2015-04-07, 19:06
Medlem
Nikotin -> Cannabis - > Alkohol
Citera
2015-04-07, 23:08
Medlem
Nikotin -> Alkohol -> Cannabis -> Amfetamin -> Ecstasy -> Svamp & LSD -> Tramadol/Heroin -> Benzo -> Buprenorfin (Sub) -> Lyrica = blev nöjd, slutade med allt annat.

Tänk på det alla läkare som förvägrar korkade torskar Lyrica "för att det kan missbrukas". Ja, idioterna kanske missbrukar det, men 1. ni har fullmakt över ett verktyg som heter "intervall", och 2. det är väl bättre att de missbrukar något som inte har NÅGON dokumentation av långvariga skador efter - rimligt - bruk, än saker som faktiskt kan ge långvariga skador - ens innan det kan anses som ett långvarigt bruk. Det har trots allt funnits i 15 år nu...
Citera
2015-05-17, 10:18
Medlem
Gammal.Vargs avatar
14 - hemkört, bärs
16 - cigg
18 - cannabis
20 - svamp, syra
21 - dos, koks , ectasy

Allt startade väl ungefär sådär. Lugnt och stilla med en liten ketchupeffekt efter man fyllde 20... Knarkar inte så mycket längre. Röker en fet då och då, dock aldrig under veckorna. Mitt guilty pleasure.
Citera
2015-06-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Nikotin -> Alkohol -> Cannabis -> Amfetamin -> Ecstasy -> Svamp & LSD -> Tramadol/Heroin -> Benzo -> Buprenorfin (Sub) -> Lyrica = blev nöjd, slutade med allt annat.

Tänk på det alla läkare som förvägrar korkade torskar Lyrica "för att det kan missbrukas". Ja, idioterna kanske missbrukar det, men 1. ni har fullmakt över ett verktyg som heter "intervall", och 2. det är väl bättre att de missbrukar något som inte har NÅGON dokumentation av långvariga skador efter - rimligt - bruk, än saker som faktiskt kan ge långvariga skador - ens innan det kan anses som ett långvarigt bruk. Det har trots allt funnits i 15 år nu...
Tänk 7 generationer framåt, där så har du långvarigt bruk...
Citera
2015-06-15, 11:58
Medlem
Alkohol -> Bensin -> Tändargas -> Hasch -> Heroin -> Amfetamin.

* Jag provade alkohol första gången när en kompis hade toppat föräldrarnas flaskor i barskåpet och gjort en "häxblandning" som vi drack vid gungorna i lekparken. Redan då i 12 års-åldern var jag nog fast i drogträsket.

* Jag sniffade bensin första gången när jag och två kompisar hade lånat en Yamaha DT på fyllan. Jag körde och Daniel som satt direkt bakom mig sa "jag tror att Peter ramlade av förut", men jag såg inget bakom oss så jag fortsatte. I efterhand inser jag att jag drog på för mycket på gasen och han ramlade av när mopeden stegrade. Sen ställde vi oss iaf nere vid stranden och turades om att sniffa från tanken i en timme, och mopedens ägare blev sur när vi kom tillbaka för vi hade bara lånat den för att köra en sväng.

* Minns inte när jag köpte min första tändargas-flaska, men jag brukade gå runt för mig själv och prata med de små prickarna och månen i några år, helst på kvällen/natten. Statoil fungerade som Systembolaget eftersom jag inte hade åldern inne.

* Jag rökte hasch första gången på en utflykt från ett behandlingshem, när vi gick på en stig bland djur och natur. En äldre man frågade efter tobak och jag erbjöd färdigrullade cigaretter, men han skrattade och sa att han behövde tobak. Sen rökte vi en holk på ca. åtta personer och jag kände inget. Vi rökte desto mer senare privat på hans rum men det var inget för mig, jag blev mest nojig, fast jag älskar fortfarande skivan som han spelade: Roger Waters - Amused To Death.

* När jag bodde på en folkhögskola i Bygdeå liftade jag ofta till Umeå, och letade till slut reda på en kille från behandlingshemmet. Han bjöd på heroin och jag hade hittat min favoritdrog

* Jag blev erbujden tjack av en annan kille från behandlingshemmet när jag efter en annan flytt hälsade på honom i Gävle, men tackade av någon konstig anledning nej fast han hade en hel filmrullebehållare full... Efter en flytt till började jag leta amfetamin i Stockholm, åkte på en blåsning på Gullmarsplan en gång och fick tuggummi, men fick hyfsade grejor av en snubbe som vi följde ut till förorten. Jag bjöd honom på 1/3 och drog själv resten av grammet i en hiss för min polare ville inte ha. Sen satt jag och diskuterade med alla gamla tanter på bussen, och runkade loss på toaletten medan hans familj sov på övervåningen (jag hade blivit tilldelad vardagsrumsoffan på nedervåningen).
Citera
2015-06-15, 19:07
Medlem
vanligvaniljs avatar
Nikotin > Alkohol > Cannabis > spice > krypton > lsd > e > tjack
Citera
2015-06-16, 21:07
Medlem
Alkohol > Cannabis > MDMA (kristaller) > 6-mapb > 3,4-ctmp > Kokain > Amfetamin > Xanor > Ecstacy (tabletter)
Citera
2015-06-18, 20:02
Medlem
Var från början en person som avskydde allt vad droger hette, och minns att jag var fly förbannad på en släkting som blev tagen för hasch.
Efter detta började jag forska fram riktig fakta om droger, och blev väldigt drogliberal!
Här kommer drogerna i kronologisk ordning:

Nikotin:
Hade flera vänner som rökte/snusade, och fick testa båda. Fick prova snuff (lukttobak) av min far, något som jag har plockat upp nu på senare tid.

Lustgas:
Gick in på ICA och köpte lite diskret massor av spraygrädde.

Alkohol:
"Återförenades" med min bästa vän, X, och hans föräldrar brydde sig inte om att vi drack upp deras sprit. =första fyllan

Cannabis:
Under årens gång hade jag blivit mer och mer intresserad av gräs, och försökte få tag på det utan resultat länge. När jag givit upp letandet berättade X att folk på hans skola hade erbjudit sig att skaffa CB till honom. Han visste att jag ville testa, så vi mötte upp snubben och köpte en halva brunt, hastigt och lustigt. Det var den sämsta bängan jag har haft, pga. att jag var tvungen att åka hem strax efteråt. Som tur var märkte inte morsan något...
Detta är min favoritdrog än så länge.

Kodein:
Norpade ett rör Treo av en äldre släkting. Satte i mig en ~7 st (?), och svalde ner med *trumvirvel*:
Detta var inte skönt i magen.

Planerar att utöka listan med bl.a. toppisar, 2c-b, LSD och E.
Senast redigerad av Bromoflow 2015-06-18 kl. 20:05. Anledning: Smuggelöl.
Citera
2015-06-18, 20:30
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Nikotin -> alkohol -> cannabis -> bensodiazepiner
Citera
2015-06-18, 20:58
Medlem
Bertil85s avatar
Heroin->Cannabis->Lustgas.
Citera
2015-06-21, 01:03
Medlem
soosanys avatar
Kronologiskt:
Hasch
Nikotin
Benzo
Extasy
Kokain
Amfetamin
Opiater

Just nu:
Gräs, Benzo, Opiater, Nikotin.
Tål inte uppåt
Citera
2015-11-09, 23:04
Medlem
Nikotin (cigaretter endast)
Alkohol
Cannabis
Syra (LSD)
Ecstasy
Tramadol
Imovane/stilnoct
Amfetamin
Benzo
Koks
Svamp

Just nu röker jag både cannabis, cigg och benzo (Alprazolam/lyrica)) dagligen och mer än ofta amfetamin. Opiater nästan aldrig pga den horribla AT jag får, annars tar jag syra och ecstasy med ett mellanrum på ca 1-2 veckor i taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in