2008-01-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindrunner
Bah ser ni väl att det är en hundskalle.

människa, pffffffft.

min dåliga syn
Citera
2008-01-15, 22:28
Medlem
klows avatar
ha de roligaste jag hittat är typ en bok/tidning? vid namn Motorami om bilar och tillbehör från 1942
Citera
2008-01-16, 22:25
Medlem
Pellles avatar
För några år sen så var jag med och tog ut en kille ur ett ventilationsschakt i söderledstunneln i Stockholm, låg där med stasen runt armen och sprutan intill, sen typ 2 år ...
Stod en del i tidningarna om " mumien "...
Citera
2008-01-16, 22:38
Medlem
Enrödtråds avatar
Hittade en uggla en gång i ett som jag tror var ett skyddsrum,den var dock död.
Citera
2008-01-16, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Hittade denna idag.

http://img215.imageshack.us/img215/3034/militrvrmd048bu2.jpg

Vet inte om myttinge är så mycket ue.
Citera
2008-01-17, 03:40
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CosmicB-
gammal stavas det och du kan framkala själv om du gör det hemma ta typ tex en balja och så ska du köpa en vätska som du sätter i sen lägger du i filmen åsså blir det dina bilder sett på ett vetenskapligt program hur man gör och det är inte svårt men du får inte ha för ljust i rummet då kan bilderna bli förstörda så tänk på att släcka och sen bara ha en ficklampa fast det har man nog om man är ue-are
Smart att ge tips när man inte vet vad man pratar om(särskilt när han endast har en chans att få det rätt!) Har framkallat analoga bilder själv(har gått media) och före du fixerat negativen så får dom inte utsättas för något ljus! Det måste vara absolut kolsvart, sedan när du ska överföra negativet till fotopapper går det bra att ha en liten röd lampa på(vet inte vad den lamptypen heter...)
Citera
2008-03-03, 14:40
Avslutad
Var och UEade i fredags i en gammal fabrik. Många lokaler som nästan var helt tomma men lite småskräp i varje. Massa garage som var nästan tomma osv, en gammal replokal för nåt band mitt i allt.

Sen var det en dörr som var öppen, gick in dit och rakt fram var det en toalett, till vänster var det ett kontor och till höger ett kök. Om man gick in i köket så fanns det ännu en dörr till en stor lokal, och från lokalen så var det ett rum brevid där det var fyllt med stöldgods (det är jag säker på).

Som t.ex. machetasknivar, datorer, tvapparater, och liknande. Låg även en sovsäck och ett liggunderlag där.
Massor med saker alltså..
Igår åkte vi till staden igen för att göra mer UE, så vi bestämde oss för att gå till det där stället igen - nu var allting borta förutom 2 skåp och några lådor med skräp i. Synd! Men jag tog en bild innan allt försvann iallafall, blev inte så bra för jag gjorde det igenom ett "hål" i dörren.

Bild: http://img143.imageshack.us/img143/4111/25gammaltrum4qg3.jpg
Tänk er det där rummet 2 dagar efteråt, nästan helt tömt. Som sagt så ser man inte mycket, men det var iallafall mycket intressant. Riktigt läskigt när vi kom tillbaka och allt var borta, man blev lite paranoid alltså. Undrar vad som hände dagen då vi inte var där!
Senast redigerad av eratoc 2008-03-03 kl. 14:45.
Citera
2008-03-03, 14:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Har hittat en 7,5 liters plåtdunk med "Hormoslyr 64" tillverkad av Gullviks AB på 60 talet. (hittades i ett gammalt ödeförråd på landet)Oöppnad! hittade en 25 liters "hink" Märkt "Hormoslyr-endast för yrkesmässigt bruk" hos en bonde som hade dött. Det bästa med denna är att den är märkt: Tillverkare: BT Kemi KVK AB, Teckomatorp. Man riktigt känner de historiska vingslagen, luktar FAN gör det. men är väldigt bra till ogräs i trädgården (synd på grannens fina päronträd bara.. )
Citera
2008-03-03, 18:56
Medlem
waaaH_5s avatar
många roliga grejer folk har hittat

själv har jag hittat gamla amunitionslådor(tyvärr tomma ) dock är det stället bommat nu. Jag här även hittat sönderklippta bankomatkort, kammar, skedar o dyl.
Citera
2008-03-03, 19:34
Medlem
muppenwtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSet!
Tänkte att vi kunde starta en tråd om var man har hittat för föremål när man har vart ute och UE:at.

Det vara så att jag och två av mina kompisar var ute och cyklade på Hisingen i Göteborg igår (fredags). Vi kom till ett ställe som heter Lillehagen, det har för länge sedan vart div. mentalsjukhus och annat.
Men till saken, vi cyklade runt där och hittade en gamal verkstad. På baksidan fanns det vaderade tunnor som kanske var en fem meter höga, en av dörrarna till tunnorna var inte låsta.
Vi kunde inte hålla oss så vi gick in. Det visade sig vara en massa bråte där inne, vi började kolla runt lite, tog pinnar och föste undran saker. Till vår stora förvåning ligger en portfölj, vi tänkte inte så mycket utan öppnar den.
Inne i portföljen ligger det buntar med 500-lappar.

Vi har inte nuddat sedlarna men vi tog med oss portföljen. Först tänkte vi dela upp allting och roa oss lite, men sedan kom vi på att det kanske är bäst att lämna in dom till polisen. Då kom vi att tänka på alla jobbiga frågor som dom skulle komma att fråga oss. Vad vi gjorde där etc. Så vi har dom fortfarande hos en kompis, får se vad vi gör med dom!

Bidra med era historer nu!
Om det är sant så är det väl klart som fan att du ska behålla skiten ;D Hur mycket var det?
Citera
2008-03-03, 19:53
Medlem
datajesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe_flum
ingen som har hittat vapen eller något? :P

jag har hittat en kasse amunition, visserligen lösplugg men endå. låg i husgrunden till ett hus som står mitt i uppsala vid det gammla observatoriet. eftersom jag har sånn extrem otur så var det vettigast att helt enkelt lämna dom gammla rostiga löspluggen till polisen som ligger ett stenkast därifrån..

har tidigare hittat skarp amunition i flera skytteklubbars stugor (som står olåsta) i norrland. dock tyvärr aldrig några skjutvapen

väntar ivrigt på mitt första lik-fynd och "det snabbt gömda rånbytet" eller väskor med pengar från arlanda-rånet

kanske borde tillägga att den obligatoriska porrtidningen och bajsfyllda toan tycks förfölja mitt upptäckande
Senast redigerad av datajesus 2008-03-03 kl. 20:29.
Citera
2008-03-03, 20:04
Medlem
Elbruss avatar
ja ni haha...

jag har hittat en jävla läsk automat i atlasmuren bakom "eddie" dörren

den ni HAH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto