Citat:
Ursprungligen postat av Gizmundo
Har en kompis som jobbar som säljare för Skruf och jag frågade honom vad de gör med utgånget snus.
Han svarade då: "ALLT snus skickas tillbaka till fabriken där de slänger all tobak. Anledningen är att allt snus som lämnar fabriken beskattas. Snuset som kommer tillbaks får fabriken således tillbaka skatten på..."
Andra butiksvaror skriver man av och får ersättning från tillverkaren.. Så var det inte i detta fallet då Imperial Tobacco (som äger Skruf) antagligen inte litar på sina grossister (egen slutsats).
Skruf levererar inte sina egna produkter längre utan distruberar mestadels av sitt snus via SM's distrubution... Således är det SM som också skickar tillbaks snuset till fabriken.
jo men det gäller dom , och skruf har en mkt liten andel av marknaden , vet att dom tar returer får sj byta mitt snus när det blir gammalt med endast av skruf då . har inte gallaghers snus produkter men swe match som mer eller mindre äger marknaden gör icke så i nån större omfattning mig veterligen är det ialf ingen av mina konkurenter som får returnera gammla produkter till SM
och det är inte heller swedish match som hämtar det hos mig det gör min skruf säljare.