• 1
  • 2
2007-08-21, 15:25
Medlem
knoxahs avatar
Har provat söka men hittade ingenting om detta. Någon som har koll på vad affärerna gör av med det gamla snuset? Kan man be att få köpa det snuset billigare än färskt?

Ser ju ibland att kiosker och även större varuhus säljer gammalt snus/kort datum för kanske halva priset. Men det kan de ju inte göra hela tiden, eller?
Citera
2007-08-21, 15:26
Medlem
Pös Gurras avatar
Dom skickar väll tillbaka det till Swedish match?
Citera
2007-08-21, 15:36
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pös Gurra

Det låter ganska dumt. Vad skulle SM göra med snuset?
Citera
2007-08-21, 15:41
Medlem
D3ans avatar
dom slänger de!
Citera
2007-08-21, 16:05
Medlem
hakans avatar
Citat:

Japp, jag brukar få tobaksreturer lite då och då när jag är ute och levererar nytt till affärerna.
Det står en summa på retursedlarna som jag antar att dom får tillbaka eller har tillgodo.
Citera
2007-08-21, 16:24
Medlem
Drsins avatar
Swedish match kommer och köper tillbaka det, sen har dom en deal med något företag, så swedish match förlorar pengar varje gång dom måste köpa tillbaka dosor! Så var det iaf med den killen jag snackade me från skruff snus när jag jobbade i affär
Citera
2007-08-21, 20:20
Medlem
Zairas avatar
Citat:

påminner mig lite om att affärer som säljer godis skickar tillbaka det, iallafall enligt de som jag snackade med som jobbade i affären. därför kan man åka fast för snatteri om man äter ur "rännan"
Citera
2007-08-21, 20:25
Medlem
koprofagens avatar
Enligt egna erfarenheter så struntar de flesta kiosker i om de är gamla utan låter det rulla på som det inte vore gammalt, dock gäller detta fenomen nästan bara "turk-kiosker"..
Citera
2007-08-21, 20:55
Medlem
siarens avatar
Om inte swedish match köper tillbaka snuset måste vara ett helvete när en dosa byter förpackning. Vem ville t.ex. ha den gamla generaldosan då de nya var lanserade?
Citera
2007-08-21, 22:00
Medlem
Sobbes avatar
Har sett i vissa affärer att de säljer snus som håller på att gå ut mycker billigare. T.ex 15 spänn för en dosa General, dock brukar prillorna va mycket torra.
Citera
2007-08-21, 23:03
Medlem
Jobbade för några år sedan i min faders förre detta kiosk, vill minnas att vi slängde allt gammalt snus, men är inte 100 % säker.
Citera
2007-08-22, 01:23
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drsin
Swedish match kommer och köper tillbaka det, sen har dom en deal med något företag, så swedish match förlorar pengar varje gång dom måste köpa tillbaka dosor! Så var det iaf med den killen jag snackade me från skruff snus när jag jobbade i affär

jaså . SW har mig veterligen INTE det som något vanligt förekommande inslag i deras verksamhet. isåfall har just den butiken du pratar om en mkt högomsättning och särbehandling , däremot kan man göra dealar med sin säljare att dom tex skruf får ställa ut en kyl fylla den som dom vill och vad dom vill så länge dom byter gammalt osv ,

returer till SW handlar oftast om fel leveranser annars skulle varenda turk kiosk beställa in större mängder just för att kunna ha färskt snus utan risk för förluster.

På mitt ställe säljer vi skiten billigt alt ger bort det till vänner , alla mindre aktörer gör likadant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in