• 2
  • 3
2007-08-27, 15:32
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmundo
Har en kompis som jobbar som säljare för Skruf och jag frågade honom vad de gör med utgånget snus.

Han svarade då: "ALLT snus skickas tillbaka till fabriken där de slänger all tobak. Anledningen är att allt snus som lämnar fabriken beskattas. Snuset som kommer tillbaks får fabriken således tillbaka skatten på..."

Andra butiksvaror skriver man av och får ersättning från tillverkaren.. Så var det inte i detta fallet då Imperial Tobacco (som äger Skruf) antagligen inte litar på sina grossister (egen slutsats).
Skruf levererar inte sina egna produkter längre utan distruberar mestadels av sitt snus via SM's distrubution... Således är det SM som också skickar tillbaks snuset till fabriken.

jo men det gäller dom , och skruf har en mkt liten andel av marknaden , vet att dom tar returer får sj byta mitt snus när det blir gammalt med endast av skruf då . har inte gallaghers snus produkter men swe match som mer eller mindre äger marknaden gör icke så i nån större omfattning mig veterligen är det ialf ingen av mina konkurenter som får returnera gammla produkter till SM

och det är inte heller swedish match som hämtar det hos mig det gör min skruf säljare.
Citera
2008-02-20, 18:03
Medlem
Pös Gurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Det låter ganska dumt. Vad skulle SM göra med snuset?

Bättre att skicka tillbaka det och få nytt än att slänga?
Citera
2008-02-20, 18:33
Medlem
Star Treks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koprofagen
Enligt egna erfarenheter så struntar de flesta kiosker i om de är gamla utan låter det rulla på som det inte vore gammalt, dock gäller detta fenomen nästan bara "turk-kiosker"..

Nej nej nej! Turk-kioskerna jag handlar hos, där är det ärligt folk så man kan få swedish-match snus för 20 kr styck!
Citera
2008-02-20, 18:33
Medlem
-jOE!s avatar
I min lokala Hemköp har jag sett att dom rear ut det ibland.
Citera
2008-02-20, 23:04
Medlem
På min mack sparar vi all tobak som är sönder (paket och dosor som är sönder vid leverans). Snus som datumet har gått ut på sparar vi också. Sen när SM, Skruff, Prince etc säljare kommer tar de med sig allt i sin bil och slänger in nya produkter istället. Det är det vi har säljkåren till!

Alla returer skickar de sedan till fabriken som får tillbaka skatten.

Men jag undrar hur mycket "ny" tobak som rullar runt i deras Volvobilar. Det måste vara hur mycket som helst eftersom de byter ut tobak hos de flesta butiker (enligt min vetskap)...
Citera
2008-02-20, 23:55
Medlem
mannys avatar
Kanske lite orelevant här, men farsgubben säger att om man stoppar potatisskal på gammal snus så blir det ungefär färskt igen. Vet inte om det funkar, då jag inte har testat det själv, nån som kan bekräfta?
Citera
2008-02-21, 22:33
Medlem
Konsum, Piteå så säljer dom det för halva priset.
Citera
2008-02-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Det låter ganska dumt. Vad skulle SM göra med snuset?

blanda in det i färsk snus ? ^^
Citera
2008-02-21, 23:26
Medlem
gööös avatar
Turkkiosker brukar inte bry sig om detär gammalt utan ta fullpris och hoppas på att man inte ska märka något. Tur som man har så märkte jag det en gång och fick 4 dosor Lucky Strike för 50 kr ord. pris 35kr/dosa.
Citera
2008-02-21, 23:28
Bannlyst
packar i ny förpackning precis i samma melodi som ICA och deras köttfärs
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem