2007-08-22, 13:59
Medlem
Reffe sa ngaggas avatar
Hej

Vad är det egentligen som i det moderna samhället gör att vissa människor blir rasister? Är det bara ren dumhet eller finns det någonsin någon slags grund i dess resonemang? Kanske gror det ur avundsjuka eller någon traumatisk händelse under barndomen som dem försöker undantränga?
Vad har ni att säga?
Citera
2007-08-22, 14:05
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reffe sa ngagga
Hej

Vad är det egentligen som i det moderna samhället gör att vissa människor blir rasister? Är det bara ren dumhet eller finns det någonsin någon slags grund i dess resonemang? Kanske gror det ur avundsjuka eller någon traumatisk händelse under barndomen som dem försöker undantränga?
Vad har ni att säga?

Kontakt med multikulturen.
Citera
2007-08-22, 14:10
Medlem
FisringsAgusts avatar
Citat:
Hej

Vad har ni att säga?

Klanmentaliten, som ruskigbuss så snyggt kallar det...
Citera
2007-08-22, 14:20
Bannlyst
Genom att träffa människor av en annan ras inser man snabbt att negrer, araber och andra sydlänningar är underlägsna på det biologiska planet.
Citera
2007-08-22, 14:23
Medlem
FisringsAgusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Genom att träffa människor av en annan ras inser man snabbt att negrer, araber och andra sydlänningar är underlägsna på det biologiska planet.

om du bara visste hur fel du har där...
Citera
2007-08-22, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
om du bara visste hur fel du har där...

"Antirasister" tycker en hel del. Men jag tycker era åsikter är lika intressanta som de konspirationsteorier schizofrena kan häva ur sig när de glömt sin medicin.
Citera
2007-08-22, 14:30
Medlem
FisringsAgusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
"Antirasister" tycker en hel del. Men jag tycker era åsikter är lika intressanta som de konspirationsteorier schizofrena kan häva ur sig när de glömt sin medicin.

Men du är ju helt utvecklingsstörd. JAG ÄR FÖR FAN EMOT INVANDRING OCH KULTURBERIKARE, DITT JÄVLA PUCKO....

Det jag säger är att du är lite väl angelägen att underskatta motståndet.
Citera
2007-08-22, 14:33
Bannlyst
Citat:
avundsjuka

Peka på en bra sak negrer har utvecklat, kommit på eller "gjort".
Citera
2007-08-22, 14:40
Medlem
Reffe sa ngaggas avatar
Citat:
Peka på en bra sak negrer har utvecklat, kommit på eller "gjort".

Nej men t.ex. att du ser din granne som är "neger", och han har ngt som du inte har. Du blir bitter och utvecklar någon slags rasism. Ungefär som vissa teorier som bygger på att Hitlers judehateri i grunden byggen på avundsjukan på judarnas välfärd.
Citera
2007-08-22, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Men du är ju helt utvecklingsstörd. JAG ÄR FÖR FAN EMOT INVANDRING OCH KULTURBERIKARE, DITT JÄVLA PUCKO....

Det jag säger är att du är lite väl angelägen att underskatta motståndet.

Jag undrar vem som är utvecklingstörd, tror du De Ambris är tankeläsare eller?
Det enda du har skrivit i tråden är negativa saker om rasism, och förövrigt så kvalificerar du dig knappast som rasist för att du är "emot invandring och kulturberikare" lilla du.
Citera
2007-08-22, 14:44
Bannlyst
Citat:
Nej men t.ex. att du ser din granne som är "neger", och han har ngt som du inte har. Du blir bitter och utvecklar någon slags rasism. Ungefär som vissa teorier som bygger på att Hitlers judehateri i grunden byggen på avundsjukan på judarnas välfärd.

Nej, jag skulle knappast ha tyckt att hela negerrasen borde utrotas enbart för att min granne har en större TV eller snabbare bredbandsuppkoppling. Min rasism härrör från det faktum att negrer är bevisligen mindre intelligenta än vita, asiater och judar och att negrer/icke-etniska västerlänningar är oproduktiva parasiter som agerar som en bromskloss i samhället. De hindrar all utveckling. Hade jag varit en slav under mina känslor (som antirasister är) så hade jag kanske blivit avundsjuk på negergrannen.
Citera
2007-08-22, 14:54
Medlem
Reffe sa ngaggas avatar
Citat:
Nej, jag skulle knappast ha tyckt att hela negerrasen borde utrotas enbart för att min granne har en större TV eller snabbare bredbandsuppkoppling. Min rasism härrör från det faktum att negrer är bevisligen mindre intelligenta än vita, asiater och judar och att negrer/icke-etniska västerlänningar är oproduktiva parasiter som agerar som en bromskloss i samhället. De hindrar all utveckling.

Ange gärna en seriös källa till dessa påståenden, du verkar ju så säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in