2007-08-23, 13:00
Medlem
I_O_Us avatar
Är det nån här som kommit undan med det? Jag har väldigt kärv ekonomi och vill inte läga ut hundratals på böcker som man bara använder nån gång. Men jag antar att butikspersonalen kontrollerar sådant väldigt noga? Nån som har nåt tips?

Hur gör ni annars med studentlitteraut, brukar ni köpa alla som står på litteraturlistan?
Citera
2007-08-23, 13:06
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
Är det nån här som kommit undan med det? Jag har väldigt kärv ekonomi och vill inte läga ut hundratals på böcker som man bara använder nån gång. Men jag antar att butikspersonalen kontrollerar sådant väldigt noga? Nån som har nåt tips?

Hur gör ni annars med studentlitteraut, brukar ni köpa alla som står på litteraturlistan?

Ja, jag gör då det. Oftast på Lycknis.com. Om du vill kan du ju bara sälja iväg skiten när kursen är klar och bara tappa någon hundralapp på affären.
Personligen så gillar jag att behålla böckerna i bokhyllan.
Citera
2007-08-23, 14:20
Medlem
-jOE!s avatar
Annars kan du ju låna på bibliotek eller köpa begagnat? Kurslitteratur.se är bra.
Citera
2007-08-23, 19:54
Medlem
terry_butchers avatar
Om man ska lämna tillbaka böckerna måste man väl ha kvitto. Sedan har väl öppet köp oftast gått...
Citera
2007-08-23, 20:04
Medlem
Samla ihop ett par stycken och köp boken. Kopiera. Sälj boken och sen säljer du kopiorna till någon annan när du är klar med kursen.
Citera
2007-08-23, 21:22
Medlem
Sartres avatar
I_O_U: Jag köper mer böcker än vad som finns på litteraturlistan ifall jag är intresserad, annars köper jag ALLA böcker.
Citera
2010-10-25, 13:33
Medlem
JohnRims avatar
Gammal tråd, men i alla fall:

Jag funderar på att köpa en bok jag behöver för studier, scanna in och sedan lämna tillbaka på öppet köp.

Frågan är ju om detta (lägga boken platt mot scannern) kommer att slita på boken så pass mycket att de inte accepterar återköp? Eller om de plomberar böcker?

Någon som gjorde detta förut och som kan dela med av erfarenheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in