2007-10-08, 11:39
Medlem
Aleccis avatar
Är själv man, så man får väl lista avtändande hobbies hos kvinnofolk:

- Avsaknad av hobbies
- Mode, skor, kläder, smink och dylikt
- Allt som har med religion att göra (förutom möjligtvis intresse av att diskutera/kritisera)
- Att samla på saker

Rätt likt vad många andra skrivit med andra ord.

Enligt min åsikt är det en fördel om man kan ha en hobby ihop med sin partner, men dessutom att både man själv och ens respektive har minst en och gärna flera vid sidan av det gemensamma umgänget.

Har självt ett flertal hobbies/intressen som många brukar tycka är ganska varierande:

- Bilar (men jag är komplett oteknisk och kan inte meka) och bilevenemang
- Kampsport (både att utöva och titta på)
- Min hund (inte hundar eller djur i allmänhet alltså, även om jag ser mig som djurvän)
- Militärhistoria (i synnerhet WW2)
- Dator- och TV-spel
- Film och musikvideos
- Läsa (främst faktaböcker, biografier, uppslagsverk)
- Bostaden (att planera och genomföra renoveringsprojekt)

Otroligt att man hinner med att ha ett liv när man dessutom har två jobb! Har inte märkt att mina hobbies innebär att jag vare sig är tilldragande eller bortstötande mot folk av det motsatta könet, i jämförelse med bekanta som har andra hobbies. Bilhobbyn däremot har lett till en del intressanta kontakter med tjejer (allmänt kallade plåtluder) genom bilevenemang.
Citera
2007-10-08, 12:15
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecci
Är själv man, så man får väl lista avtändande hobbies hos kvinnofolk:

- Mode, skor, kläder, smink och dylikt

att ens tjej är intresserad av hennes utseende är väl inget avtändande? (sen visst ska det inte vara det enda hon är intresserad av då det blir som om inte skulle ha några hobbies ihuvudtaget)
Citera
2007-10-08, 12:50
Medlem
Aleccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornfield
att ens tjej är intresserad av hennes utseende är väl inget avtändande? (sen visst ska det inte vara det enda hon är intresserad av då det blir som om inte skulle ha några hobbies ihuvudtaget)

Jag har inte ett spår emot om hon tar hand om sitt utseende och är mån om att se vettig ut, men tycker det är riktigt avtändande om det är ett aktivt intresse eller en hobby.

Själv pysslar jag med lite styrketräning för att hålla igång och kroppen inte ska behöva åldras mer än nödvändigt, men det innebär inte att jag (som kör styrketräning lika mycket av utseende- som hälsoskäl) ser det som ett intresse eller en hobby.
Citera
2007-10-08, 13:05
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Funderade länge på om jag vågade lämna ut denna hobbyn. Hade en "känd" vän som samlade på urin från sina vänner. Alla ombads att ta med en liten mugg med urin eller lämna det på stället. Dessa små burkar förvarade han sedan i frysen. En dag pajade frysen.Tja ni kan ju föreställa er stanken av smält urin som sväller i plastburkar, så allt rann ju ut. Fyyyy fan!!!
Han pissade även i bålen en gång & berättade det efter att alla hade druckit av den. den festen medverkade jag som tur var icke på. Så visst tusan finns det äckliga hobbys.

Att du skriver att det fryst urin sväller och rinner ur plastburkar får mig att tvivla på att det där är sant.
Citera
2007-10-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rourke
Men att ha 80 par skor är ok?
Det är väl ingen hobby om en tjej har 80 par skor, det är väl normalt..
Citera
2007-10-08, 16:35
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Jaa, det här med stickning, virkning, knyppling och makramé, m. m, m. m, kanske inte är någon större hit? Men å andra sidan är väl inte risken att någon sysslar med detta idag så värst stor, heller!?

Men betänk en stor, stark, manlig och snygg karl, sitta med strumpstickorna/ stoppnålen i högsta hugg och sticka/ stoppa strumpor framför TV: n...... Eller kanske han virkar på en liten, vit, söt duk att ha på lilla pelarbordet i finrummet........
Eller man(som kvinna, då) hörer densamme stöta på med vävstolen i gillestugan*Dunk! Dunk! Dunk!*.

Haha! Jag ska ju bara göra en mössa, inte sagt att det är min hobby för det
Citera
2007-10-08, 16:48
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pafa
Ingen som kommer ihåg den riktigt ÄCKLIGA tjejen som var med i en docu såpa hon pysslade med kaninhoppning det tar fan priset. Vidrig mäniska och en sjuk hobby....

Här är hon:
http://wwwc.aftonbladet.se/noje/doku...en/sandra.html
Citera
2007-10-08, 16:57
Medlem
prettygirls avatar
Varför inte kalla det för intressen? Hobby, låter så otroligt nördigt och får mig att tänka på en glasögonprydd, acnebelämrad spinkig jävel med byxorna uppdragna till armhålan. Ett jävla arabiskt ord, hob, kärlek... kärlek till en sysselsättning. Passion. Passion kan väl sällan vara avtändande? Eller?

Själv är jag i total avsaknad av hobbies. Pussel kan vara kul. Shopping också. Men man tröttnar ju på allt så småningom. Någon som behållt en hobby i mer än ett par år?
Citera
2007-10-08, 17:03
Medlem
ramlösas avatar
Vet inte om man kan lista detta som en hobby, vill nog mer säga att det är en livsstil (iaf enligt honom)... men cannabis-kultur. Mitt ex höll o håller på med det. Det va det enda som som han höll på med. Pratade med andra om det, hittade nytt att testa o allmänt bara omge sig med det. Ganska avtändande när en hobby tar över en hobby tar över hela ens liv o det drabbar andra. Speciellt när det är dyrt o inte minst olagligt
Citera
2007-10-08, 17:08
Medlem
Packans avatar
Jag har djävligt svårt för kvinnor som sysslar med hästridning. Ofta är dom helt insnöade på det, har rejäl röv och luktar illa.
Citera
2007-10-08, 17:25
Medlem
><((((°>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Själv är jag i total avsaknad av hobbies. Pussel kan vara kul. Shopping också. Men man tröttnar ju på allt så småningom. Någon som behållt en hobby i mer än ett par år?

*suck*

ja du hänger ju här ganska mycket det kanske kan vara en hobby? onanerar du? vet inte om det klassas som hobby, men det är definitivt lika mycket hobby som shopping skulle jag tro. titta nu har du ju 2 hobbys.
Citera
2007-10-08, 23:17
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
*suck*

ja du hänger ju här ganska mycket det kanske kan vara en hobby? onanerar du? vet inte om det klassas som hobby, men det är definitivt lika mycket hobby som shopping skulle jag tro. titta nu har du ju 2 hobbys.

Jag tror jag trivs bättre med att inte ha några hobbies. Känns som en pryl för töntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in