2007-08-20, 20:13
Medlem
micke_hs avatar
Jag har tankat hem Route66 Route66 Mobile7 v7.3 545 Multilanguage

Och har även dragit hem den versionen för pocketPC, den drog jag hem för kartornas skull. Nu till problemet.

När jag kopierat över europakartorna(1.9Gb) till mitt minneskort och installerat programmet och skall försöka mig på att starta skiten så kommer felmeddelandet om att "resources are missing" och enligt .nfo'n så beror det på att mina kartor inte ligger i rätt mapp.

Dom ska ligga i system/apps/route66/maps Nu till frågan. Hur i helvete ska detta gå till? Jag hittar inte system-mappen på min telefon.

Och när jag försöker skapa en sån så får jag meddelande i windows om att jag redan har en sån mapp(som jag inte kan se ?!? ) och att flytta kartorna till telefonens minne är av naturliga skäl uteslutet. Så hur fan fixar jag detta? Nån som vet?
Citera
2007-08-20, 21:37
Medlem
beastieboy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Jag har tankat hem Route66 Route66 Mobile7 v7.3 545 Multilanguage

Och har även dragit hem den versionen för pocketPC, den drog jag hem för kartornas skull. Nu till problemet.

När jag kopierat över europakartorna(1.9Gb) till mitt minneskort och installerat programmet och skall försöka mig på att starta skiten så kommer felmeddelandet om att "resources are missing" och enligt .nfo'n så beror det på att mina kartor inte ligger i rätt mapp.

Dom ska ligga i system/apps/route66/maps Nu till frågan. Hur i helvete ska detta gå till? Jag hittar inte system-mappen på min telefon.

Och när jag försöker skapa en sån så får jag meddelande i windows om att jag redan har en sån mapp(som jag inte kan se ?!? ) och att flytta kartorna till telefonens minne är av naturliga skäl uteslutet. Så hur fan fixar jag detta? Nån som vet?

Har exakt samma problem på min N95:a så tips mottages mycket tacksamt!!
Citera
2007-08-20, 21:55
Medlem
Azzazins avatar
Ni får ställa in i utforskaren "Visa dolda filer och mappar". Verktyg - Mappalternativ - Visning
Citera
2007-08-21, 21:36
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzazin
Ni får ställa in i utforskaren "Visa dolda filer och mappar". Verktyg - Mappalternativ - Visning

Redan gjort...fungerar icke! Kataloghelvetet finns fast ändå inte.
Citera
2007-08-22, 01:23
Medlem
Tänkte låna tråden snabbt, sry för offtopic.

Kan man installera gps-kartor på N73? hur blir det? blir det som en gps som på Nokia 6110 navigator?

mvh
Citera
2007-08-22, 20:09
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uggo
Kan man installera gps-kartor på N73? hur blir det? blir det som en gps som på Nokia 6110 navigator?

mvh

Ja det går...frågan är bara hur...det får man reda på om man köper skiten.

Alltså ställer jag frågan här och hoppas att nån kan hjälpa mig att spara 600:-
Citera
2007-08-22, 22:12
Medlem
beastieboy99s avatar
Citat:
Redan gjort...fungerar icke! Kataloghelvetet finns fast ändå inte.

Är du och försöker öppna filerna via nokia pcsuite eller? På N95 så måste man välja att gå via masslagring... Vet inte om det är samma på N73?!
Citera
2007-08-23, 01:25
Medlem
Okey nice, men den kommer ju aldrig kunna navigera för dig? eller går pilen om man själv går?

Citat:
Ja det går...frågan är bara hur...det får man reda på om man köper skiten.

Alltså ställer jag frågan här och hoppas att nån kan hjälpa mig att spara 600:-
Citera
2007-08-23, 09:54
Medlem
pagerunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uggo

mvh
Förutsatt att du har en lös GPS-modul blir det likadant (eller liknande iaf).
Citera
2007-11-25, 12:38
Medlem
för att hitta system mappen ska man ställa in att man vill visa dolda system filer i mappalternative - > visa om jag inte missminner mig. Skulle du kunna lägga upp route66 och ev sverige kartorna så man kan ldda ner eller länka till torrenten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in