Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-20, 23:24
  #1
Medlem
Nu är det så att jag inte riktigt har råd att spendera pengar på en båt och Stockholm är inte det absolut fiskrikaste stället i sSverige heller... Eller inte så långt jag vet iallafall.. Någon som har några tips på platser (förutom strömmen) i stockholm där det är bra fiske för oss som inte har båt och som kanske kör kast, met eller flugfiske.
Någon som kanske vet något fräscht ställe i skogsmiljö eller något..
Själv känner jag inte till stockholm så värst bra, därför jag frågar.
Citera
2007-08-21, 00:17
  #2
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag är också intresserad utav att få reda på lite intressanta ställen.

Du har ju Fysingen, utanför Upplands Väsby.
Bra gäddfiske, finns en hel del bryggor, men det hade ju helt klart varit bäst med båt. ^^
Citera
2007-08-21, 00:47
  #3
Medlem
knightones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nika
Nu är det så att jag inte riktigt har råd att spendera pengar på en båt och Stockholm är inte det absolut fiskrikaste stället i sSverige heller... Eller inte så långt jag vet iallafall.. Någon som har några tips på platser (förutom strömmen) i stockholm där det är bra fiske för oss som inte har båt och som kanske kör kast, met eller flugfiske.
Någon som kanske vet något fräscht ställe i skogsmiljö eller något..
Själv känner jag inte till stockholm så värst bra, därför jag frågar.

Gömmaren i Huddinge kanske kan vara något.

http://www.natur.huddinge.se/sjoar/gommar/gommar.htm

De har roddbåtar till uthyrning också.. minns inte priset.. någon hundring.
Citera
2007-08-22, 18:52
  #4
Medlem
tack för hjälpen
Citera
2011-06-23, 21:47
  #5
Medlem
burkiss avatar
Vet någon ett bra fiskeställe i Vällingby/Bromma med omnejd?
__________________
Senast redigerad av burkis 2011-06-23 kl. 21:57.
Citera
2011-06-23, 21:51
  #6
Medlem
chaoswithins avatar
Skanssundet och Gålö är ju två favoriter.

Finns chans på ädelfisk där med.
Citera
2011-06-25, 17:58
  #7
Medlem
Kul med en sån här tråd - tycker själv fisket är svårt från land här! Har köpt sportfiskekortet och har testat ett antal sjöar, men har inte riktigt lyckats hitta något bra ställe.

Mälaren tycker jag också är svår från land, har ni några schyssta tips på lämpliga avstånd från stan? Söker främst abborre.
Citera
2011-06-27, 14:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTalisman
Kul med en sån här tråd - tycker själv fisket är svårt från land här! Har köpt sportfiskekortet och har testat ett antal sjöar, men har inte riktigt lyckats hitta något bra ställe.

Mälaren tycker jag också är svår från land, har ni några schyssta tips på lämpliga avstånd från stan? Söker främst abborre.

Tänker inte avslöja några konkreta tips, förra favoritstället invaderades av nakenbadande bögar, vissa saker får man inte ha för sig själv.

Men skaffa en karta och kolla ut ställen som verkar åtkomliga, finns mycket vikar, brofästen, uddar och halvöar om man letar lite.
Citera
2011-06-27, 16:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Tänker inte avslöja några konkreta tips, förra favoritstället invaderades av nakenbadande bögar, vissa saker får man inte ha för sig själv.

Men skaffa en karta och kolla ut ställen som verkar åtkomliga, finns mycket vikar, brofästen, uddar och halvöar om man letar lite.

Haha, själv klev jag ut på fel sida av Kärsön.

Jo men det är rätt tufft, särskilt då jag inte har tillgång till bil. Ber inte om specifika hot spots utan snarare sjö/ort, men förstår om man inte vill dela med sig. I och med att jag inte har något hemmavatten känns det ju trist att åka på måfå, men hade tänkt testa ytterligare sjöar som hör till sportfiskekortet iaf och se om det leder till något.
Citera
2011-06-27, 16:55
  #10
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTalisman
Haha, själv klev jag ut på fel sida av Kärsön.

Jo men det är rätt tufft, särskilt då jag inte har tillgång till bil. Ber inte om specifika hot spots utan snarare sjö/ort, men förstår om man inte vill dela med sig. I och med att jag inte har något hemmavatten känns det ju trist att åka på måfå, men hade tänkt testa ytterligare sjöar som hör till sportfiskekortet iaf och se om det leder till något.
Då tycker jag Gålö verkligen vore något för dig, finns rätt bra bussförbindelse dit, brukar själv ta bussen ut dit.
Citera
2011-06-27, 21:40
  #11
Medlem
ALXALXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Då tycker jag Gålö verkligen vore något för dig, finns rätt bra bussförbindelse dit, brukar själv ta bussen ut dit.
Har fiskat i Gålö en gång, skitfiske den gången, två man fyra timmar inget napp.

Men min riktiga poäng är att se till att vaccinera dig mot fästingar först, hade fem fästingar på mig när jag kom hem varav en på pungen

Har kollat lite på stora värtan i google maps, särskilt kyrkfjärden, ser ut som att man kan fiska från land där, någon som provat?
Citera
2011-06-28, 12:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTalisman
Haha, själv klev jag ut på fel sida av Kärsön.

Jo men det är rätt tufft, särskilt då jag inte har tillgång till bil. Ber inte om specifika hot spots utan snarare sjö/ort, men förstår om man inte vill dela med sig. I och med att jag inte har något hemmavatten känns det ju trist att åka på måfå, men hade tänkt testa ytterligare sjöar som hör till sportfiskekortet iaf och se om det leder till något.

Åk ut till Skarpö ute på Djurö, buss 434 går från Slussen, hoppa av Djurö Gamla Prästgård. Har dragit en borre där som var 42 cm samt några fina öringar på 3-5 kg, fick även en Sutare en gång men det var ett misstag. Ta med fika och matsäck och missa inte sista bussen hem.

Skitfiske och pussa bögarna från mig.

SL säljer bra kartor som har med tursträckningar och hållplatser.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2011-06-28 kl. 13:02.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback