2007-08-23, 11:45
Medlem
Ska frska f liv i en gammal relik, en laptop av mrket Panasonic CF-480H8.
Den brkade lite frst och ville inte starta men sedan hoppade den s snllt igng och man kan kra det mesta, MEN (detta alltid stora "MEN" ) nu r det ju s att diskettstationen vgrar att fungera, den orkar inte dra runt disketten ens.
Nr man klmmer i disketten s hrs det att motorn brjar surra men orkar inte dra runt, om jag klmmer ut disketten s ser jag att drivtrissan snurrar till litegrann.
D jag anser att det r lttare att f tag p ett skrovml mat i Etiopien n att f tag p en diskettstation till den hr datorn som troligtvis anvndes av Romarna, s kan vi vl krasst konstatera att delarna fr vi glmma att f tag p.

Gr det p nt vis att kra in den informationen p nt annat vis, genom Comport eller nt? Eller ska jag frska skruva isr elndet och frska laga den? Hur ser drivningen ut mellan motor och drivtrissan, r det nt gummiband som kan ha gtt av eller liknande?
Citera
2007-08-23, 12:24
Medlem
frgan e... Varfr?
Citera
2007-08-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
frgan e... Varfr?

Ja om du hade kommit med ett bra svar p hur jag skulle kunna fixa det s hade du ftt svar, tack s mycket fr hjlpen .

Jag behver en gammal dator att kra ett gammalt program i helt enkelt, hade jag kunnat kra det i en annan dator s hade jag fr fan gjort det. Nu r jag uppe i nio datorer som jag testat totalt s jag brjar trttna
Citera
2007-08-23, 14:11
Medlem
Problemet lst fick tag p en fungerande 200Mhz. Nu jvlar ska det trimmas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här