plomberat, kan det tänkas att det finns någon annan väg in? Typ ventilationstrumma eller något annat som de glömt bort att plombera?
Det finns inget som förhindrar att man åker dit och tittar men bara så att man inte har för höga förväntningar.
Citera
2007-08-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Det finns inget som förhindrar att man åker dit och tittar men bara så att man inte har för höga förväntningar.

du råkar inte veta vart i orup ingången ligger
Citera
2007-08-30, 12:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoseBone
du råkar inte veta vart i orup ingången ligger

Lär dig söka,min vän!
Detta tas upp i UE-skåne tråden. Men tyvärr,bergrummet på orup är plomberat med jord och betong sedan ett år tillbaka.. Tur att jag ändå kan skryta med att jag har varit inne LAGLIGT i rummet när det var i drift! enrom stor var det... Om du ändå vill gå dit: PM mig om vägen, så skall jag berätta om ett läskigt järnlors som står i marken med ett namn på. Märkliga är att ingen verkar veta vad det är...
Citera
2010-03-08, 19:52
Medlem
kordiss avatar
Hej, sorry bör denna mega-bump men finns det igen som har mer info om detta, är det helt plomberat? var finns ingångarna exakt? Finns det chans att ta sig in?
Citera
2010-03-08, 19:55
Medlem
hm låter intressant.
Någon som har någon mer information att tillägga ?
Citera
2010-03-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phlip1
hm låter intressant.
Någon som har någon mer information att tillägga ?

Du menar en plomberad anläggning, igensvetsad, igengjuten och övertäckt med jord?
Glöm inte slagborr och dynamit.
Citera
2010-03-08, 20:01
Medlem
kordiss avatar
ahhh, din nöt, det är därför jag frågar om den är helt plomberad, finns kanske en annan ingång?
Citera
2010-03-08, 20:26
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kordis
ahhh, din nöt, det är därför jag frågar om den är helt plomberad, finns kanske en annan ingång?
Sök på ordet "Plombering" -vanligtvis gjuts, svetsas, övertäcks alla ingångar då.
Citera
2010-03-23, 01:09
Medlem
Nate Blacks avatar
Hittade idag (igår) en öppning som har en relativt enkel plombering en bra bit ifrån den ingång som är täckt med grus/jord. Ser ut som om ingen pillat på den öppningen senaste 5 åren iallafall.

Om jag säger "fyrkantig sten" vet någon vilken det är jag talar om?

Ska tillbaka dit någon gång i veckan och ta en bättre titt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in