2010-11-30, 15:23
  #397
Medlem
BASs avatar
Vi hittade en klottrare. Han hade blivit rädd och gömde sig när han hörde att vi kom. Blev paffa när vi upptäckte honom. Hade först hittat hans burkar och slösat lite.
Citera
2010-12-01, 08:34
  #398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygeen
Brukar ta en kik in på UE forumet och bara läsa då och då. Så hittade jag denna tråd. Kommer fixa bildbevis imorgon så ni tror mig.


Men iaf, det finns en skrot i min stad >.< varpå på andra sidan vägen om denna skrot finns en del roliga saker. Bland annat: Massa millitär fordon eller vagnar eller liknande, en massa filmer, flera containers fulla. Har bland annat hittat över 500 Shrek 3-D, någon 15 minuters film om Shrek.

För er som inte tror mig så kommer bildbevis imorgon.

Edit: Kom även på att när jag var liten så hittade jag ett par flaskor vid en badstrand nergrävt under sanden med texten MC på?

Flaskor "MC" , Mjölk Centralen ?

Rankan.
Citera
2010-12-01, 08:45
  #399
Medlem
warums avatar
Ett mag till en kulspruta
Citera
2010-12-01, 09:35
  #400
Medlem
inkers avatar
hittade ett lisebergs årskort från 1983, tror jag det var.
Citera
2010-12-01, 10:14
  #401
Medlem
Smiskads avatar
Kom på en annan sak.
När jag sprang omkring i en gammal kolonibyggnad så hittade jag en 1,5 meter hög tavla av Jesus i en stor jävla maffig guldram. Den stog på golvet och var lutat mot en vägg, när jag sen skulle ut samma väg jag kom in så låg tavlan på golvet. Jag hade inte hört någon eller en duns och mina kompisar gick intill mig hela tiden.
Ingen aning om hur den ramlat och den såg ut att vara väldigt tung. :/
Jag la märke till tavlan för allting på vinden var dammigt, grått och det var en massa lådor med skräp, förutom guldtavlan med Jesus för den var helt utan damm och den såg dyr och spännande ut.

Utöver det så har jag hittat gamla konstiga brev och tavlor i samma byggnad i ett kontor.
__________________
Senast redigerad av Smiskad 2010-12-01 kl. 10:16.
Citera
2010-12-01, 21:19
  #402
Medlem
zezuss avatar
En död råtta och några writers som blev så rädda så dom lämnade sina burkar :-)
Citera
2010-12-02, 00:55
  #403
Medlem
Running_mans avatar
Tittade lite närmare på ett ödehus nyligen men det såg ganska så igenbommat ut så jag sket i att ens försöka ta mig in där. Det var tur det, mötte nämligen ett trevligt par som kom gående på vägen där jag gick. De berättade att det hänger en docka i "naturlig storlek" i form av en gubbe i taket där inne(för att skrämma iväg folk) -vilken djävla tur att jag inte hittade den!

Det skulle alltså efterlikna en hängning, väldigt osmakligt med tanke på att grannhusets ägare hängde sig(båda husen står mitt emot varandra, tomma och övergivna sedan 10-12 år tillbaka).

Citera
2010-12-02, 01:20
  #404
Avslutad
En armprotes med krok i, först ville jag ta hem den. Men sen var den bara osmaklig... Hittade den på ett övergivet sjukhus.
Citera
2010-12-04, 03:25
  #405
Medlem
jag och en kompis hittad en ficklampa från försvaret från 70 talet och ett packet gasbinda från försvaret
Citera
2010-12-05, 17:04
  #406
Medlem
glastubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Tittade lite närmare på ett ödehus nyligen men det såg ganska så igenbommat ut så jag sket i att ens försöka ta mig in där. Det var tur det, mötte nämligen ett trevligt par som kom gående på vägen där jag gick. De berättade att det hänger en docka i "naturlig storlek" i form av en gubbe i taket där inne(för att skrämma iväg folk) -vilken djävla tur att jag inte hittade den!

Det skulle alltså efterlikna en hängning, väldigt osmakligt med tanke på att grannhusets ägare hängde sig(båda husen står mitt emot varandra, tomma och övergivna sedan 10-12 år tillbaka).

haha är inte det där det klassiska dockhuset?

själv har jag mest hittat spår av UE-föregångare en enstaka gång några spännande lådor tillhörande försvarsmakten men dom gick inte att öppna så det förblir ett mysterium vad dom innehöll.
Citera
2010-12-05, 17:50
  #407
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glastuben
haha är inte det där det klassiska dockhuset?
Nej det är inte samma hus... kommer ihåg bilderna(såg dem här på FB).

Detta hus ligger i nordöstra Skåne -var ligger "dockhuset" nu igen?
Citera
2010-12-06, 02:14
  #408
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Nej det är inte samma hus... kommer ihåg bilderna(såg dem här på FB).

Detta hus ligger i nordöstra Skåne -var ligger "dockhuset" nu igen?

Någonstans i Västernorrland:

http://vasternorrland.blogs.se/2008/09/08/dockhuset-4699252/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in