2010-10-18, 19:22
Medlem
MartinStLouiss avatar
Nikotin -> Alkohol -> Cannabis Så gick det för mig med. Har inte velat prova på tyngre droger, har sett ett par skräckexempel hos folk i min bekantskapskrets
Citera
2010-10-19, 23:41
Medlem
Omnifariouss avatar
nikotin - alkohol - tramadol - etylmorfin - stilnoct - cannabis
Citera
2010-10-21, 12:11
Medlem
BlackSaabRuless avatar
Snus/Cigg - Alkohol - Cannabis - Svamp (endast ett tillfälle)

Måste nog sluta puffa mitt älskade weed nu eftersom jag börjar märka av att mitt minne börjar svikta, vilket inte duger då jag precis börjat plugga på universitet. Självklart kommer man dra en bonghit då och då, men inte dagligen som jag gjorde för en period sen.
Citera
2010-10-22, 02:30
Medlem
Alvedon med folköl sen e racet igång
Citera
2010-10-22, 11:12
Medlem
SyphaXs avatar
Nikotin>Alkohol>Tramadol>Alkohol>Krypton>Tramadol/Diazepam/Zopliklon

Sen har man testat en massa skit i mellan men detta är tidslinjen för huvuddrogen.
Citera
2010-10-22, 13:55
Medlem
Ninyah218s avatar
93!

Jag har växt upp runt droger och alkohol, farsan höll på och flummade runt i yngre dar, torskade i tullen på 70talen med några kilo thaisticks å blev utvisad i 5år men var tillbaka dan efter igen
Å när jag väl föddes så satt han inne ett par månader så när han kom ut la han ner allt flum och höll sig till att dricka på helgerna. Eftersom jag har haft turen att vara intelligent så visste jag redan i tidig ålder att jag inte ville hålla på med alkohol eller droger, speciellt inte efter min uppväxt där farsna kommit hem blodig på helgerna, helt neddränkt i andras blod efter fighter på stan på fyllan så utvecklade jag ett enormt förakt för alkoholen.
När jag var typ 12-13 där nånstans så satt jag i köket i radhuset vi bodde i under den tiden och snackade med farsna och han berättade sina historier om hur han levde rövare på sin tid och så sa han till mig att om jag nånsin ville prova röka brajja så skulle han fixa det bästa mögel afghanet som fanns i hela stan och röka mig under bordet så jag verkligen fick se om det var så märkvärdigt. Han tyckte att det vore bättre om jag kom till han än att jag gick och köpte nått skit av nån och blev lurad.
Så jag har haft det i bakhuvudet under hela min uppväxt. Men eftersom jag redan i tidig ålder, tack vare min intelligens, hela tiden vetat att alla substanser man stoppar i sig fram till 20-25års åldern påverkar hjärnans utveckling. Sen en dag sommaren under andra året på gymnasiet så kommer farsan hem när jag och en polare sitter å chillar och så kommer farsan in i rummet och visar en fiiiiin liten bit marock, typ runt 1gram var det väll kanske. Min barndomsvän som jag var med hade kommit ut från behandlingshem när vi började gymnasiet första året, och varje dag i skolan satt han och hypade hur bra det var med olika droger så jag började läsa på ordentligt om varenda existerande substans. Tack vare det är jag idag redan vandrande biblioteket när det kommer till droger.
Strax efter att jag rökt första holken som jag fick av farsan så hände det en olycka på en fest då jag blev nedknuffad från en balkong och fick en spricka i en ryggkota. Väl på sjukan sen så fick jag OXYCONTIN 40mg varje kväll, det var det underbaraste jag någonsin provat, morfinet dom gav mig IV fungerade knappt alls mot smärtan, men namnet Oxy la jag på minnet.
När jag väl fick komma hem så fick jag gå runt med en 3 punkts korsett i 2 månader för att hålla ryggen stabil, det var ingen höjdare eftersom jag var tvungen att sova med den där jävla aluminium ramen på mig å skit.
Men jag fick tradolan utskrivet och en kväll bestämde jag mig för att prova flumma på dom, stoppade i mig sammanlagt 7st 50mg Tradolan, vilket var aaaaaldelles för mycket för mig första gången. Jag låg i sängen hela natten och svettades och höll emot kräkningarna tills det gick över.
Efter det så började jag röka cannabis sporadiskt, jag kunde hänga med polarna när dom rökt men tackade nej när jag inte var sugen och dom tyckte jag var helt sjuk som klarade av att inte röka.
Efter det så har jag provat mer och mer men undvikit opiater eftersom jag visste att det inte skulle leda till något bra då jag redan var förälskad i dom. Men nu efter en 8-9års blandmissbruk så av mer eller mindre allt man kan komma över så har jag torskat dit relativt på subutex fast att det var precis det jag inte ville göra. men men, livet går som det går. ska dock sluta nu när jag äntligen fått tag på benso så jag kan kliva av sub helvetet efter snart ett års konstant bruk av sub, metadon, tramadol, oxycontin osv osv. Amfetaminet har jag lugnat ner mig med, blir så jävla slut efter 2dygn på skiten och pallar inte vara seg och deppig i flera veckor efteråt när dopaminet i hjärnat tagit slut så det har jag lagt på hyllan tills vidare.
Har en San pedro meskalin kaktus som jag tänkte käka till våren sen. Kommer även dra igång en ordentlig svamp odling, har 5st olika sorters cubensis sporsprutor men första försöket gick åt helvete med mögel så ska prova odla dom på popcorn istället nästan gång och se till att fixa ett bättre sätt att reglera värmen på.
Well, vet inte vad jag ska tillägga mer.

93 93/93
Citera
2011-02-07, 07:29
Bannlyst
Alkohol -> Marijuana -> Tobak (cigg)

Testade faktiskt majja före jag kom i kontakt med tobak.
Idag är jag beroende av tobak, och jag röker gräs lite då och då men känner inget behov av det dagligen.
Men däremot tobak är jag riktigt beroende av.
Blir väll att testa svamp i sommar, är nog kul och en upplevelse som kan vara rolig att dela med sig!
Har ochså mina funderingar på LSD eftersom jag inte ser det farligt på något vis och som ovanstående.

Peace
Citera
2011-02-09, 09:50
Medlem
jompa101s avatar
Vad blev eran ingång till droger?

Hur började ni med droger och varför?
Citera
2011-02-09, 09:59
Medlem
Cracys avatar
Så har man inte börjat än ;ppPpPppPpP
Citera
2011-02-09, 10:03
Medlem
Hysteria90s avatar
Vill inte gnälla men det finns minst tre likadana trådar redan.
https://www.flashback.org/t213181
https://www.flashback.org/t1224259
https://www.flashback.org/t1152063
Har även för mig att det finns en stor tråd som behandlar detta ämne.

Jag rökte min första spliff för 4 år sedan när jag var 17 år av ren nyfikenhet. Villa förstå hur det kändes att vara pårökt. Ett år senare kom jag i kontakt med MDMA och efter tog det fart på min drogkarriär. Skulle ej betrakta mig själv som en missbrukare, men cannabis röker jag MINST en gång varje vecka och har gjort det i två år. Centralstimulanta slänger jag i mig varannan helg cirka.
Citera
2011-02-09, 10:17
Medlem
rökte nåt gräss me 3 polare sommarlovet till sjuan. fifan å ja måste säga ja vart fan stonk på direkten elr tog ju sin lilla stund, men nog fan aldrig skrattat så mkt i mitt liv.
Citera
2011-02-09, 10:46
Medlem
Macgarvers avatar
Inkörsporten naturligtvis. Har man väl passerat inkörsporten finns ingen återvändo ty då ska din själ för evigt i helvetet brinna, brinn nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in