2009-09-21, 17:58
Medlem
socker > alkohol > cannabis > spice, där står jag nu, men blir väl svamp och tjack så småningom
Citera
2009-09-21, 18:03
Medlem
akitokraNs avatar
Självklart var cigaretter och alkohol det första jag provade i 12-års åldern, men de "tyngre" drogerna stötte jag inte på förrän jag fyllt 17 eller 18.

Cannabis var först på tur.. Minns att det var lite läskigt när man satt där och kollade på medan personen mekade, det kändes som att man trotsade alla lagar och skulle göra något väldigt förbjudet. Ruset kände jag knappt av, men tyckte allt att avståndsbedömningen blev lite konstig. Efter att jag provat en gång så tänkte jag "Varför inte prova igen?" - och på den vägen gick det. Jag provade igen och igen och igen och fattade tillslut tycke om drogen; Jag blev "frälst". När jag sedan hade provat det bruna guldet tillräckligt många gånger så stötte jag på andra droger. Blev som följande ungefär;

Cigaretter -> Alkohol -> Cannabis -> Svamp -> LSD -> Tjack -> Benso -> Opiater -> Diverse lagliga droger -> ??
Citera
2009-09-21, 19:30
Medlem
31Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akitokraN
Självklart var cigaretter och alkohol det första jag provade i 12-års åldern, men de "tyngre" drogerna stötte jag inte på förrän jag fyllt 17 eller 18.

Cannabis var först på tur.. Minns att det var lite läskigt när man satt där och kollade på medan personen mekade, det kändes som att man trotsade alla lagar och skulle göra något väldigt förbjudet. Ruset kände jag knappt av, men tyckte allt att avståndsbedömningen blev lite konstig. Efter att jag provat en gång så tänkte jag "Varför inte prova igen?" - och på den vägen gick det. Jag provade igen och igen och igen och fattade tillslut tycke om drogen; Jag blev "frälst". När jag sedan hade provat det bruna guldet tillräckligt många gånger så stötte jag på andra droger. Blev som följande ungefär;

Cigaretter -> Alkohol -> Cannabis -> Svamp -> LSD -> Tjack -> Benso -> Opiater -> Diverse lagliga droger -> ??

Wow! Vilken story..

Nikotin -> Alkohol -> Tramadol -> Cannabis för min del.
Citera
2009-10-27, 01:00
Medlem
Fitipaldis avatar
Nikotin -> Alkohol -> Cannabis -> Hallucinogena (dock endast MG-seeds hitentills) -> Benso.
Sen har jag ett cubensis growkit som står och väntar på skörd, så man lär väl kunna addera svamp till den listan snart.
Sen har jag idéer om vad jag vill testa, och där ligger amfetamin och E på topp.
Sen får det nog vara nog, har faktiskt aldrig haft något större intresse av opiater.
Citera
2009-10-27, 02:37
Medlem
t3x5s avatar
Nikotin->Alkohol->Cannabis->Ecstasy->LSD/Svamp->Tjack->Kola->Tjack!

Jag började som många andra med nikotin och alkohol i tidig ålder och gled senare in på cannabis som jag ärligt talat inte alls tyckte om, mådde mest bara dåligt men ju äldre jag blev desto mer ville jag utforska och med en både spännande och lärorik resa!

Det är tjacket som jag står fast vid än idag, provade ett uppehåll för att sen kliva över på kola men jag trivdes mer med ruset och priset av tjack!
Citera
2009-10-27, 03:38
Medlem
Först Nikotin, Alkohol, därefter Cannabis och sedan dess har det åkt i det mesta från hallucinogener till bensodiazepiner
Citera
2009-10-27, 10:28
Medlem
Alkohol -> en kort tur förbi tobak -> hasch/gräs -> hallucinogener, och här hade jag tänkt att stanna. Trivs bra här och är inte speciellt sugen på något annat : ) Tar väl en sväng till E-hooden när marknaden ordnar upp sig så man är säker på att man får MDMA och inget annat.

Kan ju passa på att tillägga att jag hade min fylledebut först när jag var 17 år, och röka/hallisgrejs inte förräns jag var 18
Citera
2009-10-27, 13:33
Medlem
MicrograMs avatar
Ja, tyvärr så stämmer moraltanternas kluvna propaganda att cannabis/alkoholbruk leder till tyngre droger, och det har hänt i mitt fall.

Min första fylla var när jag var 12 år tror jag, fått tag på någon häxblandning av både det ena också det andra, glögg, vin, diverse spritsorter och kvällen slutade som oftast i ett kräk-maraton.

Efter detta drack jag sexpack folkisar och blir "full" (med enorma citattecken), men klarade mig undan spyan nästa gång.
Sedan hade vi en stabil kran som säljer "Slotts Guld"-plattor (ni som har varit nere i Tyskland vet vilka dessa är, rätt så populära blask-öl) för 150 spänn och vi drack oss fjortisfulla, men kul vart det i alla fall!

Sen kom Cannabis-jointen, guds gåva till filosoferna, och rökte femma efter femma, tia efter tia, tills jag upptäckte att jag fuckade upp skolan vid detta tillfälle. Tog en lång paus från cannabis, men ju efter ett par veckor fick jag erbjudandet att prova tjack.
Och jag ba: "Öööh, visst!"
Drog min första lina + en bomb och märkte att detta var en mycket mer påtaglig och potent drog, med en hel del eufori. Sedan blev det knappar (DÅ snackar vi total välbefinnande, men de har ju sina konsekvenser), Kokain (som jag personligen är ren skit, fast jag fått tag på riktigt bra "rocks-koks" under mina år) benzo (miss)bruk (mest Flunisar, Klonisar, Alpra och Vallar), 2C-b, 4-ho-Met, massvis med Mephedrone, Methylone och (självklart?) opiaterna/opioiderna Kodein och Tramadol.

Har dessutom kört en ganska många olika RC's som jag inte tycker borde nämnas eftersom de inte gav mig ett välbefinnande/välmående, 2-DPMP gav mig inte något rus utan bara ett vaket tillstånd i ca 48 timmar utan att äns gäspa. Bra att plugga på kanske?!

Har inte provat rökmixarna då jag är skeptisk, då de kan innehålla nästan vad som helst, så jag sparar hellre mina lungor till något mer konkret, som cannabis.

Men nu efter jag råkat ut för 3 psykoser samt paranoia kan jag inte mera röka CB (blir paranoid), utan dricker bara den lömska drogen alkohol kombinerat med bensodiazepiner för att hålla mig lugn...

Ja det var ungefär detta. Editerar om något dyker upp som jag glömt nämna i detta inlägg

Tack för mig!
Senast redigerad av MicrograM 2009-10-27 kl. 13:37.
Citera
2009-10-27, 16:18
Medlem
Gwildors avatar
Hittills, endast: Nikotin > Alkohol > CB > Efedrin.. Är dock sjukt sugen på syra, men ska vänta till ett bättre tillfälle
Citera
2009-10-27, 16:27
Medlem
Indianas avatar
Verkar som att många tagit den vanliga vägen upp till toppen av droger. Själv håller jag mig till hallis grejer och rör ej central..

14 år - Alkohol
15-16 år - Cigg, Cannabis & Svamp

Hoppade på det ganska snabbt men trivs rätt gött.
Citera
2009-10-27, 17:32
Medlem
Jag testade cannabis på fyllan ungefär 4 månader innan jag fyllde 18, tyckte det var rolig men inget speciellt egentligen.
Men däremot när jag testade cb för andra gången, ungefär 2,5 år senare utan någon alkohol, så tyckte jag det var superskönt.
Efter den andra gången, vilket var i slutet av april, början av maj, så rökte jag kanske 1-2 ggr i månaden i ungefär 3 månader.
Sen så blev det ungefär 1 gång i veckan i 2-3 månader.
Efter detta så blev det fler och fler gånger i veckan, nästan dagligen. Det beror antagligen främst på att jag flashpackade i australien och tillgången var enorm och priset skitbra.

Men ialf, ungefär 7 månader efter min "andra cb-debut" så testade jag mdma.
Mina kompisar och jag bestämde morgonen efter att vi inte skulle göra det på minst 1.5 månad, för det var för bra. Men det höll såklart inte längre än tre fyra veckor såklart.

Och nu, snart 1 år efter min debut på mdma har jag lyckats testa följande:
Poppers
HBW
Tramadol
Alla sorters rökelse
Diverse lagliga party-pills
Cocilana, stava?
Methedrone
Kodein
Butylone
Flugsvamp

Vet inte om jag missat något, men så här såg min väg ut.
Citera
2009-10-27, 18:14
Bannlyst
Nikotin -> Alkohol -> Cannabis -> Bensodiazepiner, där står jag nu, rökat avskyr jag nuförtiden, det har sabbat sååå mycket för mig, äckligaste drogen av dom alla tycker jag nu. Blev totalt frälst i många många år och har rökt allt man kan röka, allt det har givit mig är ensamhet och depression. Bensodiazepiner tar jag för medicin även om jag tycker det är skönt att flumma på dom ibland, betydligt snällare för psyket än Cannabis ialf. Tänk er för ni som är nya på Cannabis, ni KOMMER ångra er om några år, man slösar bort oändligt med pengar, vänner och viktiga saker i livet. Visst det är inte så för alla men tamefan 85% blir det så för..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in