Citat:
Ursprungligen postat av One Way Street
Inte för att jag hade några planer på att närvara men man blir alltid lika trött på "demokratins" hyckleri. Sist jag kollade så hade vi grundlagsstadgad mötes-, förenings- och åsiktsfrihet i Sverige. Samtidigt gör myndigheter som sponsras av folket via skatter, myndigheter vars syfte är att tjäna folket och upprätthålla de lagar folket indirekt stiftat, allt de kan för att hindra vissa gruppers utövande av sina rättigheter. Det hävdas även att lokaluthyrare och företagare har rätt att vägra att hyra ut lokaler och annat. Detta tycker jag egentligen är rimligt. Man ska inte som privat företagare tvingas hyra ut, men samtidigt är man tvungen att hyra ut till zigenare, negrer och annat, vare sig man vill eller inte. Det "liberala" samhället.

Betänk att vi tvångsmatats och mer eller mindre indoktrinerats om den svenska demokratins förträfflighet ända sen barnsben och i alla möjliga och omöjliga sammanhang, på samma sätt som kineser och kinesiska barn tvångsmatas med propaganda om den kinesiska kommunismens förträfflighet. Vore den svenska demokratin så ytterligt förträfflig borde den ju kunna stå på egna ben, tåla kritik och tåla andra åsikter. Uppenbarligen gör den inte det och därför måste makten ta till hårdhandskarna.
Det finns långt gångna planer på att inför "demokrati" som ett eget ämne i småskolan. Det hade de i sovjetryssland och tredje riket också, fast med lite annat innehåll. Vi älskar att hata USA, men de har åtminstone inget krav på sina medborgare att man måste hylla demokratin som den enda rätta sanningen.