• 1
  • 2
2007-08-22, 22:04
Medlem
svartfogels avatar
Hej.

Hjälp mig med att välja mellan dessa två. Skriv helst en orsak varför den andra är bättre osv...

tack så mkt

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=96143
HP Pavilion dv9540 Entertainment
9 790:-

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105763
HP NX9420 C2D 1.83 1GB/100 DVDRW ATI X1600 17#XPH +1GB MINNE
9 493,75 kr

Tror jag föredrar den från dustin för att den kan ha högre upplösning, tja. Avgör ni! =)
Citera
2007-08-23, 01:26
Medlem
Re:

Den ifrån Dustin har även ett bättre grafikkort.

http://www.tomshardware.se/grafikkor...=856&chart=318

Nvidia geforce 8400 finns ju inte med på listan vilket jag logiskt ser som att Ati mobility radeon x1600 är bättre. Detta grafikkort kan även spela många av de lite nyare spelen som tes oblivion mm.

Dock har jag hört att min mosters moster hade en HP som pajade
Kollar själv på två datorer som också har dessa två processorer. Någon som vet vilken som är bättre?
Citera
2007-08-23, 11:44
Medlem
Galne Munkens avatar
Jag har just köpt en NX9420 (dock med 2.0 Ghz processor och XPP) och min erfarenhet så långt är att burken är väldigt trevlig. Tyst, snabb etc., och då har jag inte slängt i min extra gig RAM ännu. Dock är min på service i Polen just nu tack vare en felaktig bildskärm

Hur som helst skall så vitt jag vet NX serien ha rätt bra krut i sig, men jag kan givetvis återkomma när jag utvärderat eländet lite mer. Testat spel och tyngre program... Men vill du inte vänta för länge så köp Dustins NX för all del. Jag är tror inte du kommer ångra dig.
Citera
2007-08-23, 15:04
Medlem
svartfogels avatar
okej, Tack för båda kommentarerna.

hmm.. det lutar mer åt dustin hållet faktiskt, känns mer gedigen =) Dessutom har den 10/100/1000 nätverskskort :P
Citera
2007-08-23, 20:48
Medlem
svartfogels avatar
- bump -

Skulle vara helshyst om några fler gav lite mer kritik, tack

10 lax är ju ändå en hel del pengar, och föresten om det finns en bättre med mina krav så länka gärna
Citera
2007-08-23, 21:47
Medlem
Doncos avatar
Förstår att du vill ha hjälp, de är ju snarlika

dv9540 skulle jag ta (NetOnNets)

Varför:

Nyare, mer anpassad för hemmaanvändare, skön skärm, bra med minne och framför allt Windows Vista Home Premium...

Personligen är jag inte duktig på AMD-mobil v.s. Intel-mobil...
Citera
2007-08-23, 22:27
Medlem
ticoromans avatar
Varför ligger "pekplattan" och webbkameran så off, dvs förskjutet på vänster sida och inte i mitten?

Gäller HP-datorn. Ser.. hm.. skumt ut.
Citera
2007-08-24, 11:17
Medlem
George Wittigs avatar
Jag skulle satsa på den som har Intel C2D. Intels processorer för bärbara är klart överlägsna AMD:s. Lägre energiförbrukning, högre prestanda, mindre värmeutveckling osv.
Citera
2007-08-24, 15:23
Medlem
svartfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ticoroman
Varför ligger "pekplattan" och webbkameran så off, dvs förskjutet på vänster sida och inte i mitten?

Gäller HP-datorn. Ser.. hm.. skumt ut.

Det är därför om du kollar så har båda datorerna numpad-tangenter till höger, så därför har styrplattan centrerats till mitten av de vanliga bokstäverna. Fast om man kollar så är netonett datorns styrplatta mer till vänster och dustin, fast det spelar nog ingen större roll faktiskt då jag kommer använda en vanlig mus då jag inte sitter på tåg/flyg =)

Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Jag skulle satsa på den som har Intel C2D. Intels processorer för bärbara är klart överlägsna AMD:s. Lägre energiförbrukning, högre prestanda, mindre värmeutveckling osv.

Okej, nice nice.., de vanliga C2D prollarna till de stationära datorerna vet jag ju är as bra men att de mobila prollarna var lika bra gjorde ju inte saken sämre..

Hur är det med cache minne hit o dit då? Dustin datorn har ju 2mb och netonnets är det 512+512kb, märker man skillnad på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Nyare, mer anpassad för hemmaanvändare, skön skärm, bra med minne och framför allt Windows Vista Home Premium...

Dustindatorn har ju högre upplösning, så då borde det ändå vara goare?
Citera
2007-08-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartfogel
Hur är det med cache minne hit o dit då? Dustin datorn har ju 2mb och netonnets är det 512+512kb, märker man skillnad på det?

Svar JA!! (eller det beror ju på hur bråttom du har )
Citera
2007-08-24, 16:57
Medlem
svartfogels avatar
I min nuvarande stationära amd opteron burk så är det 2mb i cache

Men va bra, då fick jag reda på det =)
Citera
2007-08-24, 18:02
Medlem
Trinnits avatar
Dustindatorn är fin.
Skulle ha köpt den om jag behövde en ny dator.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in