Citat:
Genomruttet att staten sanktionerar dessa spel & dobbelns skithus! Hur kan detta ens vara etiskt möjligt?
Så kan du ju säga om alkohol och cigg också..Alkoholen skördar många offer liksom cigaretterna men du vill inte förbjuda dem antar jag?
Jag är inte förtjust i JV-maskinerna eftersom många förstör sina liv genom att bli spelberoende men jag ser ingen större mening i att förbjuda dem. Då söker sig spelaren någon annanstans istället. Det behövs någon kombination av att folk tvingas ta eget ansvar och att det finns någon som säger åt folk som tycks vara spelmissbrukare att de inte får spela mer. Tyvärr löser det inte problemet i sig. Som med så många andra missbruk bottnar spelberoendet i något annat som ligger mer djupt. Hur man kommer åt det kan jag inte svara på för då skulle jag inte sitta här och dravla. Då skulle jag få Nobelpriset istället...
Brorsan är f.ö. gravt spelberoende så jag är inte förtjust i den här sortens spel överhuvudtaget. Tyvärr tvingas han inte ta konsekvenserna av sitt spelande så förr eller senare lär han låna stålar av fel person för att finansiera sitt missbruk och då lär det inte dröja särskilt länge förrän han blir slagen sönder och samman alternativt mister livet.