• 31 561 online
  • 1 133 991 medlemmar
  • 58 793 613 inlägg
2007-08-25, 16:59
Medlem
Tänkte att vi kunde starta en tråd om var man har hittat för föremål när man har vart ute och UE:at.

Det vara så att jag och två av mina kompisar var ute och cyklade på Hisingen i Göteborg igår (fredags). Vi kom till ett ställe som heter Lillehagen, det har för länge sedan vart div. mentalsjukhus och annat.
Men till saken, vi cyklade runt där och hittade en gamal verkstad. På baksidan fanns det vaderade tunnor som kanske var en fem meter höga, en av dörrarna till tunnorna var inte låsta.
Vi kunde inte hålla oss så vi gick in. Det visade sig vara en massa bråte där inne, vi började kolla runt lite, tog pinnar och föste undran saker. Till vår stora förvåning ligger en portfölj, vi tänkte inte så mycket utan öppnar den.
Inne i portföljen ligger det buntar med 500-lappar.

Vi har inte nuddat sedlarna men vi tog med oss portföljen. Först tänkte vi dela upp allting och roa oss lite, men sedan kom vi på att det kanske är bäst att lämna in dom till polisen. Då kom vi att tänka på alla jobbiga frågor som dom skulle komma att fråga oss. Vad vi gjorde där etc. Så vi har dom fortfarande hos en kompis, får se vad vi gör med dom!

Bidra med era historer nu!
Citera
2007-08-25, 17:01
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSet!
Tänkte att vi kunde starta en tråd om var man har hittat för föremål när man har vart ute och UE:at.

Det vara så att jag och två av mina kompisar var ute och cyklade på Hisingen i Göteborg igår (fredags). Vi kom till ett ställe som heter Lillehagen, det har för länge sedan vart div. mentalsjukhus och annat.
Men till saken, vi cyklade runt där och hittade en gamal verkstad. På baksidan fanns det vaderade tunnor som kanske var en fem meter höga, en av dörrarna till tunnorna var inte låsta.
Vi kunde inte hålla oss så vi gick in. Det visade sig vara en massa bråte där inne, vi började kolla runt lite, tog pinnar och föste undran saker. Till vår stora förvåning ligger en portfölj, vi tänkte inte så mycket utan öppnar den.

Vi har inte nuddat sedlarna men vi tog med oss portföljen. Först tänkte vi dela upp allting och roa oss lite, men sedan kom vi på att det kanske är bäst att lämna in dom till polisen. Då kom vi att tänka på alla jobbiga frågor som dom skulle komma att fråga oss. Vad vi gjorde där etc. Så vi har dom fortfarande hos en kompis, får se vad vi gör med dom!

Innan någon kommer att tro på dig. Kalla dig troll och allehanda saker och framför allt dela med sig utav sina historier. Så kräver vi ett bildbevis!
Citera
2007-08-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Innan någon kommer att tro på dig. Kalla dig troll och allehanda saker och framför allt dela med sig utav sina historier. Så kräver vi ett bildbevis!
Visst, ska se om jag kan filma en snutt med.
Citera
2007-08-25, 17:23
Medlem
rebbans avatar
Ja lite bilder vore trevligt.

Själv har man hittat en massa roliga saker mn dom låter man va kvar..
Nån elchocksmaskin för behandling av psyksjuka
Tidningar från 40-45 talet
Gamla ölburkar som fan nästan är antika
osv..
Citera
2007-08-25, 17:28
Medlem
dev/nulls avatar
En vilsen älg

Senast nu i veckan var jag och rekade ett industriobjekt som enligt nätet lades ner för tio år sedan. Jag knatade runt för att hitta ett lämpligt ställe att forcera stängslet när jag till min förvåning fick syn på skogens konung på andra sidan. Marken längs insidan var rejält upptrampad så den lär ha varit instängd där ett längre tag.

Mer avskräckande "vakthund" än så kunde stället inte ha...
Citera
2007-08-25, 18:02
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSet!

Det låter ju som hämtat ur en halvkass Hollywoodrulle.
Fanns det något mer intressant i den verkstaden? Ligger den nära själva mentalsjukhuset?

Helst ska man ju inte ta med sig något när man ue:ar men om man hittar en portfölj med pengar så...
Citera
2007-08-25, 18:03
Medlem
Tja, en del roliga saker, men inget dirket användbart.
Hittade ju i och för sig en dator m.m. senast jag var ute (se tråd: http://www.flashback.org/showthread.php?t=534991 ). Är väl det jag kommer på nu.
Citera
2007-08-25, 19:46
Medlem
Kues avatar
Har inte UEat mycket, men hittade lite syrgastuber och ett par projektorer inne i SE-RBN (Jumbojet) Även cateringlådor, som man kan ha som verktoglådor eller liknande, men dom hade kass inredning, allt fick vara kvar, inget att ta med sig precis.
Citera
2007-08-25, 22:47
Medlem
Hallonjudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kue
Har inte UEat mycket, men hittade lite syrgastuber och ett par projektorer inne i SE-RBN (Jumbojet) Även cateringlådor, som man kan ha som verktoglådor eller liknande, men dom hade kass inredning, allt fick vara kvar, inget att ta med sig precis.
Hur kom du in i Transjets gamla 742?
Citera
2007-08-26, 00:26
Medlem
Kues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonjuden
Hur kom du in i Transjets gamla 742?
Står ju öppen för alla i princip, bara man kommer in på Arlanda.
http://flashback.info/showthread.php?t=522012
Citera
2007-08-26, 00:48
Medlem
E M I L I Os avatar
det mest intresanta jag har hittat är väll typ ett rum med en spruta, kemikalier och lådor med kreditkorts upplysningar och information och sådant från ett företag som ägnade sig åt fusk och båg och grävde ned alla kemikalier som det företaget skulle sanera. hehe,
Citera
2007-08-26, 00:52
Medlem
Ett par kondomer i olika kloaker.

Ett antal legitimationer, alla var tjejers i 20-årsåldern.

Porr.
Citera