• 1
  • 2
2007-08-23, 20:39
Medlem
sk8ers avatar
Blev skallad på tänderna häromhelgen, min kära mor sjussade mig då till tandläkaren och jag skrev då i ett Nej på frågan om jag rökte i någotslags formulär.. (är myndig men vill inte att min mor ska få reda på det).
Iallafall jag slog aldrig ut några tänder då jag blev skallad dock blev några ganska lösa varav 1 tand var tvungen att tryckas upp ca 3 milimeter.
Tänderna är inte lösa i dagsläget vad jag vet men dom läker väl fortfarande på något vis antar jag..
Vet ingen tandläkare att fråga vid denna tid så tänkte att jag trycker upp en tråd.

Så hur ligger det till? påverkar rökning läkningen av tänder? (fick allt fixat för 6 dagar sedan) och ska besöka tandläkare igen om 10 dagar. tacksam för svar!

Visste inte om jag skulle posta i medicin å hälsa eller här!
Citera
2007-08-23, 20:54
Medlem
Under den period jag rökte så drog jag ut en visdomstand.
Tog en cigg ca 10 min efteråt och såret(hålet som uppstod) läkte då lika bra under rökning som när jag drog ut en annan tand som icke rökare.
Så nej jag tror inte tobaken gör läkningen sämre.
Citera
2007-08-23, 23:37
Medlem
ser tandläkare om man röker?
Citera
2007-08-24, 08:19
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanGohran

Ja. Nu får mamma reda på det. *oj*
Citera
2007-08-24, 08:32
Medlem
Narkopat_No7s avatar
Citat:

Dom känner det nog på lukten
Citera
2007-08-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Ja. Nu får mamma reda på det. *oj*

får man inte undra rent allmänt? Min morsa pratar aldrig med in tandläkare. Skärpning för satan!
Citera
2007-08-24, 15:24
Medlem
Gravity2s avatar
Ja, tandläkare ser att du röker. Direkt. Blir beläggningar på tänderna. Dricker du mycket kaffe så går det nog att bortförklara med det dock.

Nej, det kommer inte att läka sämre, blossa på
Citera
2007-08-24, 15:43
Medlem
On fires avatar
Efter att du har tex dragigt ut en tand, rotfyllning eller något större så ska du inte göra något alls på 2 timmar inkluderat rökning och snusning men då detta inte är fallet är lugnt.
Citera
2007-08-24, 18:40
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
får man inte undra rent allmänt? Min morsa pratar aldrig med in tandläkare. Skärpning för satan!

Fråga tandläkaren, då.
Citera
2007-10-12, 14:00
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Ja, tandläkare ser att du röker. Direkt. Blir beläggningar på tänderna. Dricker du mycket kaffe så går det nog att bortförklara med det dock.

Nej, det kommer inte att läka sämre, blossa på

jo, det läker sämre, tar längre tid rökare får mer värk just pga den dåliga blodcirkulationen, dom kan lätt få proppar i blodkärlen också
Citera
2007-10-12, 17:36
Medlem
Sneakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burritoz
Under den period jag rökte så drog jag ut en visdomstand.
Tog en cigg ca 10 min efteråt och såret(hålet som uppstod) läkte då lika bra under rökning som när jag drog ut en annan tand som icke rökare.
Så nej jag tror inte tobaken gör läkningen sämre.

jag också! under läkningsperioden blossade jag mest på mentolcigg...
ot: rök på du bara, försämrar nog inte läkningen avsevärt.
Citera
2007-10-13, 03:17
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ja, skärpning, är man över 18 borde man kunna stå för att man röker inför morsan, nu va det ju inte du som inte gjorde det men, riktar väl detta till TS då.

Rökning och läkninga av tänder ? njäe jag vet inte, borde väl inte va så farligt, är du rökare så skiter du väl i det ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in