Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-21, 21:07
Medlem
Logistics avatar
Va tvungen att avmarkera alla processer som ska autostartas för datan tog fan ett år för att starta, aja, behöver iaf veta va de är viktit att ha på autostart, kan ta en print om ni behöver de
Citera
2007-08-21, 21:15
Medlem
927s avatar
du kan ju börja bocka för antivirus och brandvägg men sen beror det ju vad somfinns i datorn. kanske har du trådlöst tgtbord och mus och dess mjukvara kanske måste starta med windows för funka på ett visst sätt
Citera
2007-08-21, 22:40
Medlem
Logistics avatar
jo grejen är ju de, vet inte va allt sånt heter :S har norton ja, som alla^^

bild:
http://img158.imageshack.us/img158/4299/sdfsma9.jpg
Citera
2007-08-21, 22:51
Medlem
Cleopatras avatar
Jag skulle ta bort det mesta, förutom anti-virus. Vad gäller anti-virus är Norton rätt seg. Jag avinstallerade prgmt själv en gång och gick tillbaka till avgfree, men idag har jag nod32, för det skall vara absolut bästa AV. Nvida Nvpl fungerar ändå även om kontrollpanelen inte får autostarta.
Citera
2007-08-21, 23:21
Medlem
927s avatar
om du sätter pekaren på avgränsaren som är några millimeter till vänster om ordet plats så kan du bredda kommando genom att klicka-dra till höger.
då får du fram hela sökvägen till program och fil.

jag ser inte norton alls, kanske det går att ställa det i programmet att det ska starta automatiskt med aktivit skydd
Citera
2007-08-22, 00:04
Medlem
Logistics avatar
okej, men tycker ni ja ska byta till annat antivirus? för känner själv att norton slöar ganska mkt + fick me de me datan o de har gått ut för längesen
Citera
2007-08-22, 01:05
Medlem
927s avatar
antivir är ett separat antivirusprogram med bra detection. nackdelen med det är det scannar en del filer varje gång du startar datorn och det kan bli köer när det kommer större uppdateringar. det tar iaf väldigt lite minne
Citera
2007-08-22, 19:27
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logistic
okej, men tycker ni ja ska byta till annat antivirus? för känner själv att norton slöar ganska mkt + fick me de me datan o de har gått ut för längesen

Om du inte vill köpa/ladda ner (piratkopia) nod32, skulle jag rekommendera AVGfree. Dagliga uppdateringar och resurssnål. Dessutom har AVG även AVG Anti-Spyware (trial övergår till freeware efter 30 dgr) & AVG Anti-Rootkit (freeware).
Citera
2007-08-23, 18:38
Medlem
Logistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Om du inte vill köpa/ladda ner (piratkopia) nod32, skulle jag rekommendera AVGfree. Dagliga uppdateringar och resurssnål. Dessutom har AVG även AVG Anti-Spyware (trial övergår till freeware efter 30 dgr) & AVG Anti-Rootkit (freeware).

okej, men annars så har ja ett nod liggandes på datan sen förr, är nod nått att ha då? kommer inte ihåg ifall de är aktiverat hela tidne, ä de de?
Citera
2007-08-23, 18:58
Medlem
Pussylovers avatar
Citat:

Hmmm... ja du. Har du kört utan skydd så länge så kan det ju lika
gärna vara någon trojan eller annat jäkelskap som tar över din burk
i uppstarten. Ta du och kasta Norton och dra in Nod32.

Scanna genom datorn och ta bort eventuell skit om du nu har fått in det.
Testa sen om datorn är lika seg i uppstarten.

Är den det så börja stäng av lite i autostarten.

Citat:
okej, men annars så har ja ett nod liggandes på datan sen förr, är nod nått att ha då? kommer inte ihåg ifall de är aktiverat hela tidne, ä de de?

Som sagt med rätt patch så kan du få 44000 år på NOD så du behöver
inte bekymra dig för det med uppdateringar.
Citera
2007-08-23, 19:40
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:

Nod32 skall vara bäst. Den får bästa resultat på virustest som virusbulletin.

Jag vet inte om exet du har är aktiverat. Hur som helst skall man aldrig ha två antivirus igång samtidigt. De hindrar varandra och kan skapa ev andra problem. Som sagt det finns gratis AV, som AVGfree. Jag körde länge på AVG tills jag läste om Nod32.
Citera
2007-08-23, 21:18
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Nod32 skall vara bäst. Den får bästa resultat på virustest som virusbulletin.

jag tror mej aldrig sett nod32 överst i nåt test under 2006-2007
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in