2007-08-25, 14:14
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henan
Pröva koffeinfritt kaffe. Det är inte så stor smakskillnad.

Det är väl för koffeinet som man dricker kaffe eller?
Citera
2007-08-25, 14:14
Medlem
rayraviolis avatar
Själv brukar jag utnyttja kaffets förmåga att sätta fart på magen när den vägrar leverera. Glöm linfrö, kli och andra hippiekurer. Kaffe & cigg, sen är det bara att lubba till muggen!
Citera
2007-08-25, 14:31
Medlem
zTeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Garvsyran tas bort effektivt med bara ett par cl mjölk i kaffet
Själv får jag oerhörda problem, likt TS när jag dricker kaffe utan mjölk, slår jag dock i en skvätt mjölk så kan jag dricka utan några som helst problem, och det behöver inte ens vara mycket, bara nån enstaka cl fungerar, ibland.
Citera
2007-08-25, 15:57
Medlem
cenobites avatar
Ett tips som kan fungera är att i stället för att använda kaffebryggaren, så kokar man vattnet för sig antingen på spisen eller i en vattenkokare och brygger med detta. Om inte annat så blir kaffet mycket godare om vattnet är kokande när man brygger i stället för de ca 80-90 grader som normala kaffebryggare värmer vattnet till.
Citera
2007-08-25, 16:03
Medlem
Tackar för svaren allihopa! Prövade för någon timme sedan med gevalia kaffe+ett par cl mjölk. Spänd satte jag mig framför friidrotten och smuttade på kaffet.
Dricker mitt kaffe svart i vanliga fall, jag vet inte hur jag ska beskriva smaken av detta? Det var iallafall första och kanske sista gången jag drack kaffe med mjölk, kanske var det mjölken som var sur..
Fick rent ut sagt springa till toaletten då magen gav vika.

Ska kila ner till ICA snart och pröva ett paket kaffe utan koffein, det är sista utvägen.

MVH/Christoffer
Citera
2007-08-25, 16:57
Medlem
ButtiBoys avatar
Drick inte kaffe om du nu får bukaras.. jag ser inte problemet
Citera
2007-08-25, 18:57
Medlem
Sinsisters avatar
Alltså många människor får problem med magen av kaffe. De kan vara IBS som är en ganska vanlig åkomma, (irritabel tjocktarm). Är de bara kaffe som du blir sånhär av eller är de också mjölk, råa grönsaker, godis och glass osv? Om du reagerar på lite av varje kan de vara att tjocktarmen är irriterad och känslig. Du kan ju testa att micra lite mjölk och ha en skvätt kaffe i de, borde bli mildare mot magen. Jag har IBS och brukar göra så, ibland funkar de - ibland inte :/
Citera
2007-08-25, 21:03
Medlem
mongrels avatar
Har väldigt liknande problem, fast lite skonsammare... kan fortfarande sula i mig ett par koppar per dag om det behövs, men speciellt morgonkaffet har en tendens att skicka iväg mig till toaletten snabbare än blixten. Ibland räcker det med att jag känner doften av kaffe för att jag ska bli skitnödig, speciellt på morgonen.

Espresso är skonsammare mot magen än bryggkaffe, kanske värt att testa? Själv gör jag även kaffe med hjälp av en kaffepress, då slipper man en del av de magproblem som vanliga kaffebryggare åstadkommer. Dessutom blir kaffet väldigt, väldigt gott. Man får t.o.m. lite créma! Magen gnäller lite ändå, men skonsammare blir det.
Citera
2007-08-25, 21:40
Medlem
Har en ytligt bekant som är kaffenarkoman.Hans stora problem är att kaffe funkar som laxermedel för honom.En gång när han var ut och fiskade så var han tvungen att sätta sig och skita i motorbrunnen på båten
Citera
2007-08-25, 21:52
Medlem
Elenhins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quintos
Det hände mig också när jag flyttade söderut. Vänta tills du säger att man ska ha en skopa för pannan också
Är redan där...
Citera
2007-08-26, 03:27
Medlem
Bagwells avatar
Ett glas verum hälsofil före, lugnar de flesta magar! har funkat för mig iaf (hade samma problem förut, men filen dämpar det mesta),
Citera
2007-08-30, 23:33
Medlem
Ledsen att jag inte kunnat svara på alla era bra svar. Har varit bortrest i tjänsten (rallare). Har testat koffeinfritt kaffe,mjölk,ätit fil.
Ingenting har funkat!

Min slutsats är att det är den starka värmen som påverkar min mage, har även slutat dricka kaffe helt nu, det går bara inte.

Tackar för alla svar!

Ha det bäst/Christoffer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in