• 3
  • 4
2007-08-28, 02:22
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Både kaffe och nikotin stimulerar belöningscentrat i hjärnan. Man blir gladare, helt enkelt. Det är bara Laestadianer som kan se något problem i det...
Det stimulerar inte på ett positivt sätt för någon som inte har skapat ett beroende. Så, om man inte skapar beroendet från första början så finns det ingen anledning att göra det heller.
Citera
2007-08-28, 10:15
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Det stimulerar inte på ett positivt sätt för någon som inte har skapat ett beroende. Så, om man inte skapar beroendet från första början så finns det ingen anledning att göra det heller.
Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Lite trist.
Citera
2007-08-28, 11:33
Medlem
Ja ,håller eg med Dotoar men trots det så...

Jag som inte kan leva utan kaffe nuförtiden,hatade smaken DÅ jag
ansåg att jag var tvungen att 'lära mig'.
Det var då jag började mitt arbete i vården ,där dricker man baljvis
med kaffe och röker som borstbindare...så var det iaf vid min tidpunkt för inträde i a
arblivet...
Röka ville jag absolut inte börja med och då var jag ju 'tvungen'
att åtminstone 'vara vuxen',inte dricka-SAFT!
Te kan jag bara inte med,sorry...urk..
NOG om detta...
Jag började med grädde i massor(man hade mest bara kaffe- grädde-ingen mjölk
på den tiden-1800frost ) och socker på bit...

Jag kan fortfarande inte dricka hett kaffe....jag vill ha det 'fesljummet' och kolsvart

ATT man kan vara beroende,ja ....
Härligt hemsk huvudvärk som inträder om koffeintillförsel uteblir bl mkt annat....
Citera
2007-08-28, 11:36
Medlem
storytellers avatar
Skit i det bara. Drick bara sådant som är gott på en gång man provar det, till exempel ett fint lösté.
Annars är det mest machofasoner med "acquired tastes" enligt min mening.
Citera
2007-08-28, 20:44
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Skit i det bara. Drick bara sådant som är gott på en gång man provar det, till exempel ett fint lösté.
Annars är det mest machofasoner med "acquired tastes" enligt min mening.

Sen brukar det vara så att saker som t.ex. öl och kaffe blir godare med åren, man kan tvinga sig att dricka det som tonåring eller något och utveckla en "tolerans" mot smaken, men oftast kommer det av sig självt när man är förbi 20. Småbarn brukar älska öl och kaffe av någon anledning, har hört att det har att göra med hur smakcentrat är fullt utvecklat vid födseln men sedan trubbas av när man växer till sig för att inte komma tillbaka förrän man blir vuxen sen.
Citera
2007-08-28, 23:01
Medlem
TonyYayos avatar
varför börja om du inte gillar det? det är dessutom en drog låter sjukt men sant, morsan o farsan och mååånga fler klagar alltid på att dom har ont i huvet etc för att dom inte fått dricka kaffe...dessutom blir andedräkten mycket sämre
Citera
2007-08-29, 15:05
Medlem
Rangvalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyYayo
varför börja om du inte gillar det?

Kan du visa var i tråden jag har sagt att jag inte gillar det? Tvärtom så har jag väll snarare skrivit att jag gillar det.
Det är värmen som är problemet...

Sitter och sippar på en kopp nu, men jag låter det svalna i typ 10 min först :P Men orka vänta så länge + att det är godare varmt!
Citera
2007-08-31, 21:05
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Hur lär man sig att dricka kaffe? Det är typ det ända folk dricker här på jobbet, så vafan, det är väll bara att hänga på :P

Jag har älskat kaffe med mjölk och socker i sedan jag var bara ett par år gammal.
Vanlig kaffe med socker går också ner, när det har svalnat. Problemet för mig är just att jag absolut inte klarar av att dricka kaffet varmt, och här är inten mjölk på jobbet för att kyla ner det med.

Kan någon förklara hur jag lär mig dricka kaffe som är varmt?

Kanske en av dom dummare trådarna här på FB, men vafan

Kaffe SKALL drickas med mjölk och det skall vara varmt och starkt. Så enkelt är det, skit i att försök lära dig dricka utan mjölk. Du ska ha mjölk i!!!
Citera
2007-08-31, 22:47
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Kaffe SKALL drickas med mjölk och det skall vara varmt och starkt. Så enkelt är det, skit i att försök lära dig dricka utan mjölk. Du ska ha mjölk i!!!

Ska och ska, det är ju så fjolligt att blanda med mjölk. Den dagen jag börjar dricka kaffe ska det banne mig vara rent, annars får det va.
Citera
2007-08-31, 23:35
Bannlyst
Usch, kommer aldrig börja dricka kaffe! Tycker det är skitäckligt, har druckit en café latte en gång i mitt liv, det var sådär men inget jag intresseras i, alls.
Citera
2007-09-01, 01:17
Bannlyst
Drick inte kaffe med mjölk, det smakar ju kuk. Gillar du inte svart kaffe så skit i att dricka kaffe alls.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in