• 1
  • 2
2007-08-23, 20:04
Medlem
Kicker.s avatar
Helo alla fb;are. Jag skapar en ny tråd eftersom jag inte hittar någon liknande

...Det är nämligen så att jag ska köpa mig en ny datorskärm, till mitt hörn-skrivbord. Jag kom på, efter lite surfande, att det kan bli coolt med tre stycken brevid varandra. Tänkte kolla lite saker för att dubbelchecka denna idé!

För att det inte ska bli för bredd och jobbigt, hur många och vilken storlek ska det vara på skärmarna?!.

Vanligtvis så brukar ju man ha detta inom media, blir det jobbigt att bara surfa FB t.ex?

Vart ska jag vända mig om jag vill ha dessa skärmar så billigt som möjligt. Spelar ingen roll om det är beggat. (pricerunner, blocket osv. vet ja redan, men så många skärmar - hur gör jag då?)

Annat?
Tack på förhand!
//kicker.
Citera
2007-08-23, 20:29
Medlem
sparlunds avatar
EDIT: missförstod helt vad du ville sry.
Citera
2007-08-23, 20:32
Medlem
Det skulle väl funka bra det, bara du har ett grafikkort med 3 skärmutgångar. skulle nog köra på 3st 19" om alla ska vara lika stora. eller en 21" och två 19" på var sida och använda den stora som huvudskärm så att säga.
Citera
2007-08-23, 20:38
Medlem
troubadixs avatar
Vilka grafikkort för hemmabruk stödjer 3 skärmar?

När du surfar kommer webläsaren ta upp en skärm. (eller alla om du vill men det kommer se cp ut) Kan du använda de andra till att ha andra saker öppna på...
Citera
2007-08-23, 20:41
Medlem
kör 3st 20", 1200x1600 per skärm är nog en ganska perfekt lösning, mindre än det så känns det väldigt poänglöst och har man olika upplösningar blir det obehagliga skarvar och skit mellan skärmarna. köp ett sketet pci graffe med dvi utgång typ.
Citera
2007-08-23, 20:42
Medlem
don_carleones avatar
3 skärmar? overkill?
Det borde funka bra, bara du har 3 portar i grafikkortet som tidigare nämnt.

Är du ute efter 3 bra skärmar? hur mkt pengar tänkte du lägga ut på det?
Citera
2007-08-23, 21:42
Medlem
Finns inte........

jag ska inte säga att det inte finns men jag har aldrig sett ett grafikkort som kan köra tre skärmar samtidigt, frågade på Alina Systems i Uppsala om saken och fick svaret att det i princip inte existerade sådana kort i alla fall inte för hemmabruk.....
Citera
2007-08-23, 21:48
Medlem
Rizados avatar
Du får antagligen köpa ett extra pci grafikkort. Det behöver knappast vara något grymt då det bara ska användas till enkla saker. De tunga renderingarna får du göra på någon av de två skärmar som är inkopplade till "huvudgrafikkortet".

Men hur som helst så är 3 skärmar ganska overkill att börja med. Börja med två och se om du behöver fler, jag har två sedan en tid tillbaka och det är ovärderligt.
Citera
2007-08-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umaycry
jag ska inte säga att det inte finns men jag har aldrig sett ett grafikkort som kan köra tre skärmar samtidigt, frågade på Alina Systems i Uppsala om saken och fick svaret att det i princip inte existerade sådana kort i alla fall inte för hemmabruk.....

nej så det är ju skönt att den stora majoriteten moderkort kommer med pci platser och vissa kort har tom. dubbla pcie platser(går dock ej köra flera monitorer i sli men man behöver ju inte köra sli för att man trycker i två pcie)
Citera
2007-08-23, 21:54
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Om man inte vill ha flera grafikkort kan man ha en sån här:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336739
Citera
2007-08-24, 00:17
Medlem
Tänk på att graffet får mycket att göra, rendera mycket så ett snabbt gtx eller ultra med sli Sen kan du slänga in ett physx också för att underlätta alla grafiska uträkningar för graffet,
Citera
2007-08-24, 00:51
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontet
kör 3st 20", 1200x1600 per skärm är nog en ganska perfekt lösning, mindre än det så känns det väldigt poänglöst och har man olika upplösningar blir det obehagliga skarvar och skit mellan skärmarna. köp ett sketet pci graffe med dvi utgång typ.
En sådan skärm har jag letat efter länge, var hitta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in