2007-08-21, 13:36
Medlem
Citat:
Publicerad 21 augusti 2007 - 11:59

Journalistfrbundet SJF trappade i dag upp konflikten med Tidningsutgivarna med ett varsel att stoppa utlggning av material p webbsidor samt frbud att hantera annonser och material som inte gjorts av den egna redaktionen.

SJF frbjuder ocks allt arbete efter kl. 18 p tidningar i Ander- och Herencokoncernerna och p Sundsvalls Tidning och stgta Correspondenten.

Efter strandade frhandlingar om nytt kollektivavtal inledde SJF arbetstidsblockad vilket mttes av arbetsgivarnas lockout i gr av 4.000 journalister p de tidningar SJF agerat mot.

svt.se

Jag smler en del nr jag ser dessa varsel som kommit.. dels fr att som vanligt s drabbas smbolagen vrst.. sdan r solidariteten... inte drabbas Bonniers eller Schibstedt inte och ven om hela jvla tidningsjournalist-Sverige drabbades.. vad skulle vi frlora egentligen? Finns ju knappt ngon vettig journalistik i det hr landet nd.
Citera
2007-08-21, 18:32
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Jag smler en del nr jag ser dessa varsel som kommit.. dels fr att som vanligt s drabbas smbolagen vrst.. sdan r solidariteten... inte drabbas Bonniers eller Schibstedt inte och ven om hela jvla tidningsjournalist-Sverige drabbades.. vad skulle vi frlora egentligen? Finns ju knappt ngon vettig journalistik i det hr landet nd.

Bonniers och Schibstedt borde ju inte drabbas alls. P deras tidningar har ju journalisterna redan allt SJF vill ha.

Dremot kan man nog hvda att bygdetidningarnas journalister inte r vrda mer n de har i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in