2007-08-23, 21:32
Medlem
manemongos avatar
Nere i hgra hrnet finns ikonen "sker borttagning av maskinvara" hela tiden (windows vista), oavsett om jag har ngon extern maskinvara inkopplad eller inte. Det r enheterna D: E: F: G: som visas dr.

Ngon som har en aning om hur man kan lsa detta problem?
Citera
2007-08-23, 21:39
Medlem
Doncos avatar
Har du daemon tools eller liknande installerade?
Citera
2007-08-23, 21:45
Medlem
Desert_Foxs avatar
Eller kanske en minneskortlsare?
Citera
2007-08-23, 21:51
Medlem
manemongos avatar
bde daemon-tools och minneskortslsare
Citera
2007-08-23, 22:59
Medlem
jamends..
inget "Problem" d allts utan du r fullt normal fr din lder
Citera
2007-08-24, 10:21
Medlem
Doncos avatar
... Klockren felskning
Citera
2007-08-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
... Klockren felskning

Expertpanelen did it again
Citera
2007-08-24, 18:45
Medlem
manemongos avatar
jag har ju haft bde daemon-tools och minneskortslsare installerat p XP ocks utan att bli tillfrgad om att utfra "sker borttagning av USB-masslagringsenhet", varfr tror vista att det r ngor inkopplat i USB-portarna ven fast det inte r det? det kan vl inte bero p daemon-tools eller minneskortslsaren, eller?
Citera
2007-08-24, 23:31
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manemongo
jag har ju haft bde daemon-tools och minneskortslsare installerat p XP ocks utan att bli tillfrgad om att utfra "sker borttagning av USB-masslagringsenhet", varfr tror vista att det r ngor inkopplat i USB-portarna ven fast det inte r det? det kan vl inte bero p daemon-tools eller minneskortslsaren, eller?

Du skrev ju just att du har en minneskortslsare inkopplad, r den inte inkopplad i en usb-port? Testa att dra ur den och se om "problemet" frsvinner. Att det inte var s i xp kan bero p andra drivrutiner eller liknande.
Citera
2007-08-25, 16:33
Medlem
manemongos avatar
Det r en intern minneskortslsare allts inte inkopplad i ngon USB-port.

Egentligen r ju inte det hr ngot problem eftersom inte det inte skapar ngon annan k0onflikt, men det skulle ju vara sknt att slippa ikonen i hgra hrnet (dagens I-land problem)
Citera
2007-08-25, 16:49
Medlem
Alfaslangs avatar
Det r inte ovanligt att ven inbyggda minneskortslsare r anslutna via USB. S r det tminstone p bde min stationra dator och min brbara.

Sen kan Windows ven f fr sig att CD/DVD-spelaren r en lstagbar enhet, och det beror helt enkelt p att det mycket vl kan vara s om den r S-ATA-ansluten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in