2010-12-09, 22:45
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
klart du inte kan gå den här är befogat i detta läget

de är konstant övervakning och de stänger till och med av en fil om en bil ställt sig åt sidan pga bensinstopp eller liknande, är de någon som går på bron blir bron avstängd och polisen tillkallad.

Där ser man. Undrar också..
Hur stor är risken att bli haffad på tåget mellan Köpenhamn och Malmö?
Citera
2010-12-09, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe

33.31%

Citera
2010-12-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umberr
Om man är två i en bil och åker fast i tullen med 90g. Kan man då hävda att det är 45g var så att båda får ringa narkotikabrott? Eller kommer den som kör åka på allt?

Ingen som vet?
Citera
2010-12-10, 00:07
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
De är inte på tågen speciellt ofta dock uppskattar jag risken att åka fast om de kommer till närmast 100%

tror inte på att packa den väl och blah blah vad som skrivs här, hundarna luktar de i alla fall.

smugglar inget själv och har inga tankar på att göra de, har dock sett flera åka fast.
Citera
2010-12-10, 00:11
Medlem
Jag smugglade hem typ fem g hasch från utlandet i en snusdosa en gång. Var dock ung och dum och jag förstår nu att det var en onödig jävla risk på så lite röka. Var rätt nervös på flyglatsen hehe
Citera
2010-12-10, 19:30
Medlem
Fethetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Om du inte är påverkad eller har några mätbara mängder på dig kan du nog inte bli straffad.
Men de lär ju söka igenom dig och rota i dina väskor, förhöra dig mm. Alltså allmänt göra dina närmaste timmar ganska jobbiga, men mer än så kan de nog inte göra.

Det där stämmer inte riktigt! Jag och en polare hade varit Chriss och rökt ned oss totalt och tog sista blossen precis innan vi hoppade på tåget till Malmö.
Det kom in poliser med doggysar efter Kastrup (jag hade slocknat och vaknade av att en doggy nafsade mig i pungen mer eller mindre) och det hände inget även om poliskvinnan tittade ganska snett på mig.
Vi hade inget på oss (jag har ett för bra jobb för att ta risken) men jag måste luktat extremt mycket. Jag blev inte ens genomsökt men de tömde papperskorgen vid mitt säte och rotade genom skräpet och hittade ett tom rör där. Min teori är att doggysarna är så sjukt disciplinerade att de på något sätt markerade att jag var ren..?
Jag har varit med om poliser med hundar 3ggr av ca 25 hemresor så ca 12% av gångerna.
Kanske en blessing in disguise att man bor på andra sidan sundet, annars skulle man smoka dagligen
Citera
2010-12-10, 23:27
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetheten
Det där stämmer inte riktigt! Jag och en polare hade varit Chriss och rökt ned oss totalt och tog sista blossen precis innan vi hoppade på tåget till Malmö.
Det kom in poliser med doggysar efter Kastrup (jag hade slocknat och vaknade av att en doggy nafsade mig i pungen mer eller mindre) och det hände inget även om poliskvinnan tittade ganska snett på mig.
Vi hade inget på oss (jag har ett för bra jobb för att ta risken) men jag måste luktat extremt mycket. Jag blev inte ens genomsökt men de tömde papperskorgen vid mitt säte och rotade genom skräpet och hittade ett tom rör där. Min teori är att doggysarna är så sjukt disciplinerade att de på något sätt markerade att jag var ren..?
Jag har varit med om poliser med hundar 3ggr av ca 25 hemresor så ca 12% av gångerna.
Kanske en blessing in disguise att man bor på andra sidan sundet, annars skulle man smoka dagligen
Men då stämmer det väl. Eller vad menar du? Du blev ju inte straffad, trots att du hade rökt precis innan du klev på tåget.
Lite märkligt att just polisen genomsökte tåget, trodde bara tullen sysslade med sånt. Tur att du inte tvingades pissa eller nåt.
Citera
2010-12-10, 23:51
Bannlyst
Citat:
Men då stämmer det väl. Eller vad menar du? Du blev ju inte straffad, trots att du hade rökt precis innan du klev på tåget.
Lite märkligt att just polisen genomsökte tåget, trodde bara tullen sysslade med sånt. Tur att du inte tvingades pissa eller nåt.

Chansen finns ju alltid att polisen kan komma aswell ifall dom misstänker att någon efterlyst sitter på tåget.
Elelr utav de andra 10.000 olika anledningar dom nu kan ha
Citera
2010-12-11, 12:49
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greywind
Chansen finns ju alltid att polisen kan komma aswell ifall dom misstänker att någon efterlyst sitter på tåget.
Elelr utav de andra 10.000 olika anledningar dom nu kan ha
Ja, chansen finns ju, men hr de med sig en knarkhund känns de som om de gör vad som borde vara tullens jobb. Även om de får ett tips om att någon ska smuggla, så borde det väl ändå vara tullen som söker igenom tågen.
Citera
2010-12-11, 13:14
Medlem
Fethetens avatar
Citat:

Jag menade att det inte blev några reprimander och de genomsökte mig inte eller liknande (tillskillnad från vad någon skrev ovanför, typ "de kan ta in dig, genomsöka dig, äspulla dig m.m"). Kanske bör jag också klargöra att jag inte är 100 på att det var polisen men i mitt tillstånd och nyvaken var jag rätt säker på det. Och vad är skillnaden mellan polis och tull i det läget..?
Citera
2010-12-11, 23:22
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetheten
Jag menade att det inte blev några reprimander och de genomsökte mig inte eller liknande (tillskillnad från vad någon skrev ovanför, typ "de kan ta in dig, genomsöka dig, äspulla dig m.m"). Kanske bör jag också klargöra att jag inte är 100 på att det var polisen men i mitt tillstånd och nyvaken var jag rätt säker på det. Och vad är skillnaden mellan polis och tull i det läget..?
Nä de kanske kände att det inte var någon mening att söka igenom dig eftersom hundarna inte markerade att du hade något på dig. De brukar lita 100 % på hundarna, så hade de markerat dig hade de garanterat tömt din väska och gjort en kroppsvisitering. Fast de kan ju såklart genomsöka dig ändå, och det är tydligen ganska ofta de söker igenom tågen utan hund eller med en vanlig hund som inte är tränad.
Skillnaden mellan polis och tull borde väl egentligen inte vara så stor i det läget, båda tullen och polisen kan genomsöka dig, beslagta det de hittar och eventuellt gripa dig. Men gränsbevakning är ju primärt tullens uppgift medans polisen brukar fokusera på annat, så det var lite märkligt att polisen sökte igenom tåget. Fast det är ingen sträcka jag har åkt många gånger, så jag är inte rätt person att säga om det är vanligt eller ovanligt att polisen söker igenom tågen istället för tullen.
Citera
2010-12-13, 12:25
Medlem
bohrdohrs avatar
Bara en liten idé jag fick igår när jag inte kunde sova så såga mig inte allt för hårt om den är helt åt helvete eller har behandlats tidigare.

När man vattenkurerar cannabis innan torkning så löses ju många "oönskade" ämnen upp och flyter upp till ytan. Kvar får man ett nästan luktlöst gräs (vad jag har hört, inte testat själv) men med oförändrad thc-halt. Vikten går även ner (istället för t ex 5 gram får du kanske ut 3.5 gram men med samma styrka som 5 gram "normaltorkat") vilket borde vara positivt då du inte behöver smuggla en lika stor mängd.

Efter ett par bärs för mycket så träffade jag för ett tag sen en militär ute på krogen, snackade lite och det kom fram att han hade ansvaret för en narkotikahund. Han påstod att hundfan kunde lukta till sig cannabis inne i en full bensintank så luktsinnet är det ju inget fel på hos krabaterna. MEN kan det vara så att de är tränade för att upptäcka något av de ämnen som man löser upp vid vattenkureringen? Om så är fallet så skulle det ju vara en ganska stor fördel, geggan som bildas av de "oönskade" ämnena skulle man ju också kunna ha rätt skoj med. T ex smeta i trappuppgången och på någon grannes dörr om man vill försöka rädda sitt eget skinn vid en eventuell husrannsakan med hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in