Usch snart är helvetet här igen med alla dessa förbannade julbord. Jag har redan sju stycken planerade och det kommer att bli många fler.
Julbord är för oss som har representation i jobbet ett rent helvete. Det skall bjudas på julbord till höger och vänster och det skall vara så jäkla fint att bli bjuden och bjudas på julbord hela december månad. Förra året så var jag på totalt 17 stycken olika julbord, jag hade tre dagar då jag åt julbord två gånger samma dag!
Det är riktigt tungt att sätta sig med familjen på julafton och försöka uppskatta det julbordet även om det brukar gå bra då det är stor skillnad på familjens mat och krogens.
Jag har fått lära mig en taktik för att klara av alla julbord, jag tar vartannat kallt och vartannat varm mat men lik förbannat så hör jag hela tiden ”ska du inte smaka lite varmt/kallt”. I mitten på december så har jag fått nog.
Julbord är gott men för mig och för många av mina kunder så är de alternativa julborden en räddning, Det är en befrielse att bli bjuden på ex. ett kinesiskt julbord när man har avverkat ett par stycken vanliga redan.
Mvh
Log när jag läste det där avslöjar dock inte om det var av sympati eller skadeglädje
Efter en del traumatiska upplevelser har jag svårt att äta fisk, vilket ju är en ganska viktig del av det svenska julbordet, tex sill och lax. Därför undivker jag dessa rätter om jag kan.
Resten slinker dock ner med god aptit. Köttbullar, korvar, skinka, ägg och olika röror. Mums!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!