2007-08-22, 23:34
Medlem
Millencolins avatar
Okej, har bestämt mej för att skita i att spela spel på en laptop och andvända den till skolarbete, hänga på internet, lyssna musik, ser helst att den klarar av office paket (vet dock inte om detta kräver så mkt : P). Ja nu till priset, har kollat in en annan laptop som jag kommer länka senare, men prisklassen ska väl ligga mellan 5000-6500 när jag då antar att billigare är skit rent ut sagt. Några krav på själva datorn är väl.

* 15tums skärm
* 1024 i RAM
* Mkt i utrymme dvs hårddisk
* Clean och snygg design
* Inte allt för tung

Jo vilken hade jag då tänkt mej?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...ory_tabcontent

Nu till kruxet, är denna dator bra till mina krav? Finns det bätte i samma prisklass? Ser gärna att ni kommer med förslag.

Tack för mej
Citera
2007-08-23, 09:34
Medlem
cannabe²s avatar
din länk är skit dålig
Citera
2007-08-23, 14:01
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabe²
din länk är skit dålig

På vilket sätt? Har glömt hur man gör hyperlänk elr vad det heter.
Citera
2007-08-23, 14:36
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Okej, har bestämt mej för att skita i att spela spel på en laptop och andvända den till skolarbete, hänga på internet, lyssna musik, ser helst att den klarar av office paket (vet dock inte om detta kräver så mkt : P). Ja nu till priset, har kollat in en annan laptop som jag kommer länka senare, men prisklassen ska väl ligga mellan 5000-6500 när jag då antar att billigare är skit rent ut sagt. Några krav på själva datorn är väl.

* 15tums skärm
* 1024 i RAM
* Mkt i utrymme dvs hårddisk
* Clean och snygg design
* Inte allt för tung

Jo vilken hade jag då tänkt mej?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...ory_tabcontent

Nu till kruxet, är denna dator bra till mina krav? Finns det bätte i samma prisklass? Ser gärna att ni kommer med förslag.

Tack för mej

Jag vet inte om det var denna du menade, men jag har en sådan (fast av den gamla modellen, dvs inte blank skärm, windows XP, och bara 512mb ram-minne).
NX7300 är en väldigt kompetent maskin för ett lågt pris, mobilitet och batteritid är ganska bra på denna. Jag gillar designen på ett sätt, väldigt cleant utförande, dock kan tangentbordet kännas lite budget ibland, men det kanske är åtgärdat på den nya versionen. Den är väldigt tystgående (vilket kan vara skönt för den ljudkräsne), fläkten går sällan på högvarv.
Dock finns det även nackdelar med denna. Eftersom det är ett såpasst lågt pris på den, så är inte prestandan i topp. Den fungerar utmärkt i XP för skolarbeten, dreamweaver m.fl. Dock kan jag tänka mig att den blir väldigt seg i Vista. Det jag kan rekommendera dig att göra, är att formatera den och köra in XP på den, då kommer den att funka galant.

Tror knappast att någon annan bärbar i prisklassen 5000-6500 kommer att orka dra runt vista så det flyter på bra, så är sanningen tyvärr.
Citera
2007-08-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannabe²
din länk är skit dålig

Är den skit eller dålig? (Skrivihop.nu)

Edit: Millencolin köpa en Acer Ferrari begagnat på blocket? pula i mera minne o vista borde gå som smort.
Citera
2007-08-23, 15:59
Medlem
sicnexs avatar
*Suck* ge oss en klistrad köprådstråd för laptops snälla admin..

Mitt tips är iaf zepto znote 3215w jag har köpt mig en sån och är på det stora hela nöjd med dess prestanda.
Lite känslig på OS dock, eller så är det bara sbs.
Citera
2007-08-23, 18:27
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Jag vet inte om det var denna du menade, men jag har en sådan (fast av den gamla modellen, dvs inte blank skärm, windows XP, och bara 512mb ram-minne).
NX7300 är en väldigt kompetent maskin för ett lågt pris, mobilitet och batteritid är ganska bra på denna. Jag gillar designen på ett sätt, väldigt cleant utförande, dock kan tangentbordet kännas lite budget ibland, men det kanske är åtgärdat på den nya versionen. Den är väldigt tystgående (vilket kan vara skönt för den ljudkräsne), fläkten går sällan på högvarv.
Dock finns det även nackdelar med denna. Eftersom det är ett såpasst lågt pris på den, så är inte prestandan i topp. Den fungerar utmärkt i XP för skolarbeten, dreamweaver m.fl. Dock kan jag tänka mig att den blir väldigt seg i Vista. Det jag kan rekommendera dig att göra, är att formatera den och köra in XP på den, då kommer den att funka galant.

Tror knappast att någon annan bärbar i prisklassen 5000-6500 kommer att orka dra runt vista så det flyter på bra, så är sanningen tyvärr.

Okej det låter bra, fast det var igentligen en "Compaq Presario F-550EO" jag menade, om du har orken kan du ju söka på el-giganten, så förstår du vilken jag menar . Det dära med OS nämde jag aldrig, jag tänkte installera XP på den för jag ogillar vista XD
Citera
2007-08-27, 23:23
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin
Okej det låter bra, fast det var igentligen en "Compaq Presario F-550EO" jag menade, om du har orken kan du ju söka på el-giganten, så förstår du vilken jag menar . Det dära med OS nämde jag aldrig, jag tänkte installera XP på den för jag ogillar vista XD

Har velat hit och dit, men bestämde mej för att lägga på några tusen, så det blev en HP Pavilion dv6560 länk finns nedan. Hoppas på att man blir nöjd nu bara : ).

http://www.inet.se/datorer/baerbara/...emium/1968157/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in