2007-10-09, 19:50
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Jaja, att du inte har några intressen plus att du ser hobbies som töntigt skriker bara bimbo. Sedan går ju ditt ursprungliga inlägg att tolka på annat vis också.

OnT: Något som var riktigt avtändande var en tjej jag kände som samlade på knivar. Det kändes lagom mysigt.

Vi tar det igen, endast för ditt trögfattade ass.
Intressen har alla människor. Att göra dessa till hobbies är töntigt.

Sen kan du suga min kuk. Hejdå.
Citera
2007-10-09, 20:02
Medlem
widerstands avatar
Jag vet inte om nån nämnt det men en tjej som är med i scouterna hade ju varit något jävligt avtändande
Citera
2007-10-09, 20:03
Medlem
maximtsigalkos avatar
Samla på smufar som han i boston tea party, kan ju inte få ligga mkt(iofs kanske nu eftersom han blivit lite känd pga programmet) :P
Citera
2007-10-09, 21:03
Medlem
Jag faller alltid för tjejer som tycker om generelt sett manliga saker. ingen jävla aning om varför, har nog med o göra att jag till 100% avskyr generelt sett kvinnliga hobbies som shoping, sminkning/utseeende osv. Jag blir fan impotent en vecka efter att ha sprungit i klädaffärer, ont i huvet får man me.
Citera
2007-10-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Vi tar det igen, endast för ditt trögfattade ass.
Intressen har alla människor. Att göra dessa till hobbies är töntigt.

Sen kan du suga min kuk. Hejdå.

Vad är skillnaden mellan intressen och hobbies?

Citat:
Ursprungligen postat av widerstand
Tjej i scouterna hade varit fett avtändande

Jag är själv scout och det knullas EN HEL DEL på dessa scoutläger asså, för då är det oftast rätt stor brist på saker som tjejer-som-är-snygga-när-man-är-full och hårt sminkade brudar och massa svindyra kläder samt statusprylar.
Så då är folk tvungna att vara trevliga, och de som dessutom ser bra ut utan den 20-minuter långa hårvården vet man garanterat är riktiga kap.
Citera
2007-10-10, 01:13
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Jag är själv scout och det knullas EN HEL DEL på dessa scoutläger asså, för då är det oftast rätt stor brist på saker som tjejer-som-är-snygga-när-man-är-full och hårt sminkade brudar och massa svindyra kläder samt statusprylar.
Så då är folk tvungna att vara trevliga, och de som dessutom ser bra ut utan den 20-minuter långa hårvården vet man garanterat är riktiga kap.
Stämmer att det knullas en hel del i scoutsammanhang men att tjejerna skulle vara helt naturliga? Har sett tjejer släpa med en hel jävla beautybox på paddelhajker och på läger så är det en mkt diskret make som gäller eftersom det ska se ut som om dom inte har nån

Hur ser ni på boksamlande förresten? Innan jag stadgade mig så dömde jag en hel del brudar på hur dom reagerade när dom såg alla mina bokhyllor. Ett storögdt gapande följt av idiotfrasen "har du läst alla dom här böckerna" ledde till autodumpning.
Citera
2007-10-10, 02:55
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Stämmer att det knullas en hel del i scoutsammanhang men att tjejerna skulle vara helt naturliga? Har sett tjejer släpa med en hel jävla beautybox på paddelhajker och på läger så är det en mkt diskret make som gäller eftersom det ska se ut som om dom inte har nån

Hur ser ni på boksamlande förresten? Innan jag stadgade mig så dömde jag en hel del brudar på hur dom reagerade när dom såg alla mina bokhyllor. Ett storögdt gapande följt av idiotfrasen "har du läst alla dom här böckerna" ledde till autodumpning.

Ja det borde väl nästan vara ett tecken på intelligens, oändligt mkt sexigare än bilar iaf
Citera
2007-10-10, 09:46
Moderator
Falukropps avatar
Vet inte om jag tycker nån hobby i sig är direkt osexig hos en tjej, men det är jävligt avtändande när det hela blir till en besatthet, och denna besatthet måste förmedlas till precis alla i omvärlden. Man ser det ofta hos hästtjejer, hela livet kretsar runt hästarna. Och de där hästarna kommer ofelbart på tal om man skulle säga mer än hej till tjejen i fråga, oavsett om man är det minsta intresserad eller ej av ämnet.
Det brukar dock funka ganska bra att växla in samtalet på marindieslar, svampplockning eller datorer. ntresset för konversation brukar minska ganska drastiskt när man lyckas, och man slipper själv vara oartig.

I övrigt tycker jag det är sjukt avtändande med tjejer som inte kan aktivera sig själva. När man var yngre var det ju nästan standard hos ens flickvänner. Man var tvungen att agera nån slags jävla dagisfröken och säga åt dem vad de skulle hitta på ungefär. Totalt handlingsförlamade människor.
Citera
2007-10-10, 10:27
Medlem
Kojaks avatar
Eftersom topic handlar om "hobbies som är avtändande" så tycker jag nog att det sällan är ett problem när det gäller tjejer.
Det är otroligt ovanligt med tjejer som har en hobby, och då menar jag ett fritidsintresse som man ägnar stor tid åt utöver vanliga aktiviteter som träning, shopping, socialt umgänge mm. Ofta pratar de tjejer som jag har haft kontakt med, mer om sina killars hobby än om sina egna intressen, eller avsaknaden av dessa.

Dom gånger jag har blivit lite oattraherad av någon tjejs "hobby" är när någon har ett husdjur som personen behandlar som det vore en partner/familjemedlem och lägger mänskliga epitet och förmågor på djuret.
Dessa personer anser ofta att "djur är så mycket enkalre att ha att göra med än människor" och att det i sig är något positivt(!). Då går varningsklockan igång på mig i alla fall.
Citera
2007-10-10, 13:42
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Vad är skillnaden mellan intressen och hobbies?

Får mig att ångra att jag gick ur scouterna. Eller ja, ångra det ännu mer. Att träffa en tjej som tycker om att vara vandra i naturen och vara utomhus hade ju varit helt jävla fantastiskt att träffa. De flesta tjejer förstår inte hur man frivilligt kan vilja bo i vindskydd...

Citat:

Jag har en hel del böcker. Majoriteten står nedpackade i källaren då jag fortfarande bor hos föräldrarna men det en del brukar reagera på är att det mest är militär- och krigsböcker. Så de undrar om jag är "sån där militärgalning."
Citera
2007-10-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramlösa
Vet inte om man kan lista detta som en hobby, vill nog mer säga att det är en livsstil (iaf enligt honom)... men cannabis-kultur. Mitt ex höll o håller på med det. Det va det enda som som han höll på med. Pratade med andra om det, hittade nytt att testa o allmänt bara omge sig med det. Ganska avtändande när en hobby tar över en hobby tar över hela ens liv o det drabbar andra. Speciellt när det är dyrt o inte minst olagligt

Äh, stoners är väl söta?

Jag kan inte komma på någon hobby som är direkt avtändande i en kvinna. Dock kan jag tänka mig att en riktig friluftsmänniska som alltid vill vara aktiv tillsammans kan vara djävligt dryg. Alltså en sådan som går på hike och dylikt. Usch och fy för överaktiva människor.

Och, ja, jag vet att jag inte är kvinnfolk och således inte får svara i tråden
Citera
2007-10-10, 17:21
Medlem
Citat:

Då har vi nog bara träffat på olika damer
I våran kår är det bara sunkarbrudar som ser för jävliga ut både med och utan smink, och jag brukar ju inte kolla vad hon snyggingen i kåren bredvid har i väskan direkt :P

Dock kan jag förstå varför det anses avtändande med scouting, bilden man har är väl töntar eller liknande som springer runt och surrar pinnar och klafsar i lera och inte dushar på en vecka.
Det är därför det är så tacksamt att ragga där för om man håller på hygienen och bygger (av pinnar såklart :P) en dush så blir man en riktig fräshing när man i vardagen är en medelmåtta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in